Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Rollyjogered heb je dan geen last van dat het modderig wordt als het langdurig regent omdat het water de grond niet in kan? Dat is de reden dat ik wel wil frezen etc. Water doorlaten.
Ir111 schreef:Bij de hagen liggen druppelslangen die op de grondwaterpomp zijn aangesloten. Los spul (bv de wilgen en de rand met lavendel etc) geef ik af en toe water met de kruiwagen met zo'n H2O zak erin.
De tuin doe ik vanaf deze zomer uit de regentonnen of met de tuinslang (kraanwater). De druk van de pomp is zo hoog dat ik mijn planten uit de borders spuit (dat had ik niet verwacht zeg maar...).
CarolineCF schreef:Wat leuk die obstakels op de track Ingrid!
Wij zijn met een uitbreiding van de track bezig en opnieuw aan het onderzoeken wat we nu het beste kunnen doen met de aanleg van het pad. We hebben een paar paardjes die dik worden van lucht, eentje verdenk ik van insulineresistentie dus een track met gras openzetten is niet ideaal.
Wie van jullie zit ook op droge zandgrond en hoe hebben jullie je track gemaakt? Toch maar frezen? Mijn man wil niet weer keren (het andere deel dat we keerden stuift nogal)
SafeHaven schreef:Wij hebben onze rozenhaag nooit water gegeven en die heeft zich prima gered.
Nu hebben we echter 750 stuks gemengde haag geplant en ik ga 200m inzaaien met eenjarige en vaste planten, en ik weet niet of ik t aandurf om geen water te geven..
Grondwater zit hier op 2m en de buren sproeien hun boomgaard ook al met grondwater. De sloot ligt al jaren droog. Ik wil dus geen put laten slaan (lijkt me ook duur?) want het lijkt me echt niet best voor de bodem om grondwater te gebruiken.
Ine23 schreef:Ik wil me graag ook melden, lees al een tijdje mee en nu de takkenrillen ter sprake komen wil ik graