Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:29

wat is grasmix en wiesencobs? :o
lucerne weet ik niet of ze dat eet..
waar is dat ook al weer goed voor?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:31

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:34

die grasmix zou ik zeker kunnen proberen!
zal het wel eens halen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:49

Daarom gebruik ik ook geen veren, alleen maar stroomlinten en de 'rek' komt door de veer in de sluithandgreep.

Mijn net hangt vast aan de zijkanten middels 2x 3 bandjes (hoog-midden-laag) en de palen staan zover uit elkaar dat de boel mooi strak hangt er tussen.
Op mijn PP-filmpje moet dat wel te zien zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:36

Alleen strak hangen is voor Rena niet genoeg helaas , de bovenkant moet echt over de hele lengte goed vastgehaakt worden omdat ze anders net zolang wurmt tot ze er van bovenaf bij kan.

Ik zal hem wel eens opzoeken DD :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:42

Daarom heb ik er ook 'envelopjes' van gemaakt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:55

Hoe bedoel je dat ? :)

Hij heeft al een flap , maar die moet ik toch ergens vasthaken zegmaar. Als ik hem los eroverheen laat hangen dan wurmt madam hem wel opzij en staat ze hele plukken eruit te trekken en met zo'n domme blik van de grond op te kauwen :P

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:13

pmarena schreef:
Maar zulke dingen vind ik gewoon eng. Ik heb er ook een hekel aan als ik zie bij de andere 2 paardjes dat men zo in de stal een trappetje neerzet en dat gewoon laat staan totdat er 1 een keer zijn been in breekt , of dat er bij het halen van stro en hooi strotouwtjes vallen en die in de wei blijven liggen , of er een stuk schrikdraad in de wei ligt ofzo.... ze snijden hun poten af als ze erin terecht komen :P

dat soort dingen vind ik dus ook eng, dat zal je bij mij dus ook niet vinden.
maar met dat bungelende hooinet kan volgens mij niet veel verkeerd gaan.
zo ziet iedereen het gevaar ergens anders ;)

pmarena schreef:
Bedoel je dat ze door zo'n veerafsluiter zijn gegaan ?

ja, inderdaad :j
ik heb ze het al eens eerder zien doen toen er een veer op een plaats hing waar ze die niet verwachtten, maar niet zo slapstickachtig als wat jij beschrijft _O-
gewoon doorrennen en de veer knapt.
als zo'n ding terugschiet wil je dat echt niet tegen je krijgen :n
lint of koord kan je niet echt strak spannen als poort, tenzij je heel veel spinazie gegeten hebt.
ik zou liever mijn poorten zelf kunnen openmaken ipv. popeye ter hulp te moeten roepen :')
heeft er iemand ervaring met van die elastieken waar je stroom op kan zetten?

DubbelDun schreef:
Daarom heb ik er ook 'envelopjes' van gemaakt :D

ja, die had ik ook (nu nog eentje over, de rest is gerecycleerd tot bungelende hooinetten :D )
ik maakte het envelopje dicht met een paar brandweerhaken:

Afbeelding

of zien jullie hier ook gevaar in? ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:25

Karabijnhaken gebruikte ik eerst ook , maar daar kwamen ook hele plukken manen in vast te zitten , en ze raken op een gegeven moment ook een beetje lam , èn dat scherpe hoekje waar het palletje achter blijft hangen is ZO irritant dat bleef steeds al haken aan het net voordat ik hem er goed overheen had , de frustratie komt nog boven als ik eraan denk :P

Vandaar de haken , je loopt langs het net , haakt peilsnel de helft van het net los , stampt er een baal hooi in , loopt er weer langs waarbij je het net weer over de haken trekt en klaar is Klara , HEERLIJK vergeleken met die *vloek* karabijners die steeds blijven steken :P

De metalen veren wil ik ook niet meer trouwens , ik heb nu felgele , die zijn goed te zien en daar maken ze geen foutjes mee.

