Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lante schreef:Ja, zo veel mogelijk buiten zetten met andere paarden en op stal zorgen dat ie een vriendje heeft.
diana1 schreef:Is er inmiddels al een terugbrengafspraak met de vorige eigenaresse gemaakt?
rebeltje schreef:Na wat ik gelezen heb zie ik de eigenaresse stiekem niet zo snel het paard terug nemenIk denk dat je echt op je strepen zult moeten staan.
Daarbij moet ik ook zeggen dat mijn gevoel bij dit verhaal alweer boven mijn verstand gaatMisschien omdat ik zelf zon 'gevalletje' heb..
Yommie schreef:ik laat hem zolang het misschien duurt even lekker paard zijn...
Yommie schreef:rebeltje schreef:Na wat ik gelezen heb zie ik de eigenaresse stiekem niet zo snel het paard terug nemenIk denk dat je echt op je strepen zult moeten staan.
Daarbij moet ik ook zeggen dat mijn gevoel bij dit verhaal alweer boven mijn verstand gaatMisschien omdat ik zelf zon 'gevalletje' heb..
ach weet je wat het is ,aan de ene kant geniet hij toch van de vakantieik doe niks met hem ,zelfs niet met me andere paard...
ik laat hem zolang het misschien duurt even lekker paard zijn...
diana1 schreef:Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Ik hoop voor jou dat ze snel belt dat er een plekkie voor hem is.
Net zoals superwoman schrijft: denk aan de termijn dat je hem terug kunt brengen.
Succes!
superwoman schreef:Ik vind het wel mee vallen.
Zij had gewoon gelijk het paard terug moeten nemen. Dat zij dat nu niet doet of kan is een fout van haar.
Wel moet je blijven hameren op het feit dat dit paard terug moet en snel. Desnoods dreig je met hoge stallingskosten.
(kosten van een pensionstal, zodat ze hem beter terug kan nemen ipv laten staan)
superwoman schreef:Als ik jou was, zou ik zeggen; "volgende week (noem een dag) kom ik hem brengen en je zorgt maar dat er een stal is of een ander adres is de buurt waar ze heen kan.
Ik ben dan geduldig genoeg geweest en wil een ander paard gaan kopen."
Ookal rij je voor niks, is dit extra bewijs.
grote kans dat mocht het bij de rechter aankomen dat jij dan ook nog de stallingskosten vergoed moet krijgen als dit langer duurt.
Je moet het zelf weten, maar naar mijn idee wordt je nu echt afgescheept...
Lante schreef:Heb je rechtsbijstand? Anders moet je die eens even bellen, die kunnen je wel advisren wat te doen en als het nodig is ook bemiddelen. Bij dit soort dingen komen toch ook altijd emoties kijken vanweg het paard en zo'n onafhankelijk iemand als bemiddelaar werkt dan vaak beter. Bovendien heeft de oude eigenaresse daar vast iets meer respect voor en zal ze wat meer haast maken.
diana1 schreef:Nou dat schiet lekker op dus! Balen zeg, maar wees eerlijk dit zat er wel een beetje aan te komen......
Ze heeft er waarschijnlijk helemaal geen belang bij dat ie terug komt.
Of.......
ze is druk aan het plekkie zoeken![]()
Sterkte en succes ermee!