Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:50

Ja, zo veel mogelijk buiten zetten met andere paarden en op stal zorgen dat ie een vriendje heeft.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 13:06

Lante schreef:
Ja, zo veel mogelijk buiten zetten met andere paarden en op stal zorgen dat ie een vriendje heeft.

hij staat nu al dag en nacht buiten,maar zodra er een paard bij hem word weggehaald"het is niet eens die andere van mij alleen meer" dan gaat hij staan weven...en blijft hij net zolang doorgaan tot dat die andere weer terug is |(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:09

Dat is heel sneu, jeetje; wat is er met dat paard gebeurd dat ie al zo gestessed is als je één paard uit de kudde haalt terwijl er nog anderen achterblijven vraag je je dan af... Waarschijnlijk heeft hij lang alleen gestaan dat hij zo geworden is. Kan het ander niet bedenken. Zielig voor zo'n beest hoor. Ik vind dat jij er wel alles aan doet, super! Al wat concreets van die vorige eigenaresse gehoord? Was ze ook verbaasd? Raar dat ze het er niet bij verteld heeft; zoiets komt toch altijd uit!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:14

Ik heb je filmpje gezien, en ik schrok ervan. Mijn oude paard weefde ook, maar dit is echt vele malen erger (en hij kon het ook al erg doen).
Wat je verteld over zijn sjagerijnige gedrag zie ik in combinatie met zijn dikke knieen (heb ik ook al eerder op gereageerd) als zorgwekkender. Volgens mij heeft dit paard pijn!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:40

Is er inmiddels al een terugbrengafspraak met de vorige eigenaresse gemaakt?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:01

Na wat ik gelezen heb zie ik de eigenaresse stiekem niet zo snel het paard terug nemen :) Ik denk dat je echt op je strepen zult moeten staan.

Daarbij moet ik ook zeggen dat mijn gevoel bij dit verhaal alweer boven mijn verstand gaat :) Misschien omdat ik zelf zon 'gevalletje' heb.. :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:12

diana1 schreef:
Is er inmiddels al een terugbrengafspraak met de vorige eigenaresse gemaakt?

nee ze heeft alleen een smsje gestuurd dat ze bezig is om een plekkie te zoeken voor hem,ze woont zelf in nieuwegein,en volgens mij moet het ook niet moelijk zijn nu,aangezien ze nu ook op het land kunnen staan....

en de vorige eigenaressen zei later alleen dat amdeus weefde als hij ze eten kreeg,maar ja nu doet hij het als hem iets niet zint,dus als er een paard weg gaat uit de kude,of als ik hem eten wilt geven...

echt triest hoe hij zo is geworden ,maarja ik zou ook gek worden als ik 23 per dag op word gesloten in een wc,waar je alles in moest doen:(
hij had b.v ook mok aan 1 been"zag ik ook pas toen hij gebracht was" dat zegt voor mij al genoeg dat ze stal ook niet altijd schoon is geweest...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:14

rebeltje schreef:
Na wat ik gelezen heb zie ik de eigenaresse stiekem niet zo snel het paard terug nemen :) Ik denk dat je echt op je strepen zult moeten staan.

Daarbij moet ik ook zeggen dat mijn gevoel bij dit verhaal alweer boven mijn verstand gaat :) Misschien omdat ik zelf zon 'gevalletje' heb.. :)

ach weet je wat het is ,aan de ene kant geniet hij toch van de vakantie :+ ik doe niks met hem ,zelfs niet met me andere paard...
ik laat hem zolang het misschien duurt even lekker paard zijn...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:30

Yommie schreef:

Denk wel aan je rechten. Binnen 4 of 6 weken moet jij hem terug gebracht hebben. Als zij niet mee werkt moet je aan kunnen tonen dat jij er alles aan heb gedaan....
Afwachten is geen goede houding, zeker omdat de vorige eigenaresse al een x iets heftigs heeft verzwegen kun je helaas niet meer uit gaan van het goede in de mens.
Zij heeft als het goed is de plicht om hem terug te nemen. (mits de rechter daar ook zo over denkt bij een rechtzaak)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:35

Yommie schreef:
rebeltje schreef:

ach weet je wat het is ,aan de ene kant geniet hij toch van de vakantie :+ ik doe niks met hem ,zelfs niet met me andere paard...

