Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:18

We hebben:
Pony's
Honden
Poes
Vissen
Schapen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:19

We hadden konijnen...alleen dacht onze nieuwe erfhond dat het speeltjes waren toen Caya hun hok had open gezet.. oeps!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:27

Hier geen konijnen of andere hokdieren. Heb ooit chinchilla’s gehad en hoewel ze een grote kooi hadden en regelmatig door de kamer mochten rennen, vond ik het toch sneu. Nou staat een paard natuurlijk ook in omheind gebied, maar ze kunnen wel flink bewegen hier. Dus toen dochter met een konijnenwens kwam, heb ik dat meteen afgekapt.

Karin_deB: 1 vlaamse reus is zielig! Net als 1 paard alleen. Dus als je een konijn wil schenken, doe er dan 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:31

Hier paarden, kat en hond. Wij zijn nog op zoek naar 1 of 2 katten voor erbij. Verder komen er ook nog kippen en slachtkonijnen :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:54

Zoek je boerderij katten die niet naar binnen gaan?Zoja,ga eens kijken bij de zwerfkatten opvang.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:58

Oh maar we hebben wel een kleine veestapel. 3 paarden, 2 katten en 6 kippen. Kippen zijn echt ideaal. Zeker met een moestuin. Die wil ik echt niet meer missen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:06

Ik heb naast de paardjes nog 16 kippen lopen. Als mijn mede huurder er mee stopt komen er ook 2 schaapjes bij. Lijkt mij zo leuk <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:11

Wij hebben hier 6 paarden, 2 honden, 1 kat, 10 kippen, 2 cavias en ik wil er nog graag schaapjes bij <3
Dan wel een heritage breed die je kunt plukken ipv scheren, misschien Ijslands schaap ofzo :j
Oh en dochter wil konijnen om op te fokken voor 4H.
Beesten zat dus!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:13

Schoonouders wonen hier 10 minuten vandaan en hebben kalkoenen, varkens , geiten en alpacas. Heel handig want dan kan dochterlief ze daar gaan bekijken, dat soort beesten komen er hier niet in :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:17

pol013 schreef:
Oh maar we hebben wel een kleine veestapel. 3 paarden, 2 katten en 6 kippen. Kippen zijn echt ideaal. Zeker met een moestuin. Die wil ik echt niet meer missen.

Daar willen wij de Indische loop eend voor hebben. Die beesten zijn echt hilarisch!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:18

Anke schreef:
MizzMontana schreef:
Wij willen graag schapen er bij, barbados black belly. No shave 8-)

Wij hebben Painted Dessert sheeps.
Zijn ook haarschapen. Ideaal.
Mijn vriend fokt en verkoopt er elk jaar een paar.
Zijn hier niet bekend. Komt uit Amerika.

Die kende ik idd niet. Hebben ze een leuk karakter?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:23

Oh ja we hebben ook nog een Pekingeend!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:38

Mocht iemand interesse hebben in kittens, wij krijgen er denk ik weer een paar. Ze zijn wel opgegroeid op de boerderij en jagen, maar wij hebben enkel tamme katten en dus ook kittens. We hebben er nu ook eentje zitten van 3 maanden die op zich wel weg mag.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:44

Libera schreef:
Wij hebben hier 6 paarden, 2 honden, 1 kat, 10 kippen, 2 cavias en ik wil er nog graag schaapjes bij <3
Dan wel een heritage breed die je kunt plukken ipv scheren, misschien Ijslands schaap ofzo :j
Oh en dochter wil konijnen om op te fokken voor 4H.
Beesten zat dus!

4H zoals in de serie van Dr Pol?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:54

Ik dacht ook altijd dat paarden en varkens niet samen ging. Mijn ene ruin had er echt ene hekel aan en het is het enige dat hij eng vindt in het bos, wilde zwijnen. OOk ooit varkentjes op het terrein gehad en altijd drama.
Nu hebben ze met zn 4en met 2 varkens gestaan die x aantal uren vrij rondliepen en waren er geen problemen. Die van ons stonde op zand, maar ook de wei werd niet omgeploegd. Wel zaten ze in de mesthoop bijv. Het mannetje stonk, maar het vrouwtje niet.

Schaapjes heb ik ook al eens aan gedacht, maar dat lijkt me een stuk ingewikkelder.

Kippen zou ik wel willen, maar onze hondjes zijn erg klein en niet zo schattig, dus moet er ruimte zijn om ze een ruime ren te geven.

Geitjes niet zulke goede ervaringen mee op stallen, maar we zijn best netjes en opgeruimd, dus zou bij ons miscshien meevallen en het ligt aan de ruimte die we zullen hebben ook. Ze zijn te leuk om naar te kijken gewoon, zo grappig.

Ik zou me altijd moeten inhouden om niet iets zieligs mee naar huis te nemen. Dat heb ik al vaak gedaan en ken mn grens vanwege onze ''gewone'' woning.

Om de katten maak ik me wel wat druk. De rooie blijft dichtbij, maar voor de jonge zwarte hebben we tuin afgezet. Als we een ruime plek hebben, gaat die wel op jacht en aan een weg vind ik dat doodeng. Dus zouden we ook een afgezet stuk moeten maken, maar dan vangen ze geen muizen...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:15

Wij hebben 1 hond, 2 katten en 2 paarden :D we willen er nog graag zeker 1 hond bij maar dat komt wel als we gesetteld zijn in ons nieuwe huis. Mijn vriend wil graag schapen :P Ik wilde altijd graag 2 varkentjes maar sinds ik weet dat alles kapot wroeten wil ik niet meer zo :+

Ook genoeg dieren naast ons;
Onze buurman heeft koeien waarvan er 6 bij ons op in de wei liepen, we zagen ze een beetje als onze pleegkalveren <3
De andere buurman fokt mini paarden (appaloosa's) en heeft kippen en ganzen. De ganzen zijn overigens te koop! (chinese knobbelgans)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:26

De varkentjes bij ons op stal toen hadden hun eigen plekjes en hielden de weides netjes. Maar vanwege het pp idee gingen die ook beperkt open en de varkens gingen ook niet door het stroom.

Ganzen zou ik nooit durven geloof ik. Misschien als je ze jong neemt....We hebben ooit vroeger op stal ganzen gehad en die waakten iets te erg. Niemand kon het erf nog op, dus die zijn gevangen en weer opgehaald.
Daarna ook wel gezien dat ganzen die goed gewend zijn, ook heel leuk kunnen zijn, maar toch....

Eenden vind ik wel ook echt super leuk. Mijn oma vertelde altijd over haar eend toen ze jong was. Later toen wij aan een gracht woonden hadden we een koppeltje die altijd bij ons voor zat.

Maar dat zal allemaal gaan afhangen van de ruimte die we te gebruiken hebben.

Iedereen hier heeft gekocht? Ik ben bang dat we niet iets gaan vinden, maar willen ons huis toch wel kwijt en zit te denken om ook naar huur te kijken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 13:27

Voorlopig komt er bij ons niks nieuws maar ik sta al wel op een wachtlijst voor een Maine Coon kitten. Ik mis mijn vent zo en de 3 jaar die wij samen gehad hebben is veel te kort. Zijn zus is nu zwanger dus ik heb mij voor de zekerheid maar op de wachtlijst laten plaatsen.

Ik ken mijzelf op zeer korte termijn is het erf gevuld met zielige dieren. Hoe dan ook komen er kipjes. Ik ben al druk op pinterest hele gave nachthokken aan het bewaren :) Ze komen in mijn moestuin stuk.
Hoeveel kippen zouden jullie doen op 200 m2? Kunnen ze overdag gewoon het hele land op? Laagste draad is 25 cm hoog.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:50

Hoi :wave:

Mag ik mezelf hier ook melden? :)
Mijn paarden lopen al meer dan een jaar aan huis, maar wij gaan deze week aan de slag om ons weilandje om te toveren naar een mini paddock-paradise ik las dat er hier meer mensen zijn met een pp aan huis en het lijkt me ook gewoon gezellig om mee te kletsen met jullie!

Ik zag dat het gaat over welke dieren jullie naast paarden ook hebben, ideaal om onszelf even voor te stellen :j ! Wij hebben ook een behoorlijke 'kinderboerderij' lopen ondertussen :)

De twee grootste sterren zijn Vlekje en Jules, mijn twee paardjes. Vlekje is een shetlander merrie van zo'n 30 jaar jong en Jules is haar dikke vriend, een fjorden ruin van 16 jaar. Vlekje en ik zijn een team sinds ik een jaar of 10 was, ondertussen al 15 jaar geleden en Jules heb ik sinds april 2017 <3

Naast paarden, hebben we hier thuis ook een hele hoop (aangelande) boerderij katten waarvan 3 tamme, Walter, Zazu en Oscar. Twee melkgeitjes, Pauline en Paulette, die mijn vriend heeft geadopteerd bij een geitenboer waar ze naar de slager moesten :(:) Sinds kort lopen er ook 4 mestkuikens rond (trouwcadeau van de vrienden van mijn man), waarvan ik hoop dat ze net wat langer dan 6 weken mee kunnen gaan... En een stuk of 200 koeien, waarvan een 90-tal melkkoeien, de rest is jongvee :)

En het 'baasje' van deze besten bende (behalve de koeien) ben ik zelf :)
Mijn naam is Steffi, ik wordt in september 25 en woon samen met mijn lieve vriend/man (we zijn twee weken geleden getrouwd, dus 'man' klinkt nog wat onwennig :+ )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:27

Welkom!
Drukke boel daar :D

@Fabster, komt goed! Krijgen de kids er ieder 1.

Wij hebben zojuist de weidepalen besteld.
Van de week de rest bestellen.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:29

Karin_deB schreef:
Welkom!

He wat leuk, wij wonen vlak bij elkaar! :)
Ik woon in Wuustwezel, vlak bij de grens, mijn mama is van Rijsbergen afkomstig en zo wat half mijn familie woont in Zundert en omstreken!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:48

Hey S_V, ik volg je andere topics ook, jouw kat Walter is echt hilarisch :D De mestkuikens had ik nog niet gezien in één van je topics :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:19

s_v schreef:
Karin_deB schreef:
Welkom!

He wat leuk, wij wonen vlak bij elkaar! :)
Ik woon in Wuustwezel, vlak bij de grens, mijn mama is van Rijsbergen afkomstig en zo wat half mijn familie woont in Zundert en omstreken!

Woon je ook bij mij om de hoek. Mijn osteopaat zit is Wuustwezel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:38

Ik lees bij jullie over kip plannen.Maar denken jullie wel aan het buitegebied in combinatie met de vos.Daarom heb ik geen kippen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:40

Britta31 schreef:
Ik lees bij jullie over kip plannen.Maar denken jullie wel aan het buitegebied in combinatie met de vos.Daarom heb ik geen kippen.

Hiernaast hadden ze geen last van vossen maar jatte de roofvogels ze zo uit de wei.
Die beestjes zijn dus ook van 2500 vierkante meter naar een kippenhok van 10 vierkante meter moeten gaan helaas -O-