Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:04

afwasmiddel :j

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:06

Is dit niet slecht voor de huid, dat het uitdroogd ofzo. En welke zou je mij dan aanraden? :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:08

gewoon goed uitspoelen :)
welke maakt niet veel uit denk ik

ik heb het al een poosje niet meer gesmeerd
ik smeer het niet meer met mooi weer, paardje staat 24/7 buiten en krijgt er last van als de zon erop schijnt
ik ga in de herfst weer beginnen denk ik :)

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:09

Oke, dan ga ik dat eens proberen. Ik smeer ook niet met mooi weer, of dan doe ik het 's avonds als de zon weg is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:20

Ik ben nu ook weer begonnen, bij zowel mijn grote paard de staart als bij mijn shet. Mijn shet rolt gigantisch veel en jeukt ook regelmatig. Haar staart is al een stuk dunner en ook haar manen worden steeds minder. Dus ben weer flink aan het smeren.

Ik doe het idd ook savonds als de zon weg is.
Om de hoeveeldagen wassen julie de boel?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:35

Ik was mijn haflinger haar manen 1x per 2 weken met bethadine scrub en dan worden ze bij mij weer spierwit.
af en toe doe ik tussendoor een wasbeurt met teershampoo tegen de jeuk (zomerexceem).

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:29

ik heb toevallig net weer zijn manen gewassen en die zijn weer heerlijk zacht. Ik was ze altijd met cowboy magic

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:56

Hebben jullie foto's van voor en na het smeren van MTG?

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:19

moon zijn manen vorderen niet echt :n
ik smeer het nu 2x per week 's avonds omdat hij overdags op het land staat.

Bij de manen-aanzet is het sinds MTG gigantisch gaan schilferen, de vlokjes liggen gewoon op zijn hals...dus ik ben momenteel gestopt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:34

datn gaat het juist goed! Dat betekend dat zijn huid aan het vernieuwen is en het middel begint te werken :)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:06

Evelli schreef:
datn gaat het juist goed! Dat betekend dat zijn huid aan het vernieuwen is en het middel begint te werken :)

maar hij heeft geen last van zomereczeem... dat is het probleem niet haha, ik wou de groei van mijn manen alleen bevorderen. Maar ook dat gaat niet harder als normaal naar mijn inziens.. maar het schilferen kan dus geen kwaad? hebben overigens meerdere mensen dit meegemaakt?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:50

Ja schilferen is bij mijn paard ook een bijwerking van MTG

Ik heb op blz. 7 wat voor en na foto's gezet, zal binnenkort weer eens een nieuwe foto maken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:48

Ik ben een tijdje gestopt met MTG. Paard schuurt redelijk veel dat het haast zonde is van dit dure spul wat niet echt schijnt te werken tegen de jeuk. Wel tegen het langer groeien trouwens.

Heb nu KLITWORTEL lotion (kruidvat) en dat lijkt te werken?! Ik was de manen ook 1x per week.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:41

Ik wil het spul heel graag proberen, maar er is 1 probleem. Mijn paard staat dus 24/7 buiten. Hoe doen jullie het met paarden die 24/7 buiten staan en dus ook in de zon staan? (Deken is géén optie.)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:45

Babeth schreef:
Ik wil het spul heel graag proberen, maar er is 1 probleem. Mijn paard staat dus 24/7 buiten. Hoe doen jullie het met paarden die 24/7 buiten staan en dus ook in de zon staan? (Deken is géén optie.)

waarschijnlijk heb je niet heel het topic gelezen, maar als je even alles doorleest zul je zien dat veel mensen in de zomer niet smeren omdat de paarden 24/7 buiten staan. deze mensen smeren dan in de winter...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:13

Ja maar heeft het dan nog wel effect in de zomer?
En nee ik heb inderdaad niet alle posts gelezen, heb er een beetje globaal overheen gelezen.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:54

als je in de zomer niet smeert i.v.m de zon dan heeft het geen effect nee want je smeert niet..

