Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:43

Bij onze buren heeft de vos de pauw doodgebeten -O-

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:50

Vos is inderdaad wel een dingetje met kippen -O-
Hier was het eigenlijk helemaal niet het plan dat er kippen kwamen (nuja, ik wilde er wel, maar Pieter niet) maar toen kregen we ze cadeau dus nu scharrelen ze hier maar een beetje mee rond...
Verwacht helaas niet dat ze heel oud zullen worden aangezien het zogenaamde 'plofkippen' zijn, dus ze hebben ook geen luxe hok ofzo, wel een droog plekje om te slapen en te eten :j

He Mer! Leuk dat jij hier ook in het topic zit :)
Mijn eigen topics zijn een beetje stil gevallen met de drukke weken die we achter de rug hebben, binnenkort nog maar eens updaten :j !

Ik wist niet dat jij zo dichtbij woonde Fabster! Zit je eigen osteo hier in de buurt of die van de paarden? :) Ik zoek eigenlijk nog een goede osteo voor Jules :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:56

Ik heb 1 kip die losloopt. Vorige jaar is er eentje gepakt. Bij mij zit ze over het algemeen lekker tussen de bomen dus valt niet zo op voor roofvogels. Vossen heb ik nog niet gezien hier. Wel komt er nog een ren zodat de kuikens die nu nog binnen zitten rustig naar buiten kunnen. Die werden nu achterna gezeten door onze kat.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:27

Wij zouden voor kippen ook helemaal overdekt en afgesloten hok moeten hebben. Hier woont een paartje buizerds in de bosrand. Wel mooi om te zien als ze op de weidepalen zitten en een muis spotten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 16:40

Pakt een Buizerd een grote kip? Formaat Brahma? Wij hebben namelijk een huis buizerd en dat zou zonde zijn..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:48

Selka schreef:
Pakt een Buizerd een grote kip? Formaat Brahma? Wij hebben namelijk een huis buizerd en dat zou zonde zijn..

Ja helaas wel.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 16:51

He bah. Dan moet er een dak op en dat had ik liever niet.. Ik had het romantische beeld van vrij lopende kipjes in de wei/ op het erf voor me.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:53

Ik heb aan huis kippen konijnen honden, 3 aquariums en een kat die denk ik niet meer lang onder ons is, ze eet ontzettend slecht en is nu al 16
bij de wei 2 paardjes, voorheen ook katten en ik twijfel of ik er weer katten ga houden ivm muizen

varkentjes vind mijn zoon zo leuk! Als ik ooit meer ruimte aan huis heb komen die er ook

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:04

Mijn kippen lopen op een afgezet stuk omheind met schapengaas en een goed groot kippenhok. In het stukje afgezette land staan 2 grote sparren waar ze onder en tussen scharrelen zodat roofvogels ze niet pakken. Ik woon in Lelystad en wij hebben behoorlijk grote roofvogels in de regio vliegen.
Je ziet achter het kippenhok nog zo'n grote spar staan...

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:08

Bij ons schijnen ook veel roofvogels/dieren te zitten.
De kippen van vorige eigenaren hebben het allemaal niet overleefd bij hun..

Wij zullen dus ook een heel afgesloten hok/terrein moeten maken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:08

s_v schreef:
Karin_deB schreef:
Welkom!
Drukke boel daar :D

@Fabster, komt goed! Krijgen de kids er ieder 1.

Wij hebben zojuist de weidepalen besteld.
Van de week de rest bestellen.

He wat leuk, wij wonen vlak bij elkaar! :)
Ik woon in Wuustwezel, vlak bij de grens, mijn mama is van Rijsbergen afkomstig en zo wat half mijn familie woont in Zundert en omstreken!

