Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
) Citaat:Daar zijn onze sportpaarden gewoon niet geschikt voor.
Citaat:Als je alles heel natuurlijk wilt doen en wilt voldoen aan de basale behoeften van een paard en ook alleen maar daaraan, dan hoef je er ook niet meer op te gaan zitten denk ik.
abby schreef:Lovely schreef:Citaat:Als je alles heel natuurlijk wilt doen en wilt voldoen aan de basale behoeften van een paard en ook alleen maar daaraan, dan hoef je er ook niet meer op te gaan zitten denk ik.
Precies, zoals Emiel Voest ooit zei: wat nou natual horsemanship? Weet je wat pas natuurlijk is en wat zou pleiten voor al die paardenmensen? Koop een stuk land zo groot als de provincie Groningen, laat je paard los en laat hem gaan...
Citaat:Paardrijden vies woord
gijsenkim schreef:Ik ben nog veel zieliger, Want ik wil ook de hele dag buiten zijn. Zeker met dit weer. Ik ben ook gedoemd om de hele ochtend binnen in een kantoor van 3 bij 3 te zitten alleen. En ik heb dan nog het geluk dat ik parttime opgesloten in een hok hoef te zitten. Er zijn een hele hoop bokkers die 8 uur per dag opgesloten zitten. Wij mensen zijn ook gewoon kudde dieren hoor met een basisbewegings behoefte. Alle tegenwoordig veel voorkomende ziektes van het beenderengestel komen voort uit het te weinig hebben van beweging. En als er dan bewogen word dan moet dat in een uurtje gedaan worden.............
UniferB"]
[quote="abby schreef:Lovely schreef:Citaat:Als je alles heel natuurlijk wilt doen en wilt voldoen aan de basale behoeften van een paard en ook alleen maar daaraan, dan hoef je er ook niet meer op te gaan zitten denk ik.
Precies, zoals Emiel Voest ooit zei: wat nou natual horsemanship? Weet je wat pas natuurlijk is en wat zou pleiten voor al die paardenmensen? Koop een stuk land zo groot als de provincie Groningen, laat je paard los en laat hem gaan...

Pava"]
[quote="UniferB"][quote="abby schreef:Lovely schreef:Citaat:Als je alles heel natuurlijk wilt doen en wilt voldoen aan de basale behoeften van een paard en ook alleen maar daaraan, dan hoef je er ook niet meer op te gaan zitten denk ik.

Citaat:Pleit Emiel Voest er ook voor om al die hamsters, parkieten en konijnen in te kleine kooitjes los te laten?
Citaat:Precies gezever, Een ongelukkig paard kan ook op het land staan hoor, Lekker op het land, 40 graden strak blauw hemeltje en geen boom in de omgeving JAAAAAA heerlijk
Marlinde schreef:ik begin hier eigenlijk een beetje moe van te worden en ook nog pislink. De meeste die hier hun mening uiten over het feit dat je een dierbeul bent als je paard niet 24/7 buitenstaat/weidegang heeft zijn mensen die of nog op school zitten en bij pappie en mammie wonen. Dan is het makkelijk praten. Ik werk mij verdorie een slag in de ronde voor mijn paard. Ik weet ook zeker dat hij goed in zijn vel zit. Dus zolang je de situatie niet in het echt heb waargenomen, hou dan je commentaar voor je en maak niet iemand uit voor dierenbeul.
Leven en laten leven is mijn motto! Iedereen is welkom om mijn zeer gelukkige paard IRL te ontmoeten! Straks in het weideseizoen gaat hij weer lekker grashappen en tot dat moment krijgt hij iedere dag genoeg beweging, liefde en aandacht van mij. Ik zou het ook fijn vinden als hij iedere dag de wei in kon maar Omar maak ik niet blij om hem in de regen en kou buiten te zetten
Daar is het gewoon het paard niet voor.
Mijn paard komt absoluut niets te kort
Laat iedereen in zijn waarde
gijsenkim schreef:Ik ben nog veel zieliger, Want ik wil ook de hele dag buiten zijn. Zeker met dit weer. Ik ben ook gedoemd om de hele ochtend binnen in een kantoor van 3 bij 3 te zitten alleen. En ik heb dan nog het geluk dat ik parttime opgesloten in een hok hoef te zitten. Er zijn een hele hoop bokkers die 8 uur per dag opgesloten zitten. Wij mensen zijn ook gewoon kudde dieren hoor met een basisbewegings behoefte. Alle tegenwoordig veel voorkomende ziektes van het beenderengestel komen voort uit het te weinig hebben van beweging. En als er dan bewogen word dan moet dat in een uurtje gedaan worden.............
gijsenkim"]
Ik ben nog veel zieliger, Want ik wil ook de hele dag buiten zijn. Zeker met dit weer. Ik ben ook gedoemd om de hele ochtend binnen in een kantoor van 3 bij 3 te zitten alleen. En ik heb dan nog het geluk dat ik parttime opgesloten in een hok hoef te zitten. Er zijn een hele hoop bokkers die 8 uur per dag opgesloten zitten. Wij mensen zijn ook gewoon kudde dieren hoor met een basisbewegings behoefte. Alle tegenwoordig veel voorkomende ziektes van het beenderengestel komen voort uit het te weinig hebben van beweging. En als er dan bewogen word dan moet dat in een uurtje gedaan worden.............
[/quote]
Snik! eindelijk iemand die mij begrijpt!Mijn paarden hebben het veel en veel beter dan ik!
[quote="abby schreef:Citaat:Daar zijn onze sportpaarden gewoon niet geschikt voor.
Ik denk zeker dat daar een kern van waarheid in zit, het gekke is alleen dat de meeste sportpaarden toch een tot twee jaar in een opfok hebben gestaan en dus sociale vaardigheden en een beperkte vorm van hardheid hebben meegekregen.
Alleen (mijn idee hierover), doordat ze daarna zo afgeschermd worden vanwege de belangen voor de sport, alleen gereden worden op egale, lichte en verende bodems, voeding krijgen die niet altijd overeenkomstig hun behoeften is en ook vaak sociaal gedrag met soortgenoten moeten ontberen, wordt het voor hen moeilijk goed te functioneren in de weide en lopen ze grotere kans op blessures.
Dat wordt dan een hele andere discussie: mag het belang van de sport prevaleren boven het welzijn van het paard. .
Citaat:Abby, een paard kan nog beter een karretje trekken dan een mens op zijn rug dragen. Anatomische gezien is een paard meer geschikt om te trekken en een ezel beter geschikt om te dragen.
En daar hoort wagentje trekken ook niet bij.Citaat:vandaar dat pepeijn af en toe lijkt op een ezel.
Knap hoor