ydnew schreef:hoe doen jullie, degenen die de paarde 24/7 buiten hebben, het met voeren? zodat elk paard dat krijgt wat die nodig heeft?
Gewoon voorzien van onbeperkt hooi, verdeeld over meerdere plekken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoviBan schreef:ydnew schreef:hoe doen jullie, degenen die de paarde 24/7 buiten hebben, het met voeren? zodat elk paard dat krijgt wat die nodig heeft?
Gewoon voorzien van onbeperkt hooi, verdeeld over meerdere plekken.
beertje12 schreef:Lieve meid...ga jij het dan even betalen om alles te draineren?? Het is ongeveer een hectare of 6!!
En ze staan hier heel veel buiten, modder of niet. Alleen zie ik wel dat de paarden het na zo'n 4/5 uur wel hebben gezien en liever in de schone droge stal staan.
En zomers als het droog is staan ze hier ook veel langer buiten natuurlijk!!
Van 9 tot een uur of 4/5!
Linsey_X schreef:Ik heb hem hetliefst wel overdag buiten, maar ik heb ervoor gekozen om toch naar een andere stal te gaan.
Het is een haflinger en 24/7 buiten op het gras word hij gewoon tonnetje rond van.
Hij staat nu dus de hele dag op stal, zomers wel overdag buiten. Ik probeer hem verder wel zo lang mogelijk buiten te zetten in de paddock (meestal wel een half uur tot uur buiten) en dan nog rijden en soms nog grazen langs de weg.
Linsey_X schreef:Ik heb hem hetliefst wel overdag buiten, maar ik heb ervoor gekozen om toch naar een andere stal te gaan.
Het is een haflinger en 24/7 buiten op het gras word hij gewoon tonnetje rond van.
Hij staat nu dus de hele dag op stal, zomers wel overdag buiten. Ik probeer hem verder wel zo lang mogelijk buiten te zetten in de paddock (meestal wel een half uur tot uur buiten) en dan nog rijden en soms nog grazen langs de weg.
eowyn04 schreef:Dit zal een eeuwig durende discussie zijn.
Tuurlijk is het het fijnste en beste voor je paard om deze zoveel mogelijk buiten te hebben, alleen
moeten we reeel blijven is dat niet overal mogelijk.
Mensen die aan/in de randstad wonen is het moeilijker om hun paarden constant los te hebben.
En deze mensen koesteren als hun paardjes een uurtje of paar uurtjes los kunnen.
En iedereen doet het op zijn/haar manier het beste en probeert (tenminste dat hoop ik) het beste voor te hebben voor zijn of haar paard.
sjonnie48 schreef:Ik hoop niet dat ie eeuwig duurt in het belang van de paarden , en hoop dat waar paarden in de winter niet in de wei kunnen er voor groepsstalling of hit actief stallen wordt gekozen , Nu wil bijna niemand zijn zgn wedstrijdpaard in een groepsstal , daar zou verandering in moeten komen .
Het belang van het paard gaat voor een vaantje of winstpunt, maar ik weet wel zeker dat ze er niet slechter van gaan lopen .
judith__ schreef:24/7 zoals hoort newt zoals in het wild
eowyn04 schreef:sjonnie48 schreef:Ik hoop niet dat ie eeuwig duurt in het belang van de paarden , en hoop dat waar paarden in de winter niet in de wei kunnen er voor groepsstalling of hit actief stallen wordt gekozen , Nu wil bijna niemand zijn zgn wedstrijdpaard in een groepsstal , daar zou verandering in moeten komen .
Het belang van het paard gaat voor een vaantje of winstpunt, maar ik weet wel zeker dat ze er niet slechter van gaan lopen .
Ik ga van het positieve uit en dat mensen het beste willen voor hun paarden.
Maar het is gemakkelijk kletsen, dat je ze dan maar in een groepsstal moet zetten hetzij groepstalling, hetzij hit-actief, maar dat is niet overal tot de beschikking.
Mar ik zag in je profiel dat jij in een hitactief stal staat , dat is toch super of ben je daar weg dan ?
Gelukkig kan je op de meeste stallen de paarden in paddocks zetten, maar helaas is het rond de randstad toch altijd een stukkie moeilijker dan in groningen...
En ik blijf erbij dat ik blij ben dat ik nu ook weer een stal tot mijn beschikking heb en als ik naar mijn paarden kijk, geloof ik niet dat ze daar moeite mee hebben.
Ze komen veel buiten, ze krijgen veel aandacht, hun natje en droogje en ze kunnen droog en rustig uitrusten.
Ik bemerk dat mijn merries positief zijn veranderd.
ZusJacobs schreef:ydnew schreef:hoe doen jullie, degenen die de paarde 24/7 buiten hebben, het met voeren? zodat elk paard dat krijgt wat die nodig heeft?
Ik geef ze op aparte plekken krachtvoer, ruwvoer krijgen ze onbeperkt in een ruif.