Nog nooit van Wuustwezel gehoord haha.
Maar toevallig!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:10

Ganzen inscharen bij je kippen. Schijnen ze goed te beschermen. Kopen tot maximaal 5 maanden oud. Daarna gaan ze waken en moet je dus bekend zijn wil je veilig bij je dieren kunnen komen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:13

Wij hadden een ren van 4x8 meter ongeveer en een nachthok van 5x5 voor de 6 kippen.
Over de ren had ik van die aardbeiennetten gespannen voor de roofvogels.
Eerste kip is gegrepen toen ik ze los had lopen. (Vos of marter waarschijnlijk)
De 2e ging een paar dagen daarna dood door de stress/schrik van de aanval waarschijnlijk.
Paar maand daarna lag ineens weer 1 dood, niks aan te zien.
Toen een hele tijd 3 kippies gehad en deze zomer gingen er 2 vlak na elkaar dood.
Laatste dus weggebracht naar de buurvrouw.

De roofdieren hier zijn eigenlijk hetgeen wat me tegenhoudt om weer kippies te nemen.
Ganzen vind ik niks aan.
Loopeenden dan wel weer.

Verder wil ik geen beesten meer.
Ooit als Melle dood gaat en ik nog fit genoeg ben misschien een super braaf paard/pony waar ik mee rond kan hobbelen zonder bang te zijn dat ie aan de kletter gaat.
Liever lui als moe, en honden vind ik ook wel gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:26

Van de 5 kippen heb ik er nu nog 1 ....
1 van ouderdom gestorven
2 door een vos
1 door de keeshond vd buren gegrepen.
Als deze laatste het loodje legt, dan hoef ik voorlopig geen kippen meer. Ik vind ze enig, maar ik heb ze het liefst los. In een ren en kippenhok vind ik niet leuk en er komen bij ons ontzettend veel ratten op af.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:41

Het is wel heel dubbel inderdaad. Liefst geef ik ze ruimte en is het leuk als ze loslopen, maar ik ben ook een miep en wil ze veilig houden, dus zou een hele afgesloten ren maken. Maar als we alle dieren tegen alles willen beschermen, hebben we straks 10 rennen. Mijn eigen hondjes pakken de kippen, dus ze moeten sws wel apart, of een groter soort dat goed voor zichzelf op kan komen. Dan denk ik dat ze het wel overleven bij de hondjes in ieder geval :)

Geen idee ook wat de katten doen. De rooie is vrij relaxt, ook in de tuin met vogels. Heeft weleens een muisje gegrepen, maar goed.... De zwarte wordt morgen 1 jr is binnen geboren en opgegroeid, maar heeft wel een jachtinstinct waar je U tegen zegt.

Hier vandaag flink wat buien, afgewisseld met drukkende warmte.

Ken inmiddels volgens mij alle huizen met grond wel binnen Nederland althans. We staan wel open voor Duitsland en hebben gekeken, maar veel Nederlanders die we ''kennen'' zitten hoog en wij zouden iets lager willen. Ook ivm onze zoon die ons graag op goed te rijden afstand wil. Dat is wel wederzijds natuurlijk, maar alle wensen van iedereen in 1 huis voor ons budget blijft lastig op de huidige markt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:48

Alles komt in 3voud. Na koliek, de hond met zijn nagels zit ik weer bij de dierenarts ivm de kat.

Nagels waren geen schimmel maar ontsteking. SLO dus

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:22

Welkom s_v!! Ben benieuwd naar jullie PP...

Lynn, het zit jullie niet mee met de dieren!! Wat is er met de kat aan de hand??

Wij hebben 2 paarden, 1 kat, konijn en 2 Jack Russels (waarvan er 1 misschien drachtig is maar dat zullen we donderdag te weten komen doormiddel van een echo).

Kippen wil mijn partner graag maar hoeft van mij niet zo. Al die kippenstront overal... Daarbij vinden de honden de kippen ook wel leuk.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:42

Oh wat vervelend van je kat Lynn! Hopelijk valt het mee? Altijd spannend he, als je dieren in de lappenmand liggen :(:)

Zo, dat zijn veel kippen Mer! Die hebben wel een gezellig plekje daar zo te zien :D !

