.Tita, wat betreft het feit dat jouw paard uit de paddock breekt; dat is een beetje lastig te beoordelen zonder informatie. Hoe groot is de paddock, hoe was het weer, stond ze alleen, had ze te eten, hoe lang/kort stond ze er in etc etc etc?
Veel mensen hier halen het weer als argument aan om hun paard veel op stal te zetten. Maar dat is toch maar een paar dagen per jaar? Wat doe je de overige dagen dan?
, ja, dat klopt, soms is het er maar een of twee, en blijft de rest rustig grazen, maar soms zijn ze allemaal zo gek als een deur. En de tijd waarop verschilt enorm. Toen mijn paard in een natuurgebied stond, ging ik wel eens 's avonds laat in het donker (ja, ik ben gek, maar was zoooo gaaf om mijn paard te roepen en dan kwam hij keihard met de hele kudde achter zich aan, er aan gescheurd. Daar kon ik echt ontroerd van raken
). Dan besefte ik hoe fijn ze het zo hadden zonder mensen, gewoon zichzelf zijn in de groep, prachtig! 
. Jammer dat daar altijd zo moeilijk over gedaan wordt terwijl het om welzijn van dieren gaat en om hectares weiland waar niemand last heeft van een schuilstalletje.