Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne96

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:34

Iemand die mij kan vertellen hoe je van die mooie springknotjes maakt?
Vanmiddag aan het oefenen geweest. Dressuurknotten gaat mij beter af.

Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:54

Misschien nog kleinere/ meer knotten?

Jaa, staart vlechten is idd ook een optie haha
maar ik vind het zo eng om met de schaar/mes boven in de staart te gaan zitten, straks zit het vol happen.. of lelijke korte plukken..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:56

eldora1 schreef:
Wat een knappe, glimmende paarden komen er steeds voorbij, kan ik zo blij van worden <3 en die Haflinger met sport coupe..wauw staat echt heel erg goed!!

Wanneer er weer een korting is ga ik ook even langs de winkel om die braid it up te halen en de Paint it clear, lijkt me heel fijn spul als ik het zo hoor!

En ik ben ook zo blij met CM! Ze is eindelijk helemaal uit de wintervacht en glans weer mooi!

[ [url=m/1g5fXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0S70Fb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eldora heeft ook een hele dikke staart, ik vind het aan de bovenkant niet mooi maar ik durf het niet te knippen/scheren. Ik denk wel dat het veel mooier staat en de billen beter uitkomen haha
Hoe doen jullie dat?

En om terug te komen op TS, volgens mij moet je bij de 100 pagina's idd een nieuw topic maken?

Niet de staartwortel knippen of scheren hoor! :oo
Dat is even erg als de voorpluk knippen.

Je paard ziet er wel super mooi uit!! Echt een glimworm!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:08

Maar wat moet ik er dan mee doen :')

Foto's zijn trouwens van vorige week, ondertussen zijn de manen er ook weer af hoor haha
(Vallen naar 2 kanten, zit geen gat in het midden :p )

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:09

Gewoon laten? Ik vind het niet lelijk, valt ook niet op. Vind der juist een mooie staart hebben

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:23

Sanne96 schreef:
Iemand die mij kan vertellen hoe je van die mooie springknotjes maakt?
Vanmiddag aan het oefenen geweest. Dressuurknotten gaat mij beter af.

[ [url=m/dN26W9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat ook écht heel moeilijk. Als iemand hier de tip heeft ga ik dat zeker proberen! Ik doe gelukkig nooit knotten maar voor de selecties is het wel zo netjes..

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:40

K vlecht m'n springknotten altijd met naald en draad, niet al te brede plukjes en dsn strak vlechten. Met elastieken is het bij mij altijd een ramp.
Zal straks even een foto zoeken.

Tina_dufour heeft een kort filmpje op haar instagram staan over hoe zij ze met elastieken maakt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:55

CxB schreef:
K vlecht m'n springknotten altijd met naald en draad, niet al te brede plukjes en dsn strak vlechten. Met elastieken is het bij mij altijd een ramp.

Tina_dufour heeft een kort filmpje op haar instagram staan over hoe zij ze met elastieken maakt.

Ik zag serieus nadat ik hierop had gereageerd, een filmpje ervan op haar insta!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:12

Ik had het natuurlijk kunnen weten toen ik hem gisteren helemaal waste en vandaag regen was voorspeld... :7

Afbeelding

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:29

Nann__ schreef:
CxB schreef:

Ik zag serieus nadat ik hierop had gereageerd, een filmpje ervan op haar insta!

Ik heb het een keer geprobeerd maar t lukte mij voor de meter niet haha :') Maar zal ook een bepaalde handigheid zijn die je moet ontwikkelen.

Moet sws wel zeggen dat ik haar paarden altijd erg netjes eruit vind zien!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 23:36

ai pijnlijk Denise :(:)

Hier konden ze vandaag niet op de wei door de snoeihard wind. We staan tussen de bossen en ik zou niet willen dat ze een tak tegen hun kop krijgen :') Dus dan maar de schaar & scheermachine boven gehaald. Manen van mijn dressuurpaard weer erg kort gezet maar geen foto van. En ook mijn tinkertje moest er aan geloven. Wij halen de sokken er preventief af sinds we bang waren dat ze CPL had. Maar dat heeft ze duidelijk niet haha, wat een skelettenpootjes als je het zo ziet :') En let niet op de camouflage vlekken, ik heb het er zo al moeilijk genoeg mee :')

Afbeelding

En natuurlijk houd ik onze stal graag proper, mijn obsessie met tutten, strak en clean zijn beperkt zich niet enkel tot de paarden maar gaat ook tot in de stal }:) Ik zou als pensionstaleigenaar blij zijn met een compulsieve klant als ik :') 8)7

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:52

Heleennn schreef:

Hier konden ze vandaag niet op de wei door de snoeihard wind. We staan tussen de bossen en ik zou niet willen dat ze een tak tegen hun kop krijgen :') Dus dan maar de schaar & scheermachine boven gehaald. Manen van mijn dressuurpaard weer erg kort gezet maar geen foto van. En ook mijn tinkertje moest er aan geloven. Wij halen de sokken er preventief af sinds we bang waren dat ze CPL had. Maar dat heeft ze duidelijk niet haha, wat een skelettenpootjes als je het zo ziet :') En let niet op de camouflage vlekken, ik heb het er zo al moeilijk genoeg mee :')

[ Afbeelding ]

En natuurlijk houd ik onze stal graag proper, mijn obsessie met tutten, strak en clean zijn beperkt zich niet enkel tot de paarden maar gaat ook tot in de stal }:) Ik zou als pensionstaleigenaar blij zijn met een compulsieve klant als ik :') 8)7

[ Afbeelding ]

Ik ben ook een enorme neuroot haha.. mijn stal is superschoon en netjes en ik maak altijd de poetsplaats netjes schoon..

