Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:04

@duhelo, ik schrijf er toch ook bij Ik weet dat niet iedereen dat kan""

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:01

Ik haal ze per bundel van 21 a 90 euro. Hij weet dat ik maandelijks kom en ik hoef niks te reserveren. Enige wat ik moet doen is van te voren appen zodat hij ze met een heftruck me trailer inlaad. Hij haalt het van eigen land, is koeienboer en heeft een pensionstal. Dit is in regio Zuid-Holland Randstad en een hele fijne deal

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 18:52

Nou ik was zo blij met mijn vaste hooileverancier maar nu blijkt dat hij niet meer kan leveren voorlopig -O-
Prees hem nog dat ik zo blij was dat hij jaarrond kon leveren de vorige keer :') |(
Hij heeft alleen nog kleine balen van 17 kg a 6 eu. Veel te duur wat mij betreft, dus de jacht op een nieuwe leverancier voor arm hooi gaat weer beginnen. :\
Ben echt not amused, maar gelukkig dat ik er nu achter kom ipv wanneer het bijna op is, want anders zit je helemaal mooi te kijken.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:05

BarbaLala schreef:
Nou ik was zo blij met mijn vaste hooileverancier maar nu blijkt dat hij niet meer kan leveren voorlopig -O-
Prees hem nog dat ik zo blij was dat hij jaarrond kon leveren de vorige keer :') |(
Hij heeft alleen nog kleine balen van 17 kg a 6 eu. Veel te duur wat mij betreft, dus de jacht op een nieuwe leverancier voor arm hooi gaat weer beginnen. :
Ben echt not amused, maar gelukkig dat ik er nu achter kom ipv wanneer het bijna op is, want anders zit je helemaal mooi te kijken.

Misschien moet je eens contact opnemen met Dirks fouragehandel in Beneden Leeuwen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 16:44

Daar heb ik eerder al eens contact mee gehad maar dat verliep erg moeizaam allemaal. Misschien nog eens een poging doen dan.
Had een adresje gevonden op een paar km van stal af, maar die vroeg belachelijk veel transportkosten 8)7 Ja ik heb hooi nodig maar hee, ik ben gekke Henkie niet. :')

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:19

Weet iemand hoe dit plantje heet? Staat veel in onze wei en wordt met smaak gegeten.Heeft hele kleine bloemetjes en blaadjes
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:31

Lijkt op klaver, maar gele ken ik niet. Wel witte en paarse/lila

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:33

Heb je een duidelijkere foto toevallig? Misschien een plantje plukken en dan op tafel/de grond leggen voor de foto? Nu zie ik veel groen en iets wat klaver is, maar vermoed dat je dat niet bedoeld? :+ En gele klaver komt ook voor inderdaad, ben even de officiele naam kwijt.

Edit: Hopklaver :Y) https://www.floravannederland.nl/planten/hopklaver

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:35

Het lijkt op de foto inderdaad zo op klaver. Dat had ik echt nog niet gezien. Net even gegoogeld en het is waarschijnlijk kleine klaver, of hopklaver.
Oh oh, dat ik niet eerder gezien hebt dat het op klaver lijkt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:36

Dat heb ik ook veelvuldig op mijn weide ;)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:00

Voorheen stond ik altijd te tobben met mijn 2000 m2 wei voor een kleine tinker en een mini. Nu heb ik 2 mini's staan en gras in overvloed. Staat op kniehoogte en op sommige delen tot heuphoogte nu is het verdeeld in 3 stukken, maar er doorheen komen doen ze nog niet....
Mocht iemand suggesties hebben behalve strook begrazing, want dat vind ik op een niet vierkante wei zo onpraktisch. Ook moet je het stuk dan zo klein maken dat ze alsnog de ruimte niet hebben om lekker te kunnen rennen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:03

Kan je het niet laten maaien voor hooi?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:55

Een track naast het buitenste hek. Dan kunnen ze rondjes blijven lopen/rennen tot oneindig en het midden kan je laten groeien, of de paardjes er af en toe oplaten, laten maaien tot hooi, etc...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:33

Track inderdaad. Ik heb twee weides van 2000m2 en nog een strook van 70*10 meter.
Ik heb een track eromheen van 500 meter renplezier. En mijn weides zijn ook niet vierkant en toch ben ik voor strookbegrazing. Mijn weides kunnen aan 2 kanten open dus dan kan paardlief altijd ook weer doorheen crossen de track op.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:04

gisteren was mijn overdekte, zelfgemaakte slowfeeder gegrepen door een windhoos. die raasde door de bak en ineens sloegen de paarden in de omgeving op tilt en keken allemaal 1 kant op... gelukkig waren moeder en ik aan het verven op stal. de windhoos had de slowfeeder (geloof me, dat ding was echt niet meer te tillen) omhoog geblazen en op zijn dak, over de omheining met de buren gegooit. hij lag dus op zijn dak. Niks beschadigd. Maar goed, hoe ga je zo'n loch ding weer over het stroomhek krijgen?
Gelukkig waren de buren niet boos (het is hun maailand) en hebben de stroom uitgezet. thuis wat gereedschap opgehaald en we hebben hem helemaal uit elkaar gehaald en in stukken retour gegooit naar ons perceel. Ben blij toe dat hij afgebroken is. we vertrouwden het al niet helemaal. Hij was ook nog niet in gebruik. Nu opzoek naar een goede betaalbare hooiruif.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:08

OMG dat moet een beste windhoos zijn geweest := super eng!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:22

Windhozen kunnen heel klein zijn en toch een beste kracht hebben, wij hebben ze niet zo vaak in NL en zijn er dus niet zo bekend mee.
Zelf heb ik er eens eentje op de wei gehad toen er net een simpel schuiltentje stond. Daar was ook niet veel meer van over. Ik zat in de achtertuin misschien 30 mtr verder en merkte alleen aan de bomen dat er ineen wat herrie was in de kruinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:45

Heb er onlangs eentje gezien toen ik in de auto zat. Ging tekeer op een zandweg. Ding leek amper hoger dan mijn auto maar de paaltjes die het tegenkwam bleven toch ook niet rechtop.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:59

pluisbeer schreef:
Weet iemand hoe dit plantje heet? Staat veel in onze wei en wordt met smaak gegeten.Heeft hele kleine bloemetjes en blaadjes
[ [url=m/tAbUfV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is Kleine klaver :) https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_klaver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:37

Hier komt de regen met bakken uit de lucht *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:42

Hier net ook, maar nu lijkt het weer wat minder te worden en wat lichter te worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:50

Hier heeft het ook de nacht en morgen goed geregend, ik ben blij!
Vanavond maar de weides dichtzetten en bemesten. Misschien vraag ik aan de buur of ze een weekje of twee op zijn land kunnen, dan heeft het weer wat kans om te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:53

Hier is het zonet toch echt beginnen gieten!

Heb deze namiddag les, paard heeft wel bomen maar geen schuilstal. Ik baal dat ik 'm geen regendeken heb opgelegd, dus dat gaan we straks toch maar bovenhalen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:05

Ik word altijd een beetje huiverig bij regen en paarden op gras, zeker na een droge warme periode. Gras wordt dan een stuk rijker en ‘gevaarlijker’, na zo’n boost -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:12

@woepsie: klopt. als ze een geschiedenis hebben van 'suiker' kun je ze nu beter een paar dagen van het gras af houden.