Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:24

Leuke foto’s allemaal, knappe paardjes!

Hele dag buiten in de weer geweest, van alles opgeruimd, helemaal voorjaar in de bol hoor _O-
Gewoon genoten van het weertje. Niet gereden wel alle paardjes gepoetst. Zelfs het groentje. Zo trots op hem, hij word echt met de dag braver! Staat nog wel echt te binnenvetten en bang te kijken maar zijn houding veranderd langzaam.

Net paardjes weer ingepakt. Altijd zo lastig inschatten. Maar heb koudbloedje en merrie met poolvacht nu gewoon onder 0 grams staan want die zijn veel te warm anders en meneer warmbloed met 0 vacht onder 100 grams gezet voor vannacht. Hoop dat ze het ok hebben. Het gaat hier nog redelijk afkoelen vannacht. Maar 200 grams dekens op word veel te warm voor ze.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:25

wat een leuke foto/s

Iedereen volop genoten of gebruik gemaakt van het mooie weer zie ik wel.
Ook echt een cadeautje dit weer na alle grijs en kou.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:50

Ik gok dat het hier vannacht een graad of 7 wordt, dus bolle krijgt een dun dekentje op.

Net eerst maar weer eens een tondeuse over het hoofd gehaald. Met die vorst had ik konstant een 'bad-hair day' en nu was het er warm genoeg voor. Er kwam iig flink wat af :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:07

Heerlijk weekend met dit weer, wat een contrast met vorige week. Hier ook druk, vanmiddag een aso motorrijder die naast paard gas open trok. Gelukkig ging het goed maar blij word je er niet van.
Je eigen hoofd DD ;-)? Balen dat het zo druk is. Zal komende week ook wel zo blijven met de vakantie.

Vind het wel makkelijk dat die van mij zonder deken staat. Vooral met dit weer. De oudjes hebben het nu gewoon snel warm in het zonnetje met jas en al dat wisselen ben ik gewoon ontwend (doen de baasjes zelf, maar ik mis het niet). Enige is dat ik wel idee heb dat ze langer over verharen doet. Ook omdat ze 24/7 buiten staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:29

Helaas hebben we ook dat soort motorrijders en zelf brommers op het fietspad. Boon kan er gelukkig een stuk beter tegen dan Peppy. Die krijgt nog steeds een hartverzakking :(:)

Ja mijn eigen hoofd :) ik meen dat ik in 2008 voor het laatst naar de kapper geweest ben om geknipt te worden :) Die tondeuse heeft zichzelf al flink terug verdiend :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:35

Hier ook de nodige motorrijders die het leuk vinden om tussen de twee woningen hier in het gas open te trekken. Klinkt zo leuk. Vind het zelf minder als je dat de hele dag moet aan horen. Als mensen gewoon normaal rijden heb ik er geen probleem mee.

Hier heeft mijn warmbloed besloten om de tijd zonder deken door te brengen al rollend in de modder. Die heeft zich al twee dagen op rij flink geplamuurd... :P

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:07

Vanmiddag ook onze zondagwandeling gemaakt met de hele meute. Inderdaad erg druk op straat; wandelaars, fietsers en motoren. Shetje had het even te kwaad toen een motor heel dicht langs kwam op een smalle landweg. Hij reed heel rustig hoor, maar dat was misschien wel precies wat shetje niet eerder had meegemaakt... De motoren die we later tegen kwamen remden allemaal heel netjes af en we hadden toen ook geen enkel probleem meer. Echt heerlijk genoten inderdaad. Paarden waren beiden goed bezweet .

Ze lopen nu paar uurtjes in de wei afgelopen dagen. maar wáárom moet mijn merrie nu altijd in de wei in de modder gaan liggen rollen. Zucht.. Heb ik haar helemaal schoon, alle klonten uit haar manen gevist, de deuken boven haar ogen schoon gekrabbeld... Ze kan heerlijk in het zand in de bak gaan liggen, maar neee...
Gelukkig kan ze niet meer helemaal omrollen, dus het is maar één kant... Het is te warm voor een schoonhoud-dekentje, maar het is wel een fantastisch goed concept..

Ik heb geen deken meer op nu. Woensdag of donderdag wordt het weer minder warm, maar dan nog; zolang het overdag boven de tien graden en mooi en droog blijft, probeer ik het zonder deken.

