russel schreef:Misschien vinden ze hun hooi niet lekker? Grof hooi van vorig jaar kan heel droog, muffig en smakeloos zijn. Mijn paarden vinden er ook niet veel meer aan, ik maak de oude pakken op, maar ik zet een plak even in water en het droge is er van af en dat smaakt vaak ook beter.
Als ze lekker hooi hebben, dan gaan ze geen korrels eten.
Nou, ik gaf ze in de eerste instantie van dat heerlijke, zachte hooi waar ze echt dol op waren. Maar als er strokorrels te vinden waren was dat niet meer interessant. Ook het (grove) hooi wat ze nu krijgen vinden ze duidelijk erg lekker.
Ik ben ze dat grove hooi juist gaan voeren omdat ik ze daar grotere hoeveelheden van kon geven en ze dus langer een vol gevoel zouden hebben.
Mijn stallen stortten ook in omdat ze door de onderlaag naar brokjes zaten te wroeten. Daar is geen bodem tegen bestand, ook al haalde ik netjes elke dag de natte plekken en de mest eruit. Op een gegeven moment was het gewoon één natte plek.
Als alle smerige dingen die ik erop gegooid hebben niet werken houdt het een keertje op. Het statement dat paarden (bijna) geen strokorrels eten klopt dus gewoon niet, er zijn er altijd wel een paar die het wél doen.