Misschien doet dat hem ook wel goed :) Zijn vorige 'leefomstandigheden' klinken ook niet echt alsof je er een paard vrolijk cq gezond houdt.

edit; Net zoals gezegd wordt in het bovenstaande bericht. Ik zou zorgen dat je weet wat je rechten zijn, rechtsbijstand of iemand die er verstand van heeft. Brief opstellen, aangetekend versturen, datum stellen wanneer je hem terug brengt. Mits je 100% zeker van plan bent om hem terug te brengen :) Suc6
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 10-07-09 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:36

Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Ik hoop voor jou dat ze snel belt dat er een plekkie voor hem is.

Net zoals superwoman schrijft: denk aan de termijn dat je hem terug kunt brengen.

Succes!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:39

diana1 schreef:
Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Ik hoop voor jou dat ze snel belt dat er een plekkie voor hem is.

Net zoals superwoman schrijft: denk aan de termijn dat je hem terug kunt brengen.

Succes!

ach ik heb mailtjes zat met datum...en als ik niets van der hoor sms ik der morgen wel weer...voel me alleen wel een stalker zo:(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:49

Ik vind het wel mee vallen.
Zij had gewoon gelijk het paard terug moeten nemen. Dat zij dat nu niet doet of kan is een fout van haar.
Wel moet je blijven hameren op het feit dat dit paard terug moet en snel. Desnoods dreig je met hoge stallingskosten.
(kosten van een pensionstal, zodat ze hem beter terug kan nemen ipv laten staan)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:01

superwoman schreef:
Ik vind het wel mee vallen.
Zij had gewoon gelijk het paard terug moeten nemen. Dat zij dat nu niet doet of kan is een fout van haar.
Wel moet je blijven hameren op het feit dat dit paard terug moet en snel. Desnoods dreig je met hoge stallingskosten.
(kosten van een pensionstal, zodat ze hem beter terug kan nemen ipv laten staan)

ja daar heb je ook wel gelijk in ,maarja ik weet ook niet of het zo moeilijk is om een plekkie voor hem te vinden...
ik heb der al aangeboden om hem zelf terug te brengen,maar daar kreeg ik geen reactie op..
dus dan wacht ik nog maar even,stalling is toch al betaald...net als al zijn dekens die ik heb gekocht ,en waar ik nu niets meer aan heb:(
al heeft hij nu wel een regendeken om :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:20

Als ik jou was, zou ik zeggen; "volgende week (noem een dag) kom ik hem brengen en je zorgt maar dat er een stal is of een ander adres is de buurt waar ze heen kan.
Ik ben dan geduldig genoeg geweest en wil een ander paard gaan kopen."

Ookal rij je voor niks, is dit extra bewijs.
grote kans dat mocht het bij de rechter aankomen dat jij dan ook nog de stallingskosten vergoed moet krijgen als dit langer duurt.

Je moet het zelf weten, maar naar mijn idee wordt je nu echt afgescheept...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:25

Ik zou het even gerechtelijk uitzoeken, en dan gewoon hem zelf terug brengen. Dan moet ze hem wel aannemen. Zo is ze aan het rekken denk ik om toch over die weken te komen.. In ieder geval vind ik dat je een wijs besluit hebt genomen, je hebt niet gekozen voor een paard waar je ook nog eens alleen naar kan kijken. En het gaat ongetwijfeld veel geld en verdriet kosten dit dier. En zoals hier eerder wordt verteld kun je voor deze prijs echt wel een fatsoenlijk paard kopen. Wij hebben er zelfs 2 staan rond die prijsklasse. De duurste die ik hiervoor had heeft het meest gemankeert dus het is toch echt een kwestie van geluk. Ik zal de volgende keer wel een paar klinisch laten keuren..! Kost niet zzo gek veel en je hebt wat meer zekerheid. succes!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:54

superwoman schreef:
Als ik jou was, zou ik zeggen; "volgende week (noem een dag) kom ik hem brengen en je zorgt maar dat er een stal is of een ander adres is de buurt waar ze heen kan.
Ik ben dan geduldig genoeg geweest en wil een ander paard gaan kopen."

Ookal rij je voor niks, is dit extra bewijs.
grote kans dat mocht het bij de rechter aankomen dat jij dan ook nog de stallingskosten vergoed moet krijgen als dit langer duurt.