Tevens kun je wel smeren als er geen zon staat, bijv. in de avond dus als de zon weg is ofwel niet warm.

Wat betreft MTG in combi met een paard met zomereczeem heb ik geen ervaring, dus dan zou je even moeten wachten tot iemand anders reageerd... ik smeer in ieder geval 's avonds omdat mijn pony 's nachts binnenstaat.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:54

Ik smeer het ook op mijn haflinger met zomerexzeem maar inderdaad het helpt niet tegen jeuk maar wel super goed tegen kale(schuur) plekken op hoofd, manen en staart, die zijn in 2 weken helemaal weg.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:50

Ik heb net alle twee de topics doorgelezen en ik heb gelijk een fles besteld bij UHG. Mijn paard heeft gelukkig geen zomereczeem maar als hij op stal staat schuurt hij wel bij z'n staartwortel, dus hij heeft wel jeuk. Hij heeft redelijk lange manen maar in het voorjaar heeft die door z'n halsdeken een heel gedeelte weggeschuurt en dat groeit zo langzaam terwijl de rest ook gewoon doorgroeit.

Ik houd jullie wel op de hoogte als ik het binnen heb. Hij staat nu alleen nog wel 24 uur per dag op het land, dus ik moet nog even kijken wanneer ik het precies ga gebruiken.

AnnemeikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:54

Whinnylando schreef:
Ja schilferen is bij mijn paard ook een bijwerking van MTG

Ik heb op blz. 7 wat voor en na foto's gezet, zal binnenkort weer eens een nieuwe foto maken

Hoe lang duurt dat schilferen dan? Die van mij die schilfert nu een week, hij had nl een heel stuk manenkam kaal. Ook lijkt zijn manenkam wel dikker en een beetje bobbelig zoals bij zomerexceem, kan dit kwaad? En gaat dit weer weg?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:06

Geen idee hoelang het duurt, iedere keer als ik smeer schilfert ze...

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:33

Tegen de schilfers kan je klitwortel lotion(kruidvat, paarse dop) gebruiken, dat is gelijk tegen jeuk en haaruitval.
Dat werkt bij mijn paardje goed:-)

AnnemeikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:33

Ailien2005 he.t lijkt. mi.j n.iet.zo h.eel. handig o.m 2. pr.odu.c.te.n ..te.gel.ij.k. te. .g.......aan gebruiken Vooral niet .ie.ts. .v.ettig v.oo.r haargroe.i, e.n i.ets. ontvettends .(want.. .kli.tw.or..te.l is ..o.pgelos.t in ...alcoh.ol)

Ex.c.uses vo.or mijn punt,. ik heb geen idee wat er met mij.n .toetsen.bor.d aan. d.e hand is, .maar mijn vr.ien.d.. kijkt er vanavond .naar. ;).......

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:42

Annemeik schreef:
Ailien2005 het lijkt mij niet zo heel handig om 2 producten tegelijk te gaan gebruiken Vooral niet iets vettig voor haargroei, en iets ontvettends (want klitwortel is opgelost in alcohol)

Excuses voor mijn punt, ik heb geen idee wat er met mijn toetsenbord aan de hand is, maar mijn vriend kijkt er vanavond naar ;).......

heb de punten even voor je verwijderd, dan word je post wat serieuzer genomen aangezien het makkelijker lezen is haha. Zelf denk ik dat er vuil onder je punt zit en dat hij bij een bepaalde druk 'ingedrukt' word. Misschien even ondersteboven even schudden of met de stofzuiger :)

overigens lijkt het mij ook niet handig om 2 producten door elkaar te gaan gebruiken, onbewust kun je bepaalde chemicalien met elkaar mengen die weer een bepaalde reactie oproepen, ik zou het er niet op wagen :n de schilfers zullen denk ik vanzelf wel weer verdwijnen als de huid zich voldoende heeft vernieuwd.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:28

Weet iemand trouwens hoe dit product reageerd met een antiklit? Ik gebruik nu altijd equishine in de manen en ik heb cowboymagic besteld. Kan ik dat nog wel samen met MTG gebruiken?