.Las ergens dat iemand zei dat je maar geen paard moet nemen als je dat betreffende paard niet genoeg weidegang kunt bieden of anders maar moet gaan verhuizen
? Vind ik wel een beetje kortzichtig gedacht... Het is bekend dat er in de randstad meer huizen zijn dan land, dus al die mensen die een paar hebben moeten dan maar verhuizen? Dan vrees ik dat jullie luilekkerland met veel weiland ook niet lang meer een luilekkerland is, aangezien er op die manier steeds meer paarden bijkomen. Ofnouja, andersom, er steeds minder land overblijft!Ik ben wel van mening dat mensen die in de ranstad wonen die zeggen 'er is niets in de buurt' gewoon oogkleppen ophebben of niet goed genoeg zoeken. Ik woon zelf ook in de randstad, heb al verschillende stallen gezien, maar allemaal boden ze weidegang in de zomer en paddocks in de winter.
Nu staat-ie op een pensionstal, in de randstad. 's Zomers 24/7 land, van april t/m ongeveer oktober, tot wanneer het weer het toelaat. We hebben kleigrond, dus regen veroorzaakt eerder ongelukken dan dat het lekker is voor de paarden. Ze staan in groepsverband, ruinen bij de ruinen, merries bij de merries. Voor de winter hebben we een paddock, een bak en een stapmolen. Die van mij staat is beste maatjes met 3 andere ruinen, dus we gooien ze eigenlijk altijd samen los. Meestal komen ze er dus 3 á 4x per dag minimaal 1.5 uur per keer uit. Dan nog een half uurtje stapmolen en het rijwerk. Poetsen, wandelen en wat grassprietjes eten.. Overigens is zijn stal geen kooitje, de stal telt ruim 6.5 bij 3.5 en heeft contact met zijn buurmannetje.
.
Paarden zijn nu eenmaal nieuwsgierige beesten dus waarom zou je op het terrein blijven dat je al enorm goed kent als je de kans hebt om de wijde wereld in te gaan?
). Het liefst gewoon een mooie middenweg (en heb die voor mijn beest ook gevonden, vind ik)
Maar helaas zijn er genoeg paarden die wel 24/7 (of 22,5/7 voor de pietjeprecieze onderons