Lint vind ik weer link als het openhangt :P
Is geen probleem natuurlijk als je hem in standje "open" alsnog strak trekt :)

Ik heb ook een paar elastieken afsluiters , bevalt goed maar de rek gaat er wel uit na verloop van tijd en het is wat minder zichtbaar natuurlijk :)

Ik heb ook zo'n Gallagher stroom-hek trouwens , half metaal , half schriklint , best een grappig ding :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:29

felgele veren? :wow:
dat lijkt me wel interessant.
waar heb je die gevonden?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:38

Ik werk al jaren met die poortafsluiters die zichzelf oprollen. Het systeem ansich is super want je draad ligt nooit op de grond of hangt ergens waar ze er toch in kunnen komen ofzo. Ik heb inmiddels drie merken 'getest'.

Die van Horizont zijn niets want ze rollen zichzelf vrij snel niet meer op (circa half jaar). Je kunt ze openmaken en proberen te maken maar dat is niet zo makkelijk en de ervaring heeft geleerd dat ze vrijsnel daarna weer hetzelfde euvel vertonen. Ik heb diverse mailtjes naar Horizont gezonden met mijn klacht maar meer dan een ontvangstbevestiging heb ik niet terug gekregen.

Dan die van Flexigate (http://www.agradi.nl//afrastering/doorg ... 008050/910) ze zijn niet slecht maar gaan toch op enig moment kapot ook weer omdat het lint niet meer oprolt. Zelf maken is er niet bij want er zit een onopenbare kunststof behuizing omheen. Voordeel wel is het feit dat er een voorziening aan gemaakt is waardoor je je stroom permanent van je lint/draad naar de afsluiter kan laten gaan (moeilijk uit te leggen).

Deze zijn echt het beste en natuurlijk ook het duurste:
http://www.paardenwinkel.be/producten/w ... l-poortset
De eerste die ik kocht hangt nu 5 jaar en functioneert dag in dag uit in alle weersomstandigheden nog steeds super. Ik heb trouwens geen idee of je 'm zelf kunt repareren want dat is dus (nog) niet nodig geweest. Hij blijft mooi strak gespannen tussen de palen zitten en dus wat mij betreft een produkt met een 9! Die 9 ipv een 10 omdat je hier moet werken met een krokodillenbek om je stroom van het lint naar het lint van de afsluiter te laten doorstromen. Dus dichtdoen en even die krokodillenbek erop zetten. Snappen jullie het nog??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:40

Ebay.de :D Dingen dingen heb je tegenwoordig in alle neonkleuren :D

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:40

pmarena schreef:
De metalen veren wil ik ook niet meer trouwens , ik heb nu felgele , die zijn goed te zien en daar maken ze geen foutjes mee.

Die heb ik ook nog steeds en ik leg er gewoon een paar knopen in. Ziet er niet uit maar is wel functioneel.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:52

je legt er knopen in? :o?

wuswa schreef:
Deze zijn echt het beste en natuurlijk ook het duurste:
http://www.paardenwinkel.be/producten/w ... l-poortset
De eerste die ik kocht hangt nu 5 jaar en functioneert dag in dag uit in alle weersomstandigheden nog steeds super. Ik heb trouwens geen idee of je 'm zelf kunt repareren want dat is dus (nog) niet nodig geweest. Hij blijft mooi strak gespannen tussen de palen zitten en dus wat mij betreft een produkt met een 9! Die 9 ipv een 10 omdat je hier moet werken met een krokodillenbek om je stroom van het lint naar het lint van de afsluiter te laten doorstromen. Dus dichtdoen en even die krokodillenbek erop zetten. Snappen jullie het nog??

ik heb er 15 hangen, dus het zou mij 1.034,25 € gaan kosten om die allemaal te vervangen :wow: :$ :x
ik heb mijn nu 3-jarige ruintje nog niet half zoveel betaald :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:45

fojoe schreef:
felgele veren? :wow:
dat lijkt me wel interessant.
waar heb je die gevonden?

Haha , dat was mijn reactie ook toen ik ze tegenkwam :D *Hebbeh-hebbeh !*

Ik heb ze ook nooit ergens gezien maar ze hebben ze hier bij de ruitersport / dierenzaak , ze hebben verder allerlei schrikdraad-spul van het merk PEL dus ik vermoed dat die veren daar ook van zijn :) Is ook goedkoper dan Gallagher ook :)

Je kunt ze vast wel ergens zien op het filmpje dat ik pas geplaatst heb trouwens.

