Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KiWiKo schreef:en wat als je nou fanatiek wedstrijden rijd Zeeuwtje, en dus ALTIJD moet kunnen trainen............... wat erg moeilijk is als een buitenbak bevroren is.........???????????

helemaal goed
maar dan is het wat lastig als je mensen die dat wel hebben zo even neersabelt 

ja af en toe op een paard van een vriendin
Zeeuwtje68 schreef:Ik sabbel niemand neer. Ik denk aan het paard!
Dat gewoon in de wei hoort of in ieder geval een paar uur buiten.
Is dat nou zo paardonvriendelijk dan?
En dat jij 60 uur pw week werkt en een kind alleen opvoed.
Daar heeft je paard toch niks mee te maken?
Niet aanvallend bedoel overigens. Knap dat je het kan!
dus zo zwart/wit is het niet namelijk
A_mieke schreef:zomer en winter weidegang. de binnenbak is voor jouw plezier, daar moet het comfort van een paard niet onder lijden.
nou is het hier in de regio al zo dat paarden in de winter zowizo niet op het land komen, gewoonweg omdat er hier de ruimte niet is voor regelmatig verweiden........ daarnaast deed ik niks anders dan jong spul zadelmak maken of stoute paarden weer in het gareel krijgen........... en dan kan je niet anders dan ALTIJD gebruik kunnen maken van accomodatie, want je training MOET doorgaan....... als je dat soort paarden een week uit het werk moet halen, dan ben je weer terug bij af......... en dat gaat gewoonweg niet
en tegelijk sneue
van paarden is, dat ze zich zo ontzettend makkelijk aanpassen en neerleggen bij een nieuwe situatie, ook al staat die heel ver af van de natuurlijke situatie en behoeften
KiWiKo schreef:en wat als je nou fanatiek wedstrijden rijd Zeeuwtje, en dus ALTIJD moet kunnen trainen............... wat erg moeilijk is als een buitenbak bevroren is.........???????????
absoluut, behalve als je stal bestaat uit 3 en 4 jarige

het is niet zo zwart wit
Miriam schreef:Ja en zeker als ze per maand staan ben je wel min of meer verplicht om altijd door te gaan. Eigen stouterds en jonkies kun je nog af en toe een paar dagen uit nadenken sturen
Fleurtje100 schreef:Toch vraag ik me af hoe de mensen met paarden die ijzers hebben, het dan doen met sneeuw en gladheid. Ik wil namelijk over een jaar of 2-3 als mijn paard 20 is en ik waarschijnlijk een stuk minder fanatiek train, hem hele dagen buiten hebben en betere uitrijmogelijkheden, omdat ik graag kleinschalig sta moet ik dan denk ik de binnenbak inleveren. Zonder ijzers zal mijn paard nooit kunnen vrees ik (hele zwakke wanden). Gooien jullie ze gewoon toch de wei op met ijzers?