Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

Re: Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:25

bij ons staan ze ook 24uur x dag buiten, we hebben een groep van 3 paarden + 1 pony, die pony staat nu met een mijn veulen. paarden van pension klanten van ons staan ook 24 uur x dag buiten, al onze weitjes hebben een inloopstal, zelf als het regent zie je nu dat ze het vaak niet erg vinden, pas als het echt giet gaan ze onder het dak staan

jenn90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:26

Bij ons gaan ze in winter in de ochtend naar buiten en ongeveer om 4 uur naar binnen. En in de zomer 24/7 buiten

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:17

Mijn paard gaat zowieso van ma t/m za buiten en dan bijna heel de dag het weiland in (van 's ochtendsvroeg tot ongeveer in de middag). Op zondag zet ik haar af en toe nog even in de paddock ofzo.
Maar het ligt ook aan het weer als het glad is gaan ze niet naar buiten, veel te gevaarlijk!
En afgelopen dagen met carnaval ook wat eerder naar binnen ivm eventueel uitbreken door alle muziek etc.
Mijn paard staat ook het liefste lang buiten, als ze maar op stal staat kropt ze alle energie op en die gooit ze er dan uit tijdens het rijden. Ook niet altijd even handig dus.
Ik rijdt mijn paard elke dag behalve op dinsdag dan heeft ze een dagje vrij. Ik longeer haar zowieso altijd voor het rijden en ga soms nog even een stukje stappen. Omdat ze ook al staat ze zoveel in de wei toch nog veel enrgie heeft. Ze is tenslotte nog maar 5.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:20

Mijn paard komt dagelijks op de wei ongeveer een uur of 6 op dit moment, in de zomer is dat 8 uur minimaal.
5 tot 6 x per week mag hij aan het werk, dit werk is wel afwisselend, 2x per week naar het bos, 2x werk aan de hand, 1 tot 2x longeren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:24

Die van mij staan 24/7 buiten met inloopstal. Ook als het glad/ bevroren is staan ze gewoon buiten. Je ziet dat ze dan niet rennen en echt voorzichtig zijn.
Worden nu bijgevoerd 2x per dag omdat er geen gras te bekennen is in de weide.
Heb de luxe dat ze aan huis staan.

Rijden doen we nog niet, ze zijn bijna 3 en bijna 2.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:28

Onze pony is bijna 5. Hij gaat naar buiten als het licht wordt, en naar binnen als het donker wordt. Dus in de zomer staat hij langer buiten dan in de winter.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:39

Die van mij staan heerlijk 24/7 buiten met schuilstal :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:42

Winter gaat ie 4-6 uur p/d in de paddock, en dan nog 3 uur eruit als ik er ben.

Zomer gewoon 24/7 weidegang, van april tot november.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:42

In de zomers staat alles 24/7 buiten. De tinkers staan in de winter in een uitloopstal met flinke uitloop en kunnen ze ook de rijbak in lopen, dus die kunnen kiezen, binnen, buiten of in de bak. De bak is overdag een paar uur gereserveerd voor de bejaarden, 24 en 25, die eerst een boksessie geven en gaan rollen en verder eigenlijk alleen maar wat staan te koekeloeren. Die willen graag weer naar binnen uiteindelijk, ja ongelooflijk maar waar. Warmte zal toch wel lekker zijn. Als de wei bevroren is en ijsvrij gaan de oudjes overdag in de wei en de tinkers lopen er dan 24/7, als ze willen kunnen ze ook hun stal weer in, hun keus. De paarden wonen goed daar en de tinkers zelfs luxueus :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:49

helaas nu maar de halve morgen dat is denk ik 3 a 3,5 uur. dan staan ze in de binnenbak. in de zomer staan ze de hele morgen buiten.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:37

Die van mij staat 24/7 buiten, in de winter in een uitloopstal en in de zomer in de wei.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:41

Mijn merrie staat in groep op elke dag op een grasweide, van 10 smorgens tot 5 uur ( in de winter ) in de avond
en in de zomer, van 9 tot 7/8/9/10 uur hangt een beetje af van het weer.
In vakanties rij ik er elke dag mee, tijdens schoolweken, wordt ze minstens 4 dagen in de week gereden en soms ook wel eens gelongeerd door een vriend.