Verder zelf de hele dag in de tuin bezig geweest. appelbomen zijn gesnoeid, deel van de oude stengels van planten weggehaald. Het is te groot en te veel om in één weekend te doen, dus wel even goed gebruik van het mooie weer gemaakt. Ik zag zelfs de eerste vlinder van dit jaar...

DF; heb jij dan zon kort koppie? Mijn haar groeit lekker door. Gelukkig bestaan er haar-elastiekjes... Maar binnenkort mogen de kappers weer open toch? Ik ga alvast plekje reserveren.. ML loopt er ook al weken bij als een soort neanderthaler...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:24

Ik geniet van al jullie mooie weer verhalen.
Heel het weekend gewerkt dus weinig van genoten haha.

Hier is de shet vandaag ook wat bijgeschoren door mn zusje, stond ook te zweten!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:41

Heerlijk zeg, iedereen die op buitenrit geweest is! <3

Achaiah: Balen zeg dat ze nu al onder een eczeemdeken moeten, maar het viel mij vandaag ook op dat er al heel wat beestjes zijn. Ik heb er ook eentje die onder een deken moet.
Hopelijk blijft het deken heel. :+

DuoPenotti: Leuk zo wandelen met de hondjes erbij ook. :D
Het zijn jouw hondjes toch? :')

Solleke_Noah: Zo, de paarden zullen blij zijn met die takken. Hier zouden ze een moord begaan voor wilgentakken. _O-

Lynn_Nikita: Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers... :') Gave omgeving zeg! :D

DubbelFun: De cavia's zullen blij zijn met de verse grasjes. :D

Akshay: Omg de baard van die Fjord. :') En zie ik nu goed dat een deel van zijn manen gewoon rechtop staan? _O-

Maartje_M: Oh, leuk om met je paarden zo aan de hand te werken! Is ook iets wat op mijn verlanglijstje staat, maar ik vind niet meteen een lesgever die in mijn regio komt.

rover_: Verschrikkelijk zeg van die motorrijder... :n

Hier is het ook verschrikkelijk druk in de omgeving. Extreem veel wandelaars, fietsers en ook motorrijders die de gas opentrekken. Gelukkig trof ik net 2 vriendelijke mannen die ook netjes vertraagden, want de paarden hier zijn geen fan van het lawaai. :+

Wij hebben goed gewerkt dit weekend! Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Daar gaan de stallen aangebouwd worden. De aannemer zou binnen 2 weken al kunnen beginnen. *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:52

Yup hier ook pal aan een motormuizen speeltuin. Moet zeggen dat de paarden er allebei behoorlijk cool onder zijn. Gelukkig.
Zelf mis ik wel eens delen uit mijn luisterboek als er één langs komt die zijn demper was vergeten.

@retjehorse: nee gelukkig zit zijn haar normaal niet zó erg :') had "even gauw" naar de verkeerde kant gevlochten om onder zijn pak haar te scheren.
Een deel van het "rechtse wit" staat wel rechtop, omdat hij dat altijd kort schuurt.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:54

Ach, iedereen kan een bad hair-day hebben, ook paarden. :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:58

Retjethorse schreef:
Ach, iedereen kan een bad hair-day hebben, ook paarden. :D

Als hij kon typen zou er nu ongetwijfeld iets staan over in het niet vallen zolang zijn bazin een scheerapparaat mag blijven hanteren... :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:08

Hier ook heerlijk rondje om geweest.
Sinds 2 dagen hebben we ineens een kip in de tuin. We hebben haar nugget genoemd :D was er één in buurtapp die reageerde...is vast van ons. Maar ze is hier nog steeds...moet toegeven dat ik het ook wel gezellig vind. Afbeelding

Het uitzicht vanmorgen vroeg <3
Afbeelding...word je toch gelukkig van!!

En deze vond ik ook zo mooi, onze kleine uk voor het eerst in verblijf bij de varkens...ze vond het nog leuk ook :):)
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 07:59

WoW wat een verschil retjehorse veel gedaan in 1 weekend!

Gezellig met die kip. Mooie lucht Dito!

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:03

Wauw retjehorse wat een project!

Ik heb lijnzaad gekookt voor de paarden en dit geloof je niet het is compleet aangebrand, zwarte stukken erin en al #)
Hoe dom is dat dan _O- en het is echt niet zo dat ik niet kan koken ofzo _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:29

Achaiah, lijnzaad koken is en blijft een stomme klus......... Dat is mij ook vaak genoeg overkomen.

