Kan ook tot 's avonds 8 of 9 uur zijn
. Ligt eraan hoe laat we komen om ze op stal te zetten. Ze staan dan in de bak/paddock en zomers op de weides. Met onbeperkt ruwvoer
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maybe2 schreef:ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat paarden zoveel mogelijk naar buiten moeten.hier komen ze elke dag even in de binnenbak.ongeveer allemaal een half uurtje.wij hebben ook kleigrond dus als ik ze nu naar buiten gooi dan hebben we aankomende zomer geen land meer over.ik ken mensen die paarden hebben die in de top meerijden en die paarden staan ook nu echt niet buiten en die paarden zijn echt niet ongelukkig. en presteren ook nog goed op de wedstrijden.
dat gezeik van, vroeger liepen ze ook altijd buiten gaat nu natuurlijk al lang niet meer op.
? Jij bent totaal kwijt wat paarden van nature voor dieren zijn, dat lijkt me duidelijk.

. Wij hebben ook een oudje van 38 jaar rondlopen, die het heerlijk vindt overdag in de wei nu, maar die het ook heerlijk vindt om 's avonds weer naar binnen te gaan. Lekker eten en opwarmen, ach, dat is nu minder aan de orde, want die stal is van binnen ook freezing cold nu.
xmarliez schreef:Fransje23, veel land is onzin. ik heb alles om mijn paarden goed te kunnen behouden... behalve halaas veel land. Ik heb 2000 meter tot mijn beschikking voor mijn welsh en shetlander, ik kies bewust niet voor een groter paard omdat ik daar geen land voor heb. Ik heb heel weinig maar mijn indeling is zo goed dat mijn paarden niks te kort komen.
Gemeentes kunnen inderdaad gigatisch in de weg zitten wat betreft het bouwen van een schuilstal, wij hebben 1 jaar op een vergunning gewacht en uiteindelijk is die er gekomen en hebben we een prachtige uitloopstal gebouwd. Niet in iedere gemeente mag dat zomaar maar wat wel zomaar mag is een stal bouwen zonder wanden, dat hebben ze bij mijn bijrijdpaard ook. Ze hebben de wanden half dicht gemaakt zodat ze toch droog staan en een dak erop. Zo zijn de wanden niet helemaal dicht en heb je dus ook geen vergunning nodig.
xmarliez schreef:Waarom zijn sportpaarden anders? Mijn paarden staan hun tijd bij mij altijd 24/7 buiten en hebben nog nooit een blessure gehad. Is dat omdat de eigenaar geen zin heeft ze uit de wei te halen? Luiheid?? Of gewoon omdat ze het hun paard niet gunnen en ze egoïstisch zijn??? Kan iemand mij daar alstublieft een logische verklaring voor geven??

JoviBan schreef:@xmarliez, imo is het egoïsme inderdaad.
Ze zijn bang dat het paard een blessure krijgt en daardoor niet kunnen rijden c.q. op wedstrijd kunnen gaan.
Die blessure is in hun beleving dan ook niet zozeer sneu voor het dier, maar meer sneu voor de ruiter.

Ze vond het zelfs raar dat de mijne wel buitenstonden, straks gingen ze rennen en braken iets