Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:22

Die problemen ken ik ook goed.
Mijn pony staat in Pijnacker en ik woon in Capelle aan den IJssel.
Ik wil dat mijn pony in de winter ook een paar uur buiten komt, dat valt tegen als je op zoek gaat naar stallen. Ik ken er genoeg, maar allemaal zonder wei/paddock in de winter.

Riaa_

Re: Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:24

Als er iemand nog een stal zoekt in de omgeving van Aalsmeer/Amstelveen, PB me maar :D en nee je betaald zeker niet de hoofdprijs ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:32

[EA-CO] Stal te huur Aalsmeer/Amstelveen

hahaha rianne kwam toevallig tegen is een nette prijs, maar ik zou toch niet zulke stallen willen is best op elkaar weinig ruimte en ventilatie en hele dichte boxen dat is iets wat ik nooit zou willen

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:35

tita schreef:
[EA-CO] Stal te huur Aalsmeer/Amstelveen

hahaha rianne kwam toevallig tegen is een nette prijs, maar ik zou toch niet zulke stallen willen is best op elkaar weinig ruimte en ventilatie en hele dichte boxen dat is iets wat ik nooit zou willen

Ik denk dat als je zou komen kijken dat dat allemaal best mee valt :) er staan heel wat paarden slechter..
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 21-07-11 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:36

:D ik bedoel meer dat de gang vrij smal is en dichte boxen dat wil ik niet zal ff plaatje opzoeken van onze stal.
Maar de prijs is echt super :j

Afbeelding

Afbeelding
hier kun je zien dat ie behoorlijk grote ruimte heeft om over de deur te hangen
Laatst bijgewerkt door tita op 21-07-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:37

daffodil schreef:
Ik woon ook in de randstad en heb inmiddels een paar stallen van dichtbij gezien en daar vooral gezien wat ik niet zou willen. Wat ik nu gevonden heb is in mijn ogen ideaal, het is een boerenstal (even oneerbiedig gezegd maar het is niet te vergelijken met de pensionstallen waar ik gestaan heb) met slechts 20 stallen. Hiervan zijn er 18 bezet en slechts 10 paarden worden actief gereden, de rest is te oud of te jong of te klein. Wij hebben op die 20 stallen vier losgooipaddocks en voldoende land. In het land kun je kiezen voor de groep of voor een stuk apart. Die van mij staat met twee merries apart, stuk is groot zat om een goeie sprint te kunnen trekken en bijvoeren mag bij ons altijd. Dat mag overigens ook op stal, hooi en kuil (van bijzonder goeie kwaliteit) onbeperkt. Overigens hebben we grote stallen, ze zijn allemaal minimaal 3nogiets bij 4 en we hebben ook vier grotere stallen.

Ik mest wel zelf uit, maar dat vind ik prettig. Bij ons kun je kiezen voor zaagsel, krullen of vlas en je betaalt naar gebruik. We hebben een 20x40 bak met swanenberg bodem. Ook al is ie nat (zoals gisteren), dan kun je er nog steeds heerlijk in rijden.

Er wordt drie keer per dag gevoerd en wij zetten zelf ons voer klaar (biks/granenmix), wat je wil voeren, wordt voor je besteld en aan het eind van de maand krijg je een rekening voor je verbruik.
Daarnaast hebben we 3 poetsplaatsen met warm water, voldoende ruimte om zelf een grote kast neer te zetten voor je spullen, een kantine, springmateriaal etc. MOgelijkheid tot het overdekt stallen van je trailer voor 10e per maand. Onze stal hanteert dagelijks openingstijden van 8 tot 22.00 uur maar doen absoluut niet moeilijk als je er eerder moet zijn of later terug bent, kwestie van even noemen!

Kale stal inclusief alle voorzieningen die hierboven genoemd zijn is 125 euro. Daarbovenop komt dan nog je verbruik, dus je bodembedekking en evt biks/granenmix. Ik kom gemiddeld per maand uit op 200 euro, soms ga ik eroverheen, maar nu in de zomermaanden zit ik er ruim onder!

Los van wat het kost, is de verzorging van je paard en de sfeer die er hangt veel belangrijker. Dat was een reden waarom ik ervoor koos om drie kwartier reistijd te hebben en een forse prijs te betalen (plus 75 euro pontkosten en 100 euro benzinekosten in de maand). Ik had niet gedacht iets in de nabije omgeving te vinden waar het zo gemoedelijk zou zijn, je paard super verzorgd wordt en zo vaak/lang buitenkomt en dan ook nog voor dit geld!!!

Klinkt ideaal!
Waar sta jij als ik het vragen mag? Mag ook per pb. :)

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:38

oke, ja daar wennen ze vaak vanzelf wel aan.. maar benieuwd naar jullie stal!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:50

tita schreef:
:D ik bedoel meer dat de gang vrij smal is en dichte boxen dat wil ik niet zal ff plaatje opzoeken van onze stal.

Snap wat je bedoeld, weet niet waar dat is, maar hier in de omgeving betaald je daar gemakkelijk €350,- voor, en dat verschil zie je dan in de prijs...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:52

Ik sta in Benschop,dat valt onder Lopik en zit net op de grens Zuidholland-Utrecht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:03

Rianne schreef:
tita schreef:

Snap wat je bedoeld, weet niet waar dat is, maar hier in de omgeving betaald je daar gemakkelijk €350,- voor, en dat verschil zie je dan in de prijs...

