Wie doet er ook zo weinig met zn paarden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Wie doet er ook zo weinig met zn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:56

hier preccies hetzelfde, ik heb ze drie km van huis af staan, shet en welsh b.
we staan gewoon op een kleinschalige stal met weide, geen rijbak of warme kantine ofzo.

Deze koude en donkere dagen doen wij ook bijna alleen het nodige: smorgens voeren wij zelf, daarna worden ze buiten gedaan door de staleigenaar, staleigenaar voert hooi smiddags in het land en rond een uur of zes doen we de stallen, hooi in de netten,voer in de bakken, water bijvullen, alles aanvegen en dan gaan de ponys naar binnen.

In het weekend worden ze meestal lekker gepoetst, maken we een buitenritje of gaan we naar de plaatselijke manege met binnenbak, maar november,december,januari en februari hebben de paarden min of meer idd een winterstop en lekker rust.

Ze zijn minder in de hand, overdag in de wei en savonds op stal, ze vinden dit prima.
Zelf merk ik wel met mn welsh dat deze dan wat brutaler word nu hij minder in de hand is maar dit pakken we zo weer op als het weer beter word. vier maandjes wat rustiger aan en de rest kunnen ze weer aan het werk

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:06

Hier net zo hoor. Vooral in deze donkere dagen waarvan het weer ook niet denderend is ben ik ook niet elke dag bij mijn tinker te vinden. Zoals deze week ben ik bijv drie dagen weggeweest en bij terugkomst was ik zo kapot dat ik wel 1 dag nodig had om bij te komen. Voor de rest was ik thuis druk of ik moest weg. Mijn tinker staat dan wel op een stal waar alles gedaan wordt en ze ook wel verwend word door de staleigenaresse. Ook staat staat ze met twee andere paarden in een paddock. Dus zichzelf vervelen doet ze niet! Stalgenootje en bijrijdster (winia4ever hier op bokt) heeft haar nog wel lekker geborstel en aandacht gegeven, maar rijden kon in het begin van de week ook niet doordat de bak bevroren was. Vandaag ga ik er nog wel even heen, en volgende week ga ik ook weer s'avonds, maar of ik kan rijden weet ik niet (ligt eraan of het nog gaat vriezen). Voor je het weet is het weer lente en wordt het weer ook beter ;)

MiniLoe

Re: Wie doet er ook zo weinig met zn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:08

zelf ook wel lekker toch om wat minder uurtjes op stal te hangen, meer tijd voor andere dingen of voor jezelf haha