Vind dat zelf normaal maar schijnbaar is dat niet voor iedereen zo haha

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:09

<3
Afbeelding
Morgen vlechten en nog een lading glansspray en olie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:20

Afbeelding

Voor dit beeld kreeg ik onlangs een 6 op verzorging... -O- was net trots op m'n mooie dotten en staartvlecht!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:56

6 is wel raar zeg.....

Ik tot nu toe altijd 8 of 7.... Zelfs met bruin tuig en zwarte laarzen

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 12:08

Sokken wit geeft je misschien al dat ene extra puntje meer, voor de rest kan ik er ook niks op aanmerken. De hoeven zullen vast wel wit geweest zijn maar als je dan een paar rondjes in de bak rijdt zie je daar toch niks meer van.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 12:10

Ir1ne schreef:
Heleennn schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben ook een enorme neuroot haha.. mijn stal is superschoon en netjes en ik maak altijd de poetsplaats netjes schoon..

Vind dat zelf normaal maar schijnbaar is dat niet voor iedereen zo haha

Ja daar kan ik me ook zo om verbazen, het oogt toch veel mooier en professioneler om je stal gewoon ordelijk en schoon te houden. En zo veel werk is een keer vegen of afspuiten niet. Tenzij je dat maar een keer per maand doet natuurlijk, haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:01

Hey meiden. Ik heb een compilatie gemaakt van een behoorlijk aantal schone foto's voor een sponsorschap wat ik kan winnen.

Zouden jullie mijn filmpje een likeje willen geven? Zou ik heeeeel blij mee zij en jullie kunnen een minuut genieten vN schone plaatjes :D

https://www.facebook.com/sponsorruiters ... nref=story

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:04

Geliked :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 17:06

Ja ik heb hem ook geliked hoor! Ga ook gelijk wat vriendinnen taggen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:46

Ik heb normaal ook altijd 7 of 8, zelfs zonder staartvlecht. Witte voeten lukt niet altijd (heb enkel handpomp met grondwater op mijn weiland) en zelfs dan heb ik nog nooit zulk laag punt gehad. De week nadien had ik met dezelfde look zelfs een 9.

Als ik kan was ik de voeten de dag voordien. Nooit de dag zelf tenzij ik pas in de namiddag start of het is dicht bij huis (helaas meestal uurtje enkele rit en vroeg starten). Droog stof en zand krijg ik er vaak met flink borstelen wel uit, maar spierwit is het pas met wassen natuurlijk.
Ik scheer de voeten niet op, hij is nogal gevoelig voor zonnebrand in de kootholtes en staat 24/7 in het land. Heb geen optie om hem op stal te zetten vlak voor wedstrijd. Ik vlecht dus ook de avond voordien meestal :))

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:07

Tip voor niet gewassen witte voeten is de dag ervoor klei erop smeren (ice klei) dag erna afborstelen en ze zijn echt wit!

Waarschijnlijk gaf de jury iedereen een 6. Meestel hebben ze voor uiterlijke verzorging een afgesproken punt wat ze iedereen geven op uitzonderingen na.

En anders contact met ze opnemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:12

Ik kan die jury missen als kiespijn := vond het gewoon zonde van het werk dat erin gegaan is.
Meestal hou ik een 7 aan bij nette knotten en proper paard, een 8 als de staart gevlochten is en 9 als het echt heel netjes is. Een jury die ik ken heeft ooit iemand met een 10 beloond voor een prachtige, spierwitte, enorm glanzende en nette schimmel. Was een jonge kerel. Die was zo blij met dat cijfer achteraf, hij ging trots aan zijn clubgenoten dat cijfer tonen haha.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:17

Als jij vind dat je paard er super bij liep (wat ook aan de foto's te zien is) dan is dat zo :D laat je je toch niet zitten met een wat lager cijfer? haha :p

Die jury was gewoon jaloers jo!! Heb je wel je punten gehaald?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:21

TerraHowrse schreef:
Geliked :D

Heleennn schreef:
Ja ik heb hem ook geliked hoor! Ga ook gelijk wat vriendinnen taggen *D

Zo lief. Dankjulliewel <3

ik vind een 6 voor verzorging voor het plaatje wat ik zie een beetje raar.

Had je idd wel je punten? Of hebben ze een langer gegeven op verzorging zodat je net geen winst zou hebben?