Je moet het zelf weten, maar naar mijn idee wordt je nu echt afgescheept...

ik ga der morgen ook wel weer bellen ,en anders zoek ik wel een leuke stal voor der :+

zondag is hij der 3 weken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:59

Heb je rechtsbijstand? Anders moet je die eens even bellen, die kunnen je wel advisren wat te doen en als het nodig is ook bemiddelen. Bij dit soort dingen komen toch ook altijd emoties kijken vanweg het paard en zo'n onafhankelijk iemand als bemiddelaar werkt dan vaak beter. Bovendien heeft de oude eigenaresse daar vast iets meer respect voor en zal ze wat meer haast maken. :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 18:30

Lante schreef:
Heb je rechtsbijstand? Anders moet je die eens even bellen, die kunnen je wel advisren wat te doen en als het nodig is ook bemiddelen. Bij dit soort dingen komen toch ook altijd emoties kijken vanweg het paard en zo'n onafhankelijk iemand als bemiddelaar werkt dan vaak beter. Bovendien heeft de oude eigenaresse daar vast iets meer respect voor en zal ze wat meer haast maken. :)

ja ik heb rechtsbijstand,maar ik geef der nog tot dit weekend de tijd,en anders bel ik wel iemand voor advies maandag:)

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:10

Hee,
ik heb even een vraagje ;$
Mijn verzorgpony die weefd ook, alleen zij doet het naar een hele lange afstand.
Hoe schadelijk is dit voor een pony?
Ze staat nu al heel veel in de wei met haar maatje, en de laatste tijd doet ze het niet meer
alleen wil toch wel de gevolgen er van weten...
ik heb net al verschillende stukjes doorgelezen alleen ik heb gezien dat dit paard anders weefd dan mijn verzorgpony,
daarom vraag ik het nog eventjes hier [;

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:45

ik denk dat je daar beter even een topic over kan openen of de zoekmachine gebruiken, dit is toch niet ech een topivc om informatie te zoeken :)

groetjes

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 20:22

laatste nieuws is ,dat ze niet meer opneemt:P
alleen ik heb nu ook het telefoon nr van haar ouders,dus die zullen er denk ik ook niet blij mee zijn...en ze woont 5 min van mijn schoonouders...dus kan ik hem altijd daar in de tuin bij der zetten:P

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:44

Nou dat schiet lekker op dus! Balen zeg, maar wees eerlijk dit zat er wel een beetje aan te komen......
Ze heeft er waarschijnlijk helemaal geen belang bij dat ie terug komt.
Of.......
ze is druk aan het plekkie zoeken |o
Sterkte en succes ermee!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:32

diana1 schreef:
Nou dat schiet lekker op dus! Balen zeg, maar wees eerlijk dit zat er wel een beetje aan te komen......
Ze heeft er waarschijnlijk helemaal geen belang bij dat ie terug komt.
Of.......
ze is druk aan het plekkie zoeken |o
Sterkte en succes ermee!

ik heb net der vader gesproken :+

en die zegt dat diegene die hem geen halster om kan doen ,het aan diegene ligt, ja sure!!

dus iedereen op stal kunnen niet met paarden om gaan ,omdat hij ze oren in ze nek legt,en ze kont naar je toe draait! lekker vaag..

ik heb tegen hem gezegt dat hij gisteren alle schrikdraad stuk heb getrokken:( en dat ik niks meer kan met me andere paard...hij zegt dat dat geen reden is om hem terug te brengen!
ik zei tegen hem dat het ook om het WEVEN gaat!! maar dat er tegen mij is gezegt dat het een doodgoed paard is !!nou NOT dus..

ze dochter lag trouwens te slapen net om 9 uur...ik ga hem zo weer terug bellen om 10 uur..ze komen hem maar halen..er zijn stallen genoeg om nieuwegein en tinte..en anders zetten ze hem maar zolang ergens op het land...

ik word hier zo pissig van:(

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:41

Tja....dit was hetgeen menig bokker op dit topic reeds had verwacht.
Het lijkt er niet op dat ze van plan zijn het paard terug te nemen.
Lekker gemakkelijk van die man zo'n antwoord, nou ja..kun je nog zeggen dat hij het paard dan het halster maar om moet doen en dat hij hem dan gelijk mee mag nemen.
SUCCES straks!