In de randstad bij Gorinchem

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:57

tita schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat ziet er netjes uit. Waar is deze stal?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

:D Niet bij jou in de buurt. Dalem dorpje naast gorinchem

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:46

Voor degenen die nog een stal in omgeving Rotterdam/Nieuwerkerk aan den IJssel een stal zoeken; ik heb 1 a 2 plekken die per september/oktober vrij komen.
PB voor meer info.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:07

Nou, ik heb hem gevonden hoor, de perfecte stal. In de zomer met mooi weer dag en nacht buiten in een groep van vijf of zes paarden, verder alleen 's nachts binnen. Altijd hooi beschikbaar, mooie ruime boxen en vrijwel altijd toezicht. Kost me 190 euro per maand exclusief stro. En dat is toch echt midden in de randstad. Paard gaat eind deze maand erheen, ik kan niet wachten!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:43

Petra_O schreef:
Nou, ik heb hem gevonden hoor, de perfecte stal. In de zomer met mooi weer dag en nacht buiten in een groep van vijf of zes paarden, verder alleen 's nachts binnen. Altijd hooi beschikbaar, mooie ruime boxen en vrijwel altijd toezicht. Kost me 190 euro per maand exclusief stro. En dat is toch echt midden in de randstad. Paard gaat eind deze maand erheen, ik kan niet wachten!

waar is dat dan?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:45

klinkt goed :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:54

daffodil schreef:
Ik woon ook in de randstad en heb inmiddels een paar stallen van dichtbij gezien en daar vooral gezien wat ik niet zou willen. Wat ik nu gevonden heb is in mijn ogen ideaal, het is een boerenstal (even oneerbiedig gezegd maar het is niet te vergelijken met de pensionstallen waar ik gestaan heb) met slechts 20 stallen. Hiervan zijn er 18 bezet en slechts 10 paarden worden actief gereden, de rest is te oud of te jong of te klein. Wij hebben op die 20 stallen vier losgooipaddocks en voldoende land. In het land kun je kiezen voor de groep of voor een stuk apart. Die van mij staat met twee merries apart, stuk is groot zat om een goeie sprint te kunnen trekken en bijvoeren mag bij ons altijd. Dat mag overigens ook op stal, hooi en kuil (van bijzonder goeie kwaliteit) onbeperkt. Overigens hebben we grote stallen, ze zijn allemaal minimaal 3nogiets bij 4 en we hebben ook vier grotere stallen.

Ik mest wel zelf uit, maar dat vind ik prettig. Bij ons kun je kiezen voor zaagsel, krullen of vlas en je betaalt naar gebruik. We hebben een 20x40 bak met swanenberg bodem. Ook al is ie nat (zoals gisteren), dan kun je er nog steeds heerlijk in rijden.

Er wordt drie keer per dag gevoerd en wij zetten zelf ons voer klaar (biks/granenmix), wat je wil voeren, wordt voor je besteld en aan het eind van de maand krijg je een rekening voor je verbruik.
Daarnaast hebben we 3 poetsplaatsen met warm water, voldoende ruimte om zelf een grote kast neer te zetten voor je spullen, een kantine, springmateriaal etc. MOgelijkheid tot het overdekt stallen van je trailer voor 10e per maand. Onze stal hanteert dagelijks openingstijden van 8 tot 22.00 uur maar doen absoluut niet moeilijk als je er eerder moet zijn of later terug bent, kwestie van even noemen!

Kale stal inclusief alle voorzieningen die hierboven genoemd zijn is 125 euro. Daarbovenop komt dan nog je verbruik, dus je bodembedekking en evt biks/granenmix. Ik kom gemiddeld per maand uit op 200 euro, soms ga ik eroverheen, maar nu in de zomermaanden zit ik er ruim onder!

Los van wat het kost, is de verzorging van je paard en de sfeer die er hangt veel belangrijker. Dat was een reden waarom ik ervoor koos om drie kwartier reistijd te hebben en een forse prijs te betalen (plus 75 euro pontkosten en 100 euro benzinekosten in de maand). Ik had niet gedacht iets in de nabije omgeving te vinden waar het zo gemoedelijk zou zijn, je paard super verzorgd wordt en zo vaak/lang buitenkomt en dan ook nog voor dit geld!!!

Ik ben ook wel benieuwd waar dit is :o
Pb??

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:20

quartel schreef:
Petra_O schreef:

waar is dat dan?

ben ik ook wel benieuwd naar.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:29

Hazerswoude-dorp. het is de derde stal waar ze komt te staan en de eerste waar ze in de winter meer dan een uurtje of twee buiten kan. De weides worden hier in de omgeving echt prut als het regent. Waar ik nu sta moet ik haar in de winter zelf in de paddock zetten, en dat kost mij heel veel tijd, en het arme beest staat alsnog de hele dag binnen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:40

Petra ik ben wel benieuwd welke stal je dan precies bedoelt?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:27

Ik stuur je even een pb, ik zet liever geen adressen op internet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:32

Ik wil ook wel een pbtje petra:)

Ik ben nu aan het mailen met een zorgstal. Het is volpension en ze komen de hele dag buiten,ik ben benieuwd!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:45

@ Petra: Leuk! Ik weet waar je bent wezen kijken, ik ben er ook geweest. Leek idd de perfecte stal voor de paarden qua huisvesting. Wij staan nu op de wachtlijst, omdat ik om persoonlijke redenen nu nog even niet de mogelijkheid had op de knoop door te hakken. En dat was jouw gelukje denk ik. :)

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:16

Jibbel en Petra, ben ook wel benieuwd welke stal dat is. Mag ik een pbtje?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:42

Voor de mensen die een recreatieve stal zoeken, weet ik er 1.
Is meer voor als je lekker buiten wilt rijden. Paarden staan in de zomer dag en nacht buiten. In de winter een uur of acht in een paddock! Het is in Pijnacker