Hier vanmorgen wel glibberend de paddock gemest maar verder nergens last van, het is niet natter dan na welke andere bui dan ook..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Er is vanmiddag weer veel bij gevallen aan water. Ooit verhuis ik naar een woning met ten minste een ruime, overdekte paddock. Moet ik eerst de loterij winnen, maar hoe moeilijk kan dat zijn...
MarloesHJ schreef:Net wel even de benen afgespoten en de staarten gewassen. Mijn grote had van de week al allemaal harder punten onderaan zijn staart en ik kon zijn witte sokken niet meer vinden.
Mijn IJslander had gewoon een grijze staart in plaats van zwart.
Zijn ze in elk geval één nachtje schoon...
xXutopiaXx schreef:2.5m. diep en dat opvullen met zand?!Kostbaar geintje.. maar, het ligt er dan ook mooi bij, zeker voor op een kleibodem!!
_Lorette_ schreef:Dan heb je modder op je betonplaat... Ik heb juist de platen uit mijn paddock gehaald. Ik was er totaal niet tevreden over. Misschien als je ze helemaal zandvrij kan houden...
belle_boef schreef:_Lorette_ schreef:Dan heb je modder op je betonplaat... Ik heb juist de platen uit mijn paddock gehaald. Ik was er totaal niet tevreden over. Misschien als je ze helemaal zandvrij kan houden...
Ik dacht meer juist een dikke laag zand maar de platen tegen het mengen ipv het tot het harde moeten afgraven.
Dus plaat en dan 20/30cm zand erop
betadine schreef:Zelf op jullie nattere paddocks ben ik jaloers. Hier een en al blub. De paarden zijn maar 2 uurtjes buiten geweest vandaag. Normaal de hele dag maar het is echt geen doen op deze manier en om ze dan met hun kont in de wind en hoofd naar beneden te zien staan op het enige droge lapje kunstgras...
Ik wil graag de paddock modderproof maken maar dat blijkt op klei niet mogelijk te zijn zonder steenpuin. Enkel mag dat niet zomaar volgens mij. Als iemand hier een droge paddock heeft op klei wil ik heel graag weten hoe... Ik dacht aan grastegels, maar op klei raden ze hiervoor ook een steenpuin onderlaag aan.
MarloesHJ schreef:Haha Utopia, ze hebben gelukkig een deken op en ik denk dat ze het nu wel te nat vinden om echt te rollen. Maar het is hier nu wel droog buiten (als in het regent niet) maar schoon blijven ze toch niet met dit weer.
Woensdag ga ik toch naar de baan dus dan is ie weer grijs. Maar dat is gelukkig zand en geen klei
Akshay schreef:xXutopiaXx schreef:2.5m. diep en dat opvullen met zand?!Kostbaar geintje.. maar, het ligt er dan ook mooi bij, zeker voor op een kleibodem!!
Klopt, ik ben er ook ontzettend gelukkig mee![]()
Dat zulke voorzieningen er al waren maakte dat ik de klei niet zo'n probleem vond
Mijn struisvogel werkt niet, met kop onder de grond krijg k water binnen
Mijn jongens hebben zichzelf het overgrote deel van de dag op stal gezet.. Stoere Noorderlingen.
belle_boef schreef:Ik dacht meer juist een dikke laag zand maar de platen tegen het mengen ipv het tot het harde moeten afgraven.
Dus plaat en dan 20/30cm zand erop