Hier was het net omgekeerd wat kippen betreft nils, ik wilde er graag, maar mijn man niet zo... Nu hebben we er gekregen, ik hoop maar dat ze een tijdje meegaan, ze groeien zo hard, arme dutsjes zijn echt gemaakt om snel dood te gaan :(:)

Ik heb vandaag de eerste stapjes gezet aan ons paddock plan, de 'weide' waar ze nu op lopen is weer leeg en kaal, alle constructies die ik had gemaakt met prikpaaltjes zijn eruit, morgen wil ik palen gaan halen zodat we donderdag kunnen beginnen met de buitenkant :)

Het moet uiteindelijk zoiets worden, maar het plan kan nog wijzigen als we eenmaal begonnen zijn :) :
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:42

S_v_ spannend. Benieuwd hoe het eruit komt te zien

Mijn kat is 16 en eet sinds en maand dr blaasgruis brokken niet meer. Wel natvoer dus dat kreeg ze met wat extra water maar zelfs dat eet ze nu niet meer. Ze is ook af aan het vallen. Van 3.5 kg naar 2.2 in een maand tijd

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:45

Ah, wat sneu van je kat :(
Wat zei de DA? 16 is natuurlijk al een behoorlijke leeftijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:35

Ah wat sneu.. heeft het niet met het weer te maken? Het was wel extreem warm. Mijn hond heeft ook 3 weken amper gegeten door de hitte. Nu het wat koeler is, is hij wel weer flink aan het bunkeren geslagen. Normaal eet hij een kilo vlees, gisteren heeft hij 3,5 kilo gegeten :wow:

Vanmiddag ging het nog wel aardig tekeer met het onweer. Heb de paarden toch maar even binnen gezet. Zojuist tussen de buien door nog even lekker gereden en daarna heb ik ze weer buiten gezet. De mini maar een regendekentje opgedaan, af en toe zijn er toch wel flinke buien en daar kan ze niet zo best tegen. Door haar lage weerstand begint ze dan al gauw te hoesten en te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:42

s_v schreef:
Ik wist niet dat jij zo dichtbij woonde Fabster! Zit je eigen osteo hier in de buurt of die van de paarden? :) Ik zoek eigenlijk nog een goede osteo voor Jules :)

Mijn eigen osteo. De osteo voor mijn paarden komt volgens mij uit regio Rotterdam. Maar ze komt ook hier aan huis, dus zou me niks verbazen als ze Wuustwezel dan ook even mee pakt. Ze plant me wel altijd in, als ze toch hier in de regio moet zijn. Ze komt hier 2 x per jaar standaard en laat me dan weten wanneer ze in de buurt is en of ik dan meteen mee wil. Ze is erg goed. Ze doet trouwens ook honden en mensen :D

http://www.paardenosteo.nl

Je kan t altijd vragen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:45

Wat rot Lynn_nikita. Zeurt ie wel om eten, of helemaal geen behoefte? Onze vorige rooie viel af en at slecht. Zeurde wel heel erg om eten, dus had wel honger. Helaas bleek dat hij tumoren had in de gehele slokdarm.

s_v, succes. Als je eenmaal bezig bent en ze lopen er rond, kom je er vanzelf ook achter wat leuk is of helemaal niks is voor ze.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:45

Lynn_Nikita schreef:
Alles komt in 3voud. Na koliek, de hond met zijn nagels zit ik weer bij de dierenarts ivm de kat.

Nagels waren geen schimmel maar ontsteking. SLO dus

:(:)

Hierna heb je je portie hopelijk wel weer even gehad.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 07:14

Kippen houden is niet zo makkelijk zie ik.
Jeetje Lynn_Nikita nou mag het wel klaar zijn. Gaat het met de hond beter? Zijn de kat zn tanden al eens nagekeken? Bij de opa kat (18) van mijn broertje waren er een paar rot en daardoor at hij slecht.

Ik kan zo ook de kliniek bellen. Shet zijn oog is helemaal niet goed. Er hangt een golfbal aan vocht onder, ooglid staat van het oog af en natuurlijk traant hij continue. Zo sneu.