Ze hebben ook een rood handvat , dat is ook lekker zichtbaar. Ik vind het verder ook geen storende kleur dat geel , goed gekozen :)

Ze hebben van PEL ook 60 mm breed bruin schriklint , dat is ook wel stoer spul , dan kun je helemaal een nette omheining maken , net hout vanuit de verte :)

Lintoprollers heb ik ook , maar vind het ondingen. Ik had er 4 , de eerste ging al snel kapot door de Shetteketet of de Haf die er doorheen gingen , finaal het hele huis afgebroken..... de 2e liep gewoon helemaal vast en rolde niet meer op.

Nu heb ik er nog 2 hangen in de doorgang tussen tuin (waar erfje + stalletje komt) en paddock , en de onderste rolt ook al heel lang niet meer op , soms ineens wel trouwens als je hem echt goed helpt :P en de bovenste stokt ook vaak zodat ze niet helemaal netjes wegrollen.

En dan staat Rena hier nu sinds ik dacht 15 augustus vorig jaar en toen heb ik ze NIEUW gemonteerd , dus die dingen hoef ik niet meer , zijn nog hartstikke duur ook....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:48

Heb een plaatje gevonden trouwens :)

Afbeelding

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:11

Eindelijk hebben we een weitje gevonden waar we wel mee kunnen doen wat we willen :)
Het is een stuk van ongeveer een halve hectare (60x100m) waar het gras tot de buik van de paardjes komt.
Morgen gaan we met de grasmaaier het pad rondom maaien en ook een poging tot PP doen :)
Ik zal snel een plaatje uploaden van het resultaat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:12

nadeel van die veren is dat hun staart erin verwikkelt kan raken en er staat wel stroom op! Ze zijn eigenlijk bedoeld voor koeien en niet voor paarden. Ik heb ook die oproldingen en helaas heeft de 1e het nu ook begeven, wel pas na 2 jaar intensief gebruik overigens. En ik gebruik van die elastieken poortsluiters. Die werken ook fijn omdat ze flexibel van lengte zijn. Als ik ze vast en los wil kunnen doen, maak ik aan de lus een andere poortgreep, zodat ik hem makkelijk los en vast kan maken, als ik hem dan open wil hebben, sla ik het elastiek op en haal het einde door de lus en hang hem op.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:13

Ben benieuwd Henkje! Foto's zou erg leuk zijn!

Na al die hoos- en onweersbuien heb ik mijn pad even afgesloten. Ze knallen er met zo'n grote snelheid overheen dat ik bang ben dat ze de boel vertrappen...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:26

pmarena schreef:
Heb een plaatje gevonden trouwens :)

Afbeelding

Ohhh, ik had van dat dikke gele elastiek in gedachten..... Nee, knopen hierin leggen gaat niet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 07:55

Gaaf Henkje !! Foto is inderdaad leuk :)

Ik heb op de meeste veren geen stroom staan , Rena heeft geen stroom nodig gelukkig :)

Ik zie haar staart er dan ook niet zo snel in vast raken , ze blijft er wel bij uit de buurt , maar dat is dan wel weer een acceptabel risico vind ik :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:01

Ik vind die veren ondingen, al te vaak gezien dat paarden er dwars doorheen lopen.

@lint van 6 cm... lijkt me idd mooi, maar waar haal je isolatoren vandaan?? Die heb ik nl nog niet gezien in die maat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 09:49

Alle lint-isolatoren van PEL zijn voor 60 mm :)

Ik gebruik die voor mijn 40 mm lint op hoeken enzo , maar dat vind ik niet ideaal , is wat te ruim en dan gaat het snel scheef zitten.

Ik heb heel veel bruin 40mm liggen dus dat maak ik eerst op :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:56

Ik zag net op een prijslijst dat dat 60 mm lint 100 euro is %)
Daar wordt je ook niet vrolijk van ;( Dat is 50 cent de meter !!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:01

grappige dingen, die veren.
dat bruine lint van 60mm klinkt wel heel erg mooi :j
oei, maar wel duur lees ik net :oo

staarten blijven idd soms in de veren hangen, en ik heb er zelfs eens eentje uit de lange manen van mijn oude ruin moeten prutsen :o
oei, als ik het allemaal op een rijtje zet is er met die veren toch al behoorlijk wat misgelopen.
ik geloof dat ik toch maar een andere oplossing moet gaan zoeken :o