Een tijd geleden heeft mijn paard een blessure gehad, waardoor die alleen 2x per dag een halfuur mocht stappen en voor de rest op stal moest staan. Hierdoor heeft hij (zoals de dierenarts het zei) een stalkoker opgelopen, met andere woorden, de boel was flink ontstoken.
Ik moest er toen een tube Tranquigel (als je het zo schrijft?) indoen (hoeveelheid is afhankelijk van je paard) waardoor ze hun penis laten hangen en de koker en penis makkelijk schoon te maken zijn. Je kan hiervoor t beste een zacht washandje of nieuwe, schone spons voor gebruiken en babyshampoo, iig iets voor de zéér gevoelige huid, anders staan ze de dag erna met een dikke koker
Die van mij is 1.78m en ik schat >700 kg, en die liet em bij 1 spuit wel hangen maar was niet echt dat je zegt 'lekker ontspannen'.
als het goed is staat er op dat je nooit meer dan 5 streepjes mag geven ofzo
als ik de paarden scheer, geef ik ze nooit meer dan 3 streepjes en dan zijn ze al zo suf dat sommigen niet recht meer lopen.. 
(wat dacht je dan met 3 merries om je heen). Paard schacht ook altijd keurig uit bij plassen. Ik maak me er verder niet zoveel druk om, maar controleren kan nooit kwaad. 
an de paarden die alleen met water schoon gespoeld werden.