[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:46

Hier hebben we naast de langwerpige hooinetten ook 2 kunststof palletkratten :j

Nou echt vlot is het nog niet geregeld om dat materiaal hier te krijgen, communicatie verloopt niet zo vlot maar dat heb je wel eens met het buitenland :P

Ik heb nu wel een proefstuk van 2x10 meter besteld van 20mm mazen PP net van 3mm dikte, ben wel benieuwd wat dat is.

En ga nog even navragen bij andere leverancier of proefstuk met 25mm mazen nu ook wel onderweg is al :)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:49

Ik heb zelf hier een net bestelt voor over een grote baal hooi heen, heb zelf de 5x5 mazen en 3mm dik.
Ze hebben verschrikkelijk veel soorten en maten en prijs viel mij mee.

https://nettenverkoop.nl/webshop/sport_ ... _randlijn/

Normaal gesproken doe ik een week met een baal, nu met dit net ben ik al 10 dagen bezig, wel heb ik het net bestelt omdat er veel te veel hooi geknoeid werd uit de ruif.

Het net is superstevig.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:33

@Patsab, rekken deze netten erg uit of niet?

Heb een ijzeren frame in mijn palletbox en heb daar een hooi net overheen gespannen, die ik toevallig nog had liggen, echter heeft paard lief er al flinke gaten in gekregen en knoeit ie dus ook hooi in de paddock.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:36

Patsab schreef:
Ik heb zelf hier een net bestelt voor over een grote baal hooi heen, heb zelf de 5x5 mazen en 3mm dik.
Ze hebben verschrikkelijk veel soorten en maten en prijs viel mij mee.

https://nettenverkoop.nl/webshop/sport_ ... _randlijn/

Normaal gesproken doe ik een week met een baal, nu met dit net ben ik al 10 dagen bezig, wel heb ik het net bestelt omdat er veel te veel hooi geknoeid werd uit de ruif.

Het net is superstevig.

Welk net heb jij besteld en wat was de prijs die je kwijt was voor om een grote ronde baal heen?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:44

Ik heb het zandbak net bestelt, 4x4 meter, 3mm en mazen 5x5, even uit mijn blote hoofd een 70 euro ( incl verzendkosten) betaald.
Net blijkt ietwat te groot maar het is echt heel sterk en er zit aan de onderkant een dikke rand nog.
Er zit niet meer rek in dan de gewone hooinetten.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:27

Mensen die hier netten van Huck hebben??

Ik zie dat ze netten hebben met mazen van bijvoorbeeld 2,5 x 2,5, maar met een diameter van 1,8. Zijn deze netten echt sterk?? Heb helaas een jonge sloper ertussen staan -O- .

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:29

1.8 mm trekken ze volgens mij wel heel vlot kapot

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:29

Mazen van 50mm zijn echt erg groot als paarden een beetje handig worden met hun hooinet, en netten met mazen van 25mm waarvan de materiaaldikte maar 1,8mm is.... als je ze heel goedkoop kan kopen is het best leuk om te proberen, maar 1,8mm is wel HEEL erg dun hoor, dikke kans dat daar binnen korte tijd de gaten in vallen :=

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:33

Verdikkie mijn paard heeft mijn nieuwe slowfeeder net helemaal gesloopt.
Compleet uitgescheurd aan 2 kanten. Deze was van agradi. Wil eigenlijk wel mijn geld terug. Dat mag toch niet zo snel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:35

Paarden krijgen alles kapot ;-)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:39

Pmarena, ik heb de mazen zo ruim gedaan omdat het voor mij alleen is om het geknoei in de ruif wat tegen te gaan, ze mogen vreten wat ze willen, al hebben ze er omdat het net er heel los omheen zit en ook nog in een ruif, toch nog wel wat werk aan om het eruit te peuteren, maar wil je het echt als slowfeeder gebruiken dan is een kleinere Maas wel fijner inderdaad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:43

Als je geluk hebt dan duurt het een poosje voordat het knoeien ook weer erger wordt naarmate ze handiger worden :P

Maar het is natuurlijk sowieso fijn tegen wegwaaiend hooi enzo :j

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:50

pmarena schreef:
Mazen van 50mm zijn echt erg groot als paarden een beetje handig worden met hun hooinet, en netten met mazen van 25mm waarvan de materiaaldikte maar 1,8mm is.... als je ze heel goedkoop kan kopen is het best leuk om te proberen, maar 1,8mm is wel HEEL erg dun hoor, dikke kans dat daar binnen korte tijd de gaten in vallen :=

Daarom ook mijn vraag. Ben niet tevreden over de netten van EJ of de Paardendrogist. De geknoopte zijn nog wel fijn, maar uiteindelijk rekken de mazen uit. Dus ben toe aan nieuwe om op te hangen en een net op te spannen tussen buizen voor in de palletbox. Dus als er goede suggesties zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:53

Tja ik zou geen netten nemen die zo dun zijn.

Ben zelf dus bezig om 20 en 25mm netten te pakken te krijgen met een materiaaldikte van 3mm, dat is het dikste dat ik kon vinden, en ook nog knooploos en van PolyPropylene dus dat zou het meest geschikte materiaal moeten zijn.

Ben erg benieuwd naar dit materiaal maar de producenten zijn niet erg vlot tot nu toe :=

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:02

Het is vooral de zijkant die helemaal losgescheurd is

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:06

Zou mooi zijn als pmarena haar materiaal wat wordt :)
Heb gisteren mijn EJ net met stro touwtjes moeten repareren :')

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:25

Ik ga mijn paard waarschijnlijk in een grotere scharrelstal neerzetten. Nu wil ik kleine hooinetten zoeken met een zeer fijne maas zodat hij niet op 1 plek blijft eten en in zijn eigen mest gaat staan. Iemand iedeeen waar ik kleine netten kan vinden ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:36

Her en der in het topic staan zat links toch...? Zouden misschien eens in de openingspost gezet moeten worden :)

Hier heb ik eindelijk weer een reactie van 1 van de producenten, het 20mm knooploze PP net van 3mm materiaaldikte gaat nu gemaakt worden, ik heb om te proberen 10 meter (bij 2 meter) besteld.

Ben super benieuwd hoe dat gaat werken bij de knollies, of dat niet weer een beetje te klein wordt :=

Zal wel al snel 2 weken duren voordat het hier is denk ik...moet eerst nog gemaakt worden en daar beginnen ze pas aan na betaling.... maarja dat is niet anders.

Ik ben echt super benieuwd :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:22

Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen ik volg je!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:02

Zo hèhe ik heb inmiddels ook een prijs gekregen, het is een beetje warrig nog maar het lijkt erop dat het proefstuk net met mazen van 20mm bij een materiaaldikte van 3mm, zo'n 15 euro per strekkende meter gaat kosten.

Dat is dan toch een stuk minder dan ik eerst dacht *\o/*
Dan zou je dus gewoon zelf voor 15 euro + verzendkosten een net kunnen maken van 1x1 meter.
Of voor 30 euro + verzendkosten een net van 1x2 meter. Is dan toch nog best betaalbaar vind ik +:)+

Nu maar hopen dat het niet alleen voor dit proefstuk was maar ook voor eventueel een groter stuk als het fijn materiaal blijkt te zijn en meer mensen ook graag een stuk zouden willen :=

Ik ben echt super benieuwd :j

Dat stuk van 2 x 10 meter daar wil ik sowieso voor onszelf 2 netten van 1x 1,5 meter van maken om tegen de muur te hangen, en nog een stuk om een hele ronde hooibaal in te doen... ben super benieuwd of die gaten niet te klein worden voor ze :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:40

Wat voor paarden/ponies heb je pmarena? Ik heb zelf een grote van 1.75 en een kleintje van 1.10 hoog. Gaat me dan natuurlijk om de grote, of die er genoeg uit zou kunnen krijgen. Ben dus heel benieuwd of het wat zal worden met zo'n kleine maaswijdte...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:20

We hebben hier 2 D-ponies, die van mij (zie profiel) en een Fjord.

De Fjord kan nog geen peentje uit je hand pakken zonder dat je hele hand onder het kwijl zit :P

Ik ben ook echt super benieuwd of dit niet te klein wordt want het scheelt natuurlijk wel enorm met 30mm... maar daar trekken ze hier bij ons inmiddels echt hele plukken uit, dat slowt nauwelijks meer zo handig zijn ze er mee geworden.....ze gooien er ook erg veel hooi naast waar ze niet meer naar om kijken, het gaat ze veels te makkelijk af -O-

We hebben er een paar jaar hartstikke veel plezier van gehad maar de magie is weer aardig voorbij, net als met de 50mm netten jaren geleden :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:21

Dat is voor mij de reden om dan maar gelijk voor die kleine te gaan. Ik heb nu 45mm en heb eraan gedacht om een tussen stapje te maken, maar dan moet ik over een tijdje weer kleinere kopen = weer extra geld.
Ik kan al zeggen dat ik zeker wil! We hebben juist besloten om toch maar gewoon een hele baal in de wei te pleuren en daar een net over te spannen, is 1 minder werk en 2 zodra die dikke door heeft dat er een 'einde' aan het hooi zit, blijft die gewoon eten tot het op is (en dan staat ze weer de hele middag aan het hek te koekeloeren wanneer ze weer eten krijgt...)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:48

Maar met 20mm zijn wel nog heel weinig ervaringen omdat het zo ontzettend klein is... je hebt natuurlijk best kans dat zeker paarden die van 45mm af komen er behoorlijk moeite mee hebben.

Want de gaten zijn dan nog maar minder dan een kwart zo groot :oo

En / of dat ze het net toch vrij snel kapot trekken met die kleine mazen... het materiaal is toch iets dunner, en omdat de gaten kleiner zijn zal er wellicht harder aan getrokken worden ook.

Dat vind ik wel een beetje link, niet dat ik straks dat net door ga leveren aan anderen en die op hoge poten bij mij terug komen omdat hun paard binnen 3 dagen een gat in het net gerukt heeft :=

Als het hier binnen is zal ik het net eens zeer kritisch bekijken, en vooral ook hoe de knollies het ermee doen :P

Maargoed, zal pas over een week of 2 hier zijn dus nog even wachten -O-

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:57

Maar als ik zie wat voor plukken ze er nu doorheen trekken, dat mag best wel een stukje kleiner denk ik dan :+ Ik ben er vrij zeker van dat dat geen probleem zou leveren, we hebben des tijds ook netten van 3x3 gehad (maar met knoopjes dus nu iets groter helaas) en dat lukte ze ook aardig. Maar ik vertrouw op jou kritische blik of het wat is of niet, als het niks is dan zoeken we gewoon naar iets anders!