Elke dag haal ik de mestballen eruit en ik gooi en vlas om en haal de natte plekken ook eruit. Daan gooi ik al het vlas op een hoop en laat ik de vloer drogen en savonds gooi ik het vlas weer recht en als het nodig is vul ik het aan met de ene keer een heel pak, een andere keer een halve of een kwart. Net wat nodig is.
Elke ochtend word het nat er uit gehaald en alle mestballen, en dan word het overige stro op de pisplek gegooid en komt er een dikke laag nieuw stro op.
ik heb stro met vlas er onder. ik met elke dag de drollen en de extreem natte lekken. Mix de vlas weer door elkaar, maar bennu iets minder nauwkeurig, pot het wat meer op nu, lekker warm
_Cher
Geplaatst: 21-12-10 20:07
De stal 1x per dag, en 1keer per week een halve of hele baal erbij. (vlas) De paddock doen we 2 a 3 keer per week.
Es_ther
Geplaatst: 21-12-10 20:09
Stal doe ik dagelijks, omdat ze in de winter wel stro krijgen(schuil stal). Wei ook, in zoverre de drollen niet vast gevroren zitten.
Ik haal mijn stal 2 maal per week leeg. Mocht eerst maar 1 maal per week, maar ponylief maakt er een bende van, vooral met dit koude weer. En elke dag de drollen eruit. Nu we de stal twee keer leeghalen is hij wel wat schoner
Ik deed eerst iedre dag de strontjes en 1 keer in de week natte plekken en bijvullen met zaagsel.Dit jaar heb ik ze in een grote schuilstal staan.Om de 3 dagen een flinke pak zaagsel er in en 1 keer per 3 maanden wordt alles met de trekker en schuif er uit geschoven.Werkt super moet ik zeggen en op deze manier is een soort vorm van potstal en ze liggen warm en toch droog.
Mijn paarden staan op vlas en wij scheppen elke dag poep en als het nodig is ook de natte plekken eruit, verder scheppen we ze 1 keer in de drie weken helemaal leeg. (Ze staan alleen 's nachts binnen)
Ragdollcat
Geplaatst: 23-12-10 23:48
Elke dag natuurlijk.
R0oszs
Geplaatst: 23-12-10 23:53
Op dit moment 2/3 keer per dag de drollen eruit
Valentijn word na 3 weken onderlaag eruit gehaald Melody en Amor meestal elke week, vaak langer Joppe elke 2/3 weken geloof ik (doet me vader met de shovel) Zafier word na 4/5 maanden onderlaag uitgehaald
Valentijn, Amor, Zafier en Joppe staan overdag paar uur buiten, Melody staat op boxrust.
Midzy en Donna staan nu tijdelijk snachts binnen met dit weer, elke dag drolletjes eruit en als ze straks weer buiten gaan staan dag en nacht word ie wel weer leeggetrokken. Hun landje word elke week een aantal keer uitgemest