Lekker bezig, Retjehorse. Fijn dat de aannemer snel komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:15

greendragon schreef:
Verder zelf de hele dag in de tuin bezig geweest. appelbomen zijn gesnoeid, deel van de oude stengels van planten weggehaald. Het is te groot en te veel om in één weekend te doen, dus wel even goed gebruik van het mooie weer gemaakt. Ik zag zelfs de eerste vlinder van dit jaar...

DF; heb jij dan zon kort koppie? Mijn haar groeit lekker door. Gelukkig bestaan er haar-elastiekjes... Maar binnenkort mogen de kappers weer open toch? Ik ga alvast plekje reserveren.. ML loopt er ook al weken bij als een soort neanderthaler...

Ja, voor de appelboom is het ook weer 'kapper' tijd :)

Mijn koppie is idd heel kort, de tondeuse zet ik op 27 mm. Toen ik begon stond ie op de hoogste stand (40 mm), maar met de jaren is dat steeds korter geworden :)
Ik heb zelfs 1x de Sinéad O'Connor-look gehad, maar toen ervaarde ik van die meewarige blikken dat het bij die ene keer gebleven is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:17

Niet blijven roeren Achaiah? Succs met de ketel schoonschrobben

wat leuk een aanloopkip, hoop dat jullie nugget meer geluk heeft dan de onze, Nugget is opgegeten ( door onze eigen hond, die sprong uit de raam op de kip af) , de opvolger heb ik maar witlof genoegd, klinkt minder lekker voor de hond

Zo, stallen en erf weer schoon, even moed krijgen en dan het kippenhok ( waar dus Romeo de rat oon woont) verschonen
Gisteren zadelkamer opgeruimd en een hoop te koop gezet. Heerlijk dat voorjaar, krijg ik zin van om op te ruimen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:20

@Retjethorse: dat zijn flinke stappen die je gemaakt hebt.
@dito: Nuggut ziet er goed uit, als ze niet gehaald wordt eentje er bij nemen ;)
Leuke varkentjes heb je trouwens.
@Lynn_Nikita: hopelijk loopt de verkoop ook vlot.
Ik heb hier ook npg een hele bult liggen wat niet echt wil verkopen. Ik denk dat ik het maar weg geef aan eea stichting.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:29

Flink gewerkt retjehorse!

Mooi uitzicht dito! <3

Lynn_Nikita :') hond lust geen witlof dus? :')

Ik heb ook nog vanalles liggen wat maar niet verkoopt. Hoop alleen wel dat mijn zadel een beetje gaat verkopen

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:42

Ben wel blij dat ik niet de enige ben :=
Ik denk te weinig water erop gehad. 1 kopje lijnzaad en 2 kopjes water. Ik las ergens anders weer dat dat 2 liter op een kopje moet zijn _O-

Spullen verkopen heb ik nooit zin in hè :o die moeite, thuisblijven voor mensen. Niks loopt want ik woon echt achteraf der achteraffen :+
Geef het liever gewoon weg dan. Alhoewel als ik zou gaan opruimen kan ik heel marktplaats wel vol zetten. Misschien toch nog eens over na denken :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:07

Maartje tot nu toe niet :D
Achaiah, ik verzend ook veel en spreek zo af op een moment dat ik toch al thuis ben, ga niet extra thuis wachten want als ik dat doe komen ze dus nooit opdagen

Ik heb 2 pony zadeltjes en een graasmasker, die verkopen zich wel, ander spul heb ik een tijd geleden al afgeven, hoofdstel, martingaal etc, dat verkoopt dus echt niet nee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:10

Uitmesten is alweer gebeurd, nu eerst koffie en dan de buitencaviaren verder afbreken. En ergens misschien ook nog een rondje rijden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:18

Huisgenoot moest net even 'aan de bak' want 'dat staartje kon echt niet'...
Persoonlijk heeft het wel wat ;)
Afbeelding

Dus nu echt 'klaar'... (alleen de losse haartjes nog even wegvegen... )
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:20

Staartje _O-

Hier ook nog van alles uit te zoeken wat ik weg doe.
Maar wil het het liefst als partij verkopen of anders wellicht doneren.

Gisteren dik 20 km in de pocket door een nieuw gebied, nog 2 hertjes gespot en leuke stukken ontdekt.