My_Lady

Die van mij staan gemiddeld 6 uur buiten in paddocks met een hooinet. Er is ook een stuk betegelt dus ze kunnen kiezen tussen zand of op de stenen staan.

In de zomer staan ze dag en nacht buiten.
Verder rijd ik mijn paard 4x per week en longeer haar 2x per week. 1 dag in de week heeft ze vrij

sandravra

Mijn paard is 8 jaar en het hele jaar door dag en nacht in de wei.
Daarnaast wordt hij 3-4 keer per week gereden, met een duur van 1-2 uur per keer.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:44

mijn shetten (die van mezelf + logeetje) staan nu het winter is sowieso
's nachts binnen, staan wel zolang mogelijk buiten in de paddock, met slecht weer
gaan ze eind van de middag al naar binnen, anders pas 's avonds

zomers mogen ze 24/7 buiten en wanneer het te heet (+30 graden)
is overdag, gaan ze tussen 12 en 3 dan een poosje op stal en daarna
weer lekker naar buiten :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:27

ligt aan het weer. In de zomer staan ze bijna de hele dag buiten, in de winter de hele middag/morgen.
Voor de rest staan ze op stal

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:37

In de winter staan ze gewoon heel de dag op de wei tot het donker word en in de zomer precies het zelfde.. :j

BlackSXLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:01

Kunnen ze zelf weten :D ze kunnen in de stal wanneer ze willen en uit de stal :D

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:04

bij mij ligt dit een beetje eraan... ik heb een hengst en kan dus niet zomaar op elke wei staan. er zijn maar 2 weien geschikt voor hem maar hier maken ook andere gebruik van.... maar tussen de 2 en 5 uur staat hij wel buiten..en daarbij wordt hij 3 a 4 keer recreatief gereden

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:11

ohja... misschien is het ook wel paard afhankelijk... callabra staat niet graag de hele dag buiten. Na een uur of 5,6 begint hij bij de draad te weven... waarom? misschien omdat hij bij vorige eigenaren ook niet langer buiten kwam, en toen hij op de baan liep misschien helemaal geen weidegang... ik weet niet hoe het daar in zn werk gaat...Dus ik denkt dat je het beste kunt kijken wat jouw paard het prettigste vind!

Afbeelding
28dec 2008

groetjes Genta en Callabra

summerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:50

Mijn paard staat momenteel nog binnen ik ben van stal verhuist omdat hij daar maar beperkt buiten kon staan in de paddock nu heb ik een stal gehuurt waar summerke de hele dag op de wei kan staan en dat vind ik wel paardvriendelijker.

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:54

mijn paard is 10 jaar oud, aangezien in een eigen stuk land heb voor mijn paardje staat bij mijn paardje om 6 uur 's morgens tot ongeveer 6 uur 's avonds de staldeur van haar uitloopstal open.

ik rij ongeveer 4x in de week, de ene keer buiten afgewisseld met les bij een manege in de buurt of vrij rijden in de bak
de andere dagen word ze gelongeert, behalve de zondag want zondag ga ik meestal een stuk met haar wandelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:54

Mijn pony staat in de winter (helaas) maar een paar uur in een paddock. Van begin april t/m eind oktober gaan ze de wei weer op en hier staan ze dan op van 12 uur 's middags tot het donker wordt (uiteraard wordt dit opgebouwd). In de winter is dit niet mogelijk vanwege natte kleigrond.
Mijn pony is overigens een haflinger van 4 jaar.

marly1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:03

Mijn paard staat van smorgens half 8 tot het donker wordt in de wei. Alleen soms in de zomer wat korter ivm de beestjes

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:08

Mijn paard staat in de winter zo'n 8,5 uur buiten en vanaf ze het land op kunnen 24 uur per dag!