Jolo schreef:kjcm schreef:kleine baaltjes is natuurlijk veel meer werk, ergo hogere kosten. alleen al het feit dat je ze (vaak) met de hand moet pakken, iig het lossen al.
Klopt helemaal, maar die 4 euro?! ik zou eerder denken aan 2,25 / 2,50 zoals hierboven ook vaak genoemd is.
Hier in het noorden liggen de prijzen vanaf marktplaats meestal rond de 3 euro, soms 2,50, soms 3,50. per klein pakje hooi...Zelfs vor hooi van 2009 betaalde ik nog 3 euro per pak.
Vorig jaar was hier een overschot aan voordroog, dit jaar had ik in elk geval te weinig en hoorde dat ook van omliggende boeren.
Ik voer dus komend najaar en winter de rollen van 2009 eerst op, heb tot nu toe maar 11 rollen van 2010. Maar misschien dat door alle regen en hoge temperaturen hier nog een 2e snee mogelijk is. Als er weer zo'n droge periode komt wil ik proberen kleine pakjes te laten persen in plaats van rollen. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat het gras doet de komende weken en dan zien of het nog mooi weer wil worden...