Mooi dier. Ik ben ook gek op katten, maar zou er toch niet weer eentje willen (al kriebelt het wel).
Ben weer druk bij de buurman. Ik heb hem er van kunnen overtuigen dat je een shet niet 'binnen' houdt met een afstand van 45/50 cm tussen de draden. Resultaat is wel dat er dus flink wat isolatoren opnieuw geboord moeten worden.
Ja herkenbaar DF. Mafste vind ik altijd dat je ‘nadat je iets gekocht hebt’ nog tijden gebombardeerd blijft met acties over dat artikel terwijl je het al hebt.
Het is stiekem toch nog best warm geworden, ik moest op een bepaald moment echt even in de schaduw bijkomen en het vocht wat aanvullen Maar de binnenheining van de PP is af, morgen de buitenkant afmaken en de afsluitlinten op de buitenbak zetten.
Buurman maakte nog een leuke verspreking toen we het over de hoeveelheid stroom op de linten hadden met dit droge weer. "220 moet toch wel voldoende zijn?"... uuhhh hoelang wil je die klant houden
Ja het moet echt regenen. Telkens verspeld hij uit maar valt er niks en schuift het weer verder weg. Nog even en het word weer zo droog als eerdere jaren.
Ik dacht... nu is er nog geen sproeiverbod, dus zet m dag en nacht aan.
We zijn ook bezig in de tuin om de beregening aan te leggen.
Pop up sproeiers, druppelslangen. Zal blij zijn als het gesleep met tuinslangen beperkter kan worden.
Maar goed ... zag gisteren beelden van Kenia... verschrikkelijk wat een droogte. Ik mag dus niet klagen.
Heb besloten dat ik de dinsdagavond en de donderdagavond allebei de paarden strak achter elkaar rij. Is toch het meest efficiënt. Ik heb altijd 3 dagen weekend, dus dan lukt het me ook wel om ze 1 a 2x beweging te geven. Mijn streven is toch wel dat ze 3x per week werken. Meestal lukt 4x wel.
Mijn vriend heeft een dappere poging gedaan weer te gaan rijden, maar ze rug wil echt niet. Hij zit nu bij een fysiotherapeut gekoppeld aan de rugpoli. Hopelijk brengt dat wat verlichting.
Het was vorig jaar zo fijn ... samen naar het bos. Hoop dat t er nog in zit.
Hier groeit het langzaam maar heeft ook geen mest gezien dit jaar. Maar op veengrond dus zo heel droog is het echt nog niet. We kunnen met de trekker er overheen maar 10cm eronder gewoon nog vochtig. Gras voor nu nog genoeg. Hoeft ook niet zo snel te gaan hier anders heb ik teveel en hooien zit dit jaar niet in de planning
boemel
Geplaatst: 29-03-22 23:13
Oeps, ik zag dat ik wat te lang gesproeid had. De wei stond blank
Bij mij staan ze snachts binnen en rond de 10 graden mag hij uit blijven van mij. Indy heeft vooral een deken tegen neerslag omdat ze heel slecht tegen (koude) neerslag kan op haar rug. Maar als ik aan het werk ben kan ik niet wisselen dus moet ik er vooraf over nadenken .
Ik zou wel een deken willen die ik via een app kan aanpassen
Hier blijven ze 's nachts buiten zolang het zand niet té nat is of er geen stortbuien verwacht worden.
Belker
Geplaatst: 30-03-22 09:23
Die van mij lopen alweer een maand zonder maar met de voorspelde temperaturen en natigheid krijgen ze vannacht hun dekens op. Ik hang vanavond ook in de schuilstal een net op, kunnen ze ook droog eten.
Dais_
Geplaatst: 30-03-22 09:28
Goed idee, dat ga ik ook doen vanavond!
boemel
Geplaatst: 30-03-22 09:37
Denk inderdaad dat de wei zo droog was dat het water erop bleef staan. Maar, het goede nieuws is ... het gras is gaan groeien Was natuurlijk ook net ervoor bemest. Ga van de week nog even kijken voor een weidesleep. Kreeg bericht dat er winstuitkering uitgedeeld wordt, dus het kan weer ha ha.
Hier staan ze overdag in hun blootje en s nachts met deken, maar overdag laat ik nu de deken op.
Ben benieuwd wat t wordt qua weer. Natte sneeuw vind ik niet leuk, maar sneeuw die blijft liggen al helemaal niet, want ik zit al in de voorjaarsmodus
Hier helemaal zonder deken. De grote krijgt hem vrijdag wel op want ze voorspellen dan heel slecht weer. Hij wordt dan ook weer geënt tegen West-Nijl en hij is sowieso gevoelig voor entingsreactie.