Ik vraag kale huur al 75 euro en dan moeten ze ook nog helpen met voeren/uitmesten/naar de wei brengen of ophalen/kuilpak klaarzetten/hooi of strooisel op de plek zetten, mest verspreiden etc. en komen kosten voor voer en strooisel er nog overheen (naar verbruik)...
Hier geen binnenbak...
In totaal kwamen de kosten per maand in de ergste wintermaanden van de afgelopen jaren maximaal zo ergens tussen de 120/140 euro uit geloof ik. Dus uiteindelijk valt dat nog reuze mee...
Van die 75 euro probeer ik alle kosten aan onderhoud, loonwerk etc. te betalen en als ik wat overhoud dan investeer ik dat. Vorig jaar bijvoorbeeld de paddock vergroot daarmee. Dit jaar extra dazenvallen en een dekenrek.
Komende jaren zal ik veel af moeten dragen aan onze priv'erekening vanwege de enorme kosten voor de stal en stalinrichting en een bijdrage leveren voor de veegmachine die op het verlanglijstje staat voor wanneer de stal en bestrating klaar zijn. Moet dan ook wel wat extra pensiongasten hebben, want met die ene die hier nu nog staat gaat het niet zo hard

Kosten voor rente over het land en de gebouwen en aflossen voor de gebouwen verwacht ik er echt niet mee terug te verdienen...

En ik denk niet dat ik op het moment iets beters kan vinden voor minder geld.