pmarena schreef:Als jij een verzorg / bijrijdpaard hebt is dat op die dagen dat jij hem "doet" een soortemet van eigen paard. Dan mag je ook best een fractie van de kosten betalen die bij een "eigen paard" horen.
Je hebt niet alle kosten , maar ook niet alle risico's en ook niet alle rechten inderdaad. Lijkt me logisch. Wil je alle rechten , dan zul je ook zelf alle kosten en risico's moeten nemen , zelf in de buidel tasten en een paard kopen , en daar zelf 7 dagen in de week voor zorgen en betalen ipv. nu lekker bvb. maar 3 daagjes er naar om hoeven te kijken en je er voor de rest totaal geen zorgen over hoeven te maken
Dus het staat gewoon allemaal keurig in verhouding tot wat je krijgt , als je een bijdrage in de kosten betaald
Ik vind het echt heel erg dat mensen niet beseffen wat ze eigenlijk krijgen.
Wat een onzin, je zet het zo neer alsof het heel normaal is om een eigen paard te hebben.. En dat iedereen dat maar kan betalen.
Zoals ik al zei, als ik het geld en de tijd had, had ik het allang gedaan. Maar nu zou ik dat niet eerlijk vinden aangezien ik het allerbeste voor m'n paard zou willen.
Enne, je voor derest geen zorgen maken? Als er op een dag iets gebeurd, wat niet mijn dag is, dan snel ik er toch echt wel naartoe hoor! Dus vind dat ook onzin wat je zegt.. Als de eigenaresse een keer vraagt om een andere dag, of wat extra dagen te doen, dan doe ik het ook.. Omdat ook voor mij die paarden heel belangrijk zijn, en voor haar natuurlijk ook.
Ik heb een paar jaar geleden, toen ik alleen nog op school zat, ook een verzorgpaard gehad waar ik wel gewoon 7 dagen in de week naartoe ging.. Ook 7 dagen alles zelf deed, dus ik weet echt wel hoe dat is. En daar hoefde ik ook niets voor te betalen, aangezien ik haar hielp, en zij meer met haar jongere paard bezig was.
En las hier net ergens, dat het meestal betrouwbaarder is als een verzorgster een bijdrage betaald?? Dus iemand die het niet zo breed heeft, of nog studeert, of wat dan ook, is minder betrouwbaar? Nouja zeg..
Als ik een normaal goed salaris heb, zou ik het niet erg vinden om een beetje mee te betalen, maar vind ook dat je moet kijken naar wat iemand doet (school, werken, allebei, enz).
En dus ook naar de leeftijd (iemand van 14 kan meestal minder uitgeven dan iemand van 25, als je begrijpt wat ik bedoel)