Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kadansjee schreef:Denk 600 euro per maand.
300 aanstalling, 140 aan les, 80 voor sparen, 80 voor hoefsmid (1x in de 8 weken), 40 voor harnachement en kleding, 100 aan wedstrijden, 50 aan tandarts (1 x in het jaar), entingen, etc etc
Snap echt niet hoe jullie rond de 200 á 300 kunnen zitten
saswes schreef:ik heb mijn paarden bij huis staan en ben al meer kwijt dan dat!!
huur weiland 75 euro
krachtvoer 100 euro
ruwvoer 50 euro
smid 125 euro elke 6-8 weken
entingen 40 euro per jaar (per paard)
ontwormingen 100 euro per jaar
en alles wat ze slopen dat is echt niet normaal meer
dus ruim boven de 150 per maand per paard want ik heb 1 kwpn-er en een shet.
toen ik nog op een pensionstal stond met alleen mn paard was ik per maand ongeveer 200 euro kwijt alleen aan stalling.
kadansjee schreef:Denk 600 euro per maand.
300 aanstalling, 140 aan les, 80 voor sparen, 80 voor hoefsmid (1x in de 8 weken), 40 voor harnachement en kleding, 100 aan wedstrijden, 50 aan tandarts (1 x in het jaar), entingen, etc etc
Snap echt niet hoe jullie rond de 200 á 300 kunnen zitten
mo_van_dijk schreef:Ik heb al een keer gepost, maar deze is echt volledig (zonder eigen risico van medische kosten):
Stalling alleen al is 3930 euro. Dan staat mijn paard rondom op ijzers (840 p.j.). Verenigingskosten €200, elke week privéles (1560 p.j.), verzekering 800 p.j., wormenspuiten en influenze (139 p.j.) (hmm, dan zit ik al op 7469...).
Springwedstrijden: ongeveer 20 per jaar a 30 euro (incl benzine): 600
Crosswedstrijden: ongeveer 8 per jaar a 55 euro (incl benzine): 440
Crosstrainingen: ong. 5 per jaar a 65 euro (incl. benzine): 325
Dan zit ik op €8834.... Zeg dat ik dan nog ong. 300 euro uitgeef aan spullen voor mijzelf en het paard
Wha, dat is 9134 euro per jaar, ofwel 762 euro per maand.
Ikzelf vind dat ik niet heel luxe paardrij, behalve dat ik wedstrijden rijd. Ik ben van mening dat je elke week moet lessen![]()
De medische kosten welke niet worden vergoed zitten dit jaar al op bijna 1200 euro, welke hier nog niet bij zitten!
mo_van_dijk schreef:@ Wildgirl. Dit zijn normale prijzen in deze regio hoor. Niets speciaals aan! Ik sta op een pensionstalling en dit is echt nog lang niet de duurste in deze omgeving!
762 euro is meer dan de bijstandsnorm voor een alleenstaande zonder kinderen.
Wat heeft dat er mee te maken? Ik heb lang gestudeerd, heb een goede baan en kan (en wil) het er aan uitgeven! Ieder zijn eigen ding...