Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:12

Ik scheer dat ook altijd weg, dan komt paard zn schoft ook mooi uit.. :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 13:26

idd +:)+

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:31

Da's een truc die ik nog niet kende! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:33

Als ik alles moet weghalen tot aan die "deuk", dan is dat makkelijk 10cm :') Ik haal alleen de manen weg die anders inderdaad als knotje onder het dekje zouden zitten.

Die "deuk" probeer ik juist weg te krijgen door te zorgen voor meer bespiering op dat punt van de hals.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:50

Varekaj schreef:
Als ik alles moet weghalen tot aan die "deuk", dan is dat makkelijk 10cm :') Ik haal alleen de manen weg die anders inderdaad als knotje onder het dekje zouden zitten.

Die "deuk" probeer ik juist weg te krijgen door te zorgen voor meer bespiering op dat punt van de hals.

Haha bedoelde niet dat hele stuk, t laatste vlasje! En uiteraard. Ga er vanuit dat iedereen daar bespiering wil kweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:53

Daar ga ik ook van uit hoor :D
Ik kom echter ook met enige regelmaat mensen tegen die zo'n dingen willen verdoezelen door oa manenkam stukje weg te scheren ipv het rijtechnisch of trainingsgericht op te lossen.

Zo een paar jaar terug op wedstrijd een meid die met een vos reed, waar het haar weg was door spoorgebruik. Was nog geen wondje. Die deed er wat isobetadine op, omdat dat dezelfde kleur had als de vacht van het paard. "Wat niet weet niet deert" was toen de uitspraak van de moeder.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:21

Varekaj schreef:
Ik kom echter ook met enige regelmaat mensen tegen die zo'n dingen willen verdoezelen door oa manenkam stukje weg te scheren ipv het rijtechnisch of trainingsgericht op te lossen.

Zo een paar jaar terug op wedstrijd een meid die met een vos reed, waar het haar weg was door spoorgebruik. Was nog geen wondje. Die deed er wat isobetadine op, omdat dat dezelfde kleur had als de vacht van het paard. "Wat niet weet niet deert" was toen de uitspraak van de moeder.

Ohh das echt naar.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:26

Ik heb een heeel klein stukje weg, gewoon omdat ik dan de schoft beter zie, vind ik mooier. Niet om iets te verdoezelen oid

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:28

Ik haal dat niet weg, maar dat is zo kort geworden door de deken dat het niet meer opvalt. :+

Ik ben rustig dit en het vorige topic aan het doorzoeken naar tips voor spullen. Even kijken of er handige dingen bijzitten voor baggerbeest.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:50

SharonIndezz schreef:
Ik heb een heeel klein stukje weg, gewoon omdat ik dan de schoft beter zie, vind ik mooier. Niet om iets te verdoezelen oid

[ [url=m/iYYFWF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij de schoft vind ik het wel netjes zo, maar achter het kopstuk mis in nog wel een knotje... Vind daar echt veel te veel weggehaald naar mijn smaak

Maargoed, mijn paard heeft dan ook niks weggeknipt/geschoren bij het kopstuk :')
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 15:03

Varekaj schreef:

Zulke verhalen ook hier op de vereniging hoor, schoensmeer op opengereden mondhoeken bijvoorbeeld. Echt slecht

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:08

Mavantos, dat is echt puur smaak, ik vind het persoonlijk heel mooi zo'n stukje weggeschoren. Moet zeggen dat het bij jouw paard ook niet misstaat zo.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:15

SharonIndezz schreef:
Mavantos, dat is echt puur smaak, ik vind het persoonlijk heel mooi zo'n stukje weggeschoren. Moet zeggen dat het bij jouw paard ook niet misstaat zo.

Jaa, klopt. Stukje weggeschoren vind ik ook mooi. Alleen naar mijn smaak is dat bij het paard van de foto net een tikje te ver.

Ik scheer alleen niet omdat hij een mooie voorpluk heeft en ik het deel wat normaal weggeschoren wordt altijd naar voren doe bij zijn voorpluk mee. Overigens deed ik het bij m'n vorige paarden altijd wegscheren en is dat ook een stuk handiger...

Op deze foto zie je het een beetje.
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:20

Ik zal er binnenkort eens knotten in maken en dan kijken waar het overblijft en er niet bij in past. Om zo ineens stuk weg te scheren moet ik nog even aan wennen B-)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:27

ziet er allemaal goed uit die kort geknipte koppies. Morgen is mira aan de beurt stukje van de sokken weer af staart knippen en manen opnieuw vlechten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:47

Als ik morgen scheer... zal ik het dan redden met een keer? Of nog te vroeg? Snap dat paardafhankelijk is, maar heb weinig zin om meerdere keren te scheren eerlijk gezegd

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:00

SharonIndezz schreef:
Als ik morgen scheer... zal ik het dan redden met een keer? Of nog te vroeg? Snap dat paardafhankelijk is, maar heb weinig zin om meerdere keren te scheren eerlijk gezegd

Wat je zegt, het zal per paard verschillen maar vorig jaar heb ik mijn paard eind oktober geschoren en heb het met 1 keer gered. Een stalgenootje idem.
Gefeliciteerd trouwens! :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:02

SharonIndezz schreef:

Ik hoop het wel, dat is namelijk ook mijn idee :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:26

Ik heb het altijd gered met 1 keer bij pony die we schoren. :=

Welke droogshampoo gebruiken jullie? Gewoon drogist of cowboys magic? Wil morgen even naar de EJ rijden voor wat NAF en CM zooi, maar moet ook nog babydoekjes.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:01

Ik zou mijn mopje niet scheren, maar hij zweet wel heel erg... en hij is fitter dan ooit na zijn verplichte rust periode <3
Denk daarom dat ie toch kaal gaat, maar de eerste weken nog niet, dan kan ik er zo lang mogelijk mee doen...

Foto van paar weken terug maar <3 <3 <3
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:36

Heeft iemand hier al ervaring mee? Klinkt erg handig!
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:38

Ik heb nog nooit wondjes en bultjes gezien.. Dus lijkt me nutteloos. Heeft jouw paard daar wel last van dan? Aloë Vera is op zich wel goed voor de huid natuurlijk.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:41

Een doekje met wat spiritus werkt ook geweldig.Dat is een truuk van vroeger, vooral bij de zwarte paarden.Om het vet eraf te halen dan, wondjes heb ik nooit.Bultjes soms, ze kunnen wat reageren op de olie.

Ik heb ze vandaag allebei in het sop gehad.Wil ze nog ff opscheren morgen of overmorgen.
Hoop zo dat het zweten mee gaat vallen als het iets kouder wordt.
De vos gaat wel aardig in het pluche schieten.

Met 1x scheren wacht ik meestal tot november.Maar ik vind het zelf gewoon niet mooi als het aangroeit.
Als ik ze scheer dan hou ik ze kaal ook.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:45

Nies_ schreef:
Ik heb nog nooit wondjes en bultjes gezien.. Dus lijkt me nutteloos. Heeft jouw paard daar wel last van dan? Aloë Vera is op zich wel goed voor de huid natuurlijk.

Die van mij kreeg wel wondjes. Had waarschijnlijk jeuk gehad en toen even goed hard schuren met kaken over de rand van de stal. Maar na tijdje levertraanzalf is dat ook weer weg, alleen nog kaal plekje van waar het wondje zat. Hoop dat het eenmalig was omdat ze het nog niet meegemaakt had, anders maar kijken hoe ik kan scheren zonder dat ze zichzelf open krabt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:47

Ze krijgen dan vaak aan het einde van dat lelijke varkenshaar