Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:16

Nou ja van lente 2018 t/m zomer 2019 is het kurkdroog geweest.
Nu hebben we weer een zeiknatte winter zoals we die wel vaker hebben en ja dat is gewoon weer even wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:29

Martje80 schreef:
Ach van't zomer roepen we weer , wat is het droog. Het grondwaterpeil is nog steeds niet op orden na die 2 droge zomers . Maar leuk is het niet dit weer.

Normaal gebruik ik 1 pak vlas in de 4/5 dagen. Nu om de 2 dagen. Ze staan gezellig de hele dag binnen te schuilen met zijn drieën hihi

Dat zei ik vanmorgen ook tegen mijn man.

Maarruh, bij ons (kop van noordholland) is het grondwaterpeil al 2 maanden ruim op orde :') :j .

Het verschilt echt ontzettend op verschillende plekken in Nederland. Maar ach, ik ga er vanuit dat het gras straks lekker groeit. Dat doet het nu eigenlijk al, alleen kunnen de paarden er nog niet op.

Het wordt vanzelf voorjaar *\o/* .

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:40

Ik wilde met alle paarden een stuk lopen. Ze hebben vandaag namelijk alleen even rond de stallen gescharreld. Maar met paard 1 waaide ik bijna weg en ik begin me af te vragen of ik nog wel een poging moet wagen met de rest. We zitten aan het spoor, bij snelwegen en industrie, dus als het mis gaat, dan raak ik ze niet op de meest gunstige plek kwijt. :=

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:41

Mijn paard ging vanmorgen gezellig in de plas staan op het trackpleintje net buiten de paddock. Het waaide stevig, uur later was het water grotendeels weg (zit een geul met afvoerpijpje naar de sloot).

Afbeelding

Paddock is in het midden nog goed droog, bij de doorgangen nat. Maar dat wisten we al.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:44

_Lorette_ schreef:
Ik wilde met alle paarden een stuk lopen. Ze hebben vandaag namelijk alleen even rond de stallen gescharreld. Maar met paard 1 waaide ik bijna weg en ik begin me af te vragen of ik nog wel een poging moet wagen met de rest. We zitten aan het spoor, bij snelwegen en industrie, dus als het mis gaat, dan raak ik ze niet op de meest gunstige plek kwijt. :=

Ik wou op het erf wat rommelen met ze, maar zelfs mijn bomproof fjordmans liep erbij alsof hij stuiterballen had gegeten...
Hier zijn ze niet blij met dit weer, stonden maar te wachten tot t over was elke bui..

Maar nog geen kieuwen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:10

Hier is ook bizar veel water gevallen, bezit ineens 2 zwembaden :oo
En bij de buren is een carnavals feestje gaande dus Jewel is helemaal in paniek.
Van de stress, kou en regen staat ze ingetrokken en te rillen; ik hoop niet dat ze weer spierbevangen raakt :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:16

Akshay schreef:
Maar nog geen kieuwen

:')

Karin_deB schreef:
Van de stress, kou en regen staat ze ingetrokken en te rillen; ik hoop niet dat ze weer spierbevangen raakt :=

Oei... dat hoop ik ook!! Kleine merrietje hier was gisteravond ook helemaal aan het rillen :(:) Vandaag alweer een stuk beter gelukkig..

Heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de mini's eens helemaal op te kalefateren!! Waren natuurlijk al gewassen, nu maantjes en staart mooi gekamd, staart weer geknipt en de vacht weer netjes geborsteld :D Wat zijn ze mooi zo :+: Gelijk ook even op luizenjacht gegaan, zie nog wel héél veel eitjes, dus over 10 dagen ofzo weer ff wassen... maar de luizen zijn een stúk minder aanwezig! En degene die ik zie zitten, kan ik moeilijk aan zien of ze 't nog doen of niet _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:20

Oei, spierbevangenheid komt dat dan door kou, of meer van het verkrampt koud zijn?

Die van mij worden er (gelukkig) alleen mopperig van

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:44

Hier viel de wind echt reuze mee. Het waait hier eigenlijk altijd en het was nagenoeg stil hier. Da's ook gek.
Fjord en shetten hier waren compleet vd leg, ik had de kruiwagens omhoog gezet, om te voorkomen dat ze vol water regenen, normaal staan ze nooit zo. Nou alsof dat u eens vreselijke monsters waren! Hoe bizar ze soms op dingen kunnen reageren hé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:03

Karin_deB schreef:
Hier is ook bizar veel water gevallen, bezit ineens 2 zwembaden :oo
En bij de buren is een carnavals feestje gaande dus Jewel is helemaal in paniek.

Oh bah, Karin, dat klinkt niet leuk..... hopelijk valt het mee.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:42

Wat een leukerds Akshay :+: :D

Hahaha paarden kunnen zo raar zijn Martje80 :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:48

Hier zag mijn paddock er gisteren zo uit na de ergste buien, gelukkig helemaal droog. Het water liep wel in straaltjes uit de drainagebuizen de sloot in. Die doen goed hun werk dus.

Afbeelding

Dit is overigens mijn bedaf stal: Beetje grauwe foto maar wat wil je met dit weer. Ik heb een hooiopslag (links), schuilstal van 4x7,5m (midden) en 1 box van 3x4 met een overstek. De opening van de schuilstal is op het zuiden, dus heeft de afgelopen 3 stormen vol de wind gepakt maar de stal staat als een huis. :)

Afbeelding

Dit is overigens een tijdelijke situatie zo, er komt nog een rijbak aan en een track. Vind het wat krap zo voor 2 paarden maar het is beter dan de winter op pension waar ze maar een paar uurtjes buiten komen. De vergunning van de rijbak liet wat langer op zich wachten. Maargoed, het is zoals het is... Paarden kunnen het gelukkig erg goed vinden samen. :) Haf stond hier trouwens op stal om te eten. Verder staan ze daar nooit.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:09

Oh jongens, ik ben er ook zo klaar mee.. Maar het is deze week nog niet over en het gaat ook wat sneeuwen zelfs. Ik kan alleen over straat rijden nu of longeren in de paddock (aquatrainen :'))
Nelleke, ik ben jaloers. Mijn drainagebuizen voeren het ook af maar het is gewoon te veel..
Zo zag het er gisterochtend uit toen ik uit mijn slaapkamerraam keek:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:35

Merexa schreef:
Oh jongens, ik ben er ook zo klaar mee.. Maar het is deze week nog niet over en het gaat ook wat sneeuwen zelfs. Ik kan alleen over straat rijden nu of longeren in de paddock (aquatrainen :'))
Nelleke, ik ben jaloers. Mijn drainagebuizen voeren het ook af maar het is gewoon te veel..
Zo zag het er gisterochtend uit toen ik uit mijn slaapkamerraam keek:
[ [url=m/kfJRSG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mij hetzelfde verhaal Merexa. De drainage kan het echt niet aan. Daarbij zijn we in het noorden ook wel echt steeds de klos......

Vanmiddag wordt het weer drama. Gisteren 26 mm regen en het is nog niet klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:39

Voeren is ook echt ellende hier nu.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:00

Hier is het ook een natte bende, al lijkt het niet zo nat als wat ik hierboven zie. Op zwarte grond lijkt het alleen snel zo smerig. Paardjes hebben het goed bekeken, die blijven binnen/op hun terras. Ik hoef zelf gelukkig ook niet door de blubber om te voeren ofzo, dus dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door Flew op 24-02-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:09

Ja, het Noorden is ellende nu met de klei en het veen.
Gelukkig hebben ze hier ook een verhard stukje voor de stallen en heb ik hooi in de rechterstal opgeslagen en in de linkerstal heb ik een hooinet waar ze onbeperkt uit kunnen eten wanneer ze in de paddock staan. Maar ik doe ze nog wel gewoon op het land voor max 7 uur overdag. In Maart/April ga ik alles inzaaien en hopelijk pikken mijn kippen niet alle graszaadjes weg, anders is het maar even een rennetje bouwen voor ze.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:31

Ik zit ook in het noorden, maar ik heb het geluk dat ik op zand zit. Al loopt het water vanwege de zandplaat wel heel slecht weg.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:34

Hier ook noord op zand maar zo nat als nu is het nog nooit geweest hier. De plekken waar ze veel staan loopt het toch echt niet meer mooi weg. Sloot zit ook tot de rand toe vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:34

Hier is de sloot al overgelopen.
Ik kijk er maar gewoon niet meer naar, verstand op 0 en gaan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:37

Afbeelding

Ik vind het deprimerend. Lint en isolatoren hadden het ook zwaar met de wind, een stukje is kapot gewaaid.

Van vandaag heb ik geen foto. Mijn bak droogt vlot, maar het weiland en één paddock zijn volgens mij pas weer bruikbaar na een maand 35 graden.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 24-02-20 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:38

Hoe doet frum het op dit weer lorette?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:39

Gek genoeg nu goed. Terwijl hij heel slecht was toen het buiten minder beroerd was. Ik snap er niks van.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:40

Robijntjah schreef:
Hier is de sloot al overgelopen.
Ik kijk er maar gewoon niet meer naar, verstand op 0 en gaan.

Mijn idee op het moment... Lekker even struisvogelen :))

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:49

Hier vanmorgen gelongeerd in het droge deel van mn bak.
Natte deel ziet er zo uit:
Afbeelding