Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik zou bij mijn merrie ook graag een veulen fokken.
Een braaf dier geen sportpaard.
Maar ik zie haar nooit hengstig.
Daarnaast kan ik haar ook niet bij de hengstenboer stallen want dan denk ik dat de ruin door de draden gaat vliegen als die alleen achter blijft.
DuoPenotti schreef:Ik zou bij mijn merrie ook graag een veulen fokken.
Een braaf dier geen sportpaard.
Maar ik zie haar nooit hengstig.
Daarnaast kan ik haar ook niet bij de hengstenboer stallen want dan denk ik dat de ruin door de draden gaat vliegen als die alleen achter blijft.
DuoPenotti schreef:Dat houd mij ook het meeste tegen, heb er 0,0 verstand van, echt niks.
En te bang mijn lieve merrie te verliezen.
Ik denk ook wel dat het van binnen goed zit. En met scannen het allemaal wel kan.
Maar hier aan huis al niet gemakkelijk.
Daarnaast heb ik nu momenteel niet de financiën...
Solleke_Noah schreef:Inseminatie kan wel aan huis als je een DA hebt die dat doet.
Die bedenking van merrie verliezen is heel herkenbaar en had ik ook. Durfde het enkel aan omdat het een ervaren merrie was (had al 6 gezonde veulens gehad). Met mijn eigen merrieveulen (ondertussen bijna vier jaar haha) weet ik echt niet of ik het aandurf. Hoewel het meestal natuurlijk gewoon goed gaat...
DuoPenotti schreef:wel alternatief krijgt jou paard marloes?
Mijn merrie heeft nu geen enting meer gehad omdat ze zo ongeveer bevangen staat na enting en echt heel ziek is.
DA gaf aan dat ze al een enting kreeg waar weinig paarden op reageren, maar heb eigenlijk daarover mijn twijfels.