_Lot schreef:Ik ben bijrijdster op een fokkerij met 2 shirehengsten, een shiremerrie, 1 tinkerhengst en 2 tinkermerries.
De stallen zijn 4x4
Ik kan je zeggen dat dat helaas niet de standaard boxmaat is bij de gemiddelde pensionstal.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:moreno_ schreef:nini_roosje.... er zijn ook wedstrijden speciaal voor koudbloeden.. endurance enz... is wel wat anders;)
Dat is ook zo, Maar met een shire beperk je je zelf heel erg denk ik. Door een tinker of merens te nemen kun je al veel meer.
JewEmm schreef:Het is echt verbazingwekkend hoeveel fabels er over shires zijn, zoals Lot al zei.
1. Een meisje van 14 heeft niet genoeg kracht voor een shire
Totale onzin. Waarom? Je kan geen enkel paard houden. Elk paard dat zwaarder is dan jij zelf heeft altijd meer kracht. EN ik heb ook de persoonlijke ervaring. Toen ik 14 was kwam onze 2e shire. Heerlijk! Nog nooit zo'n makkelijk paard gehad! Ja, ze kunnen wat lomp zijn, maar luisteren wel gewoon. Het ligt alleen wel aan het karakter. Sommige shires (bijvoorbeeld een van onze andere) zullen niet zo gemakkelijk te handelen zijn, maar dat is een kwestie van proberen tijdens een proefperiode.
_Lot schreef:Niet groter of langer dan een grote fries
Nou, Shires zijn er in veel verschillende soorten en maten, maar een beetje shire is toch echt wel langer en groter dan een fries hoor. Ik bedoel, deze heer past echt niet in een gewone trailer. Dit is een vrij gemiddelde shire, 1m88 groot... (Ik ben 1m77)
TS, ga gewoon bij beiden kijken en kijk wat je het beste bevalt, en als je een leuke haflinger oid tegen komt zou ik die zeker ook niet laten staan. Fell Pony of Merens is ook erg leuk, en Welsh Cobs zijn ook niet verkeerd!
sanso schreef:Ja het is ook zoo en ik hamer niet vast op een shire want ben ook naar Tinkers en fjorden enzo an het kijken
ponieszlover schreef:En ik denk toch dat je als 15 jarige, wel goed na kan denken over zulke dingen.
Maar als je eindelijk een paard mag, waarom zou je dan niet gaan voor het gene dat je wou? Ik wilde een shet. Nou...ik ben er hartstikke blij mee hoor!
@ hestejente: ze gaat een shire verzorgen
sanso schreef:dit is niet gemeen bedoeld hoor!
maar de mensen met een shire zijn er alleen maar positief over(hun ervaring met shire's dan)
maar de rest iets minder???
en dit is echt niet gemeen bedoeld hoor!!
sanso schreef:dit is niet gemeen bedoeld hoor!
maar de mensen met een shire zijn er alleen maar positief over(hun ervaring met shire's dan)
maar de rest iets minder???
en dit is echt niet gemeen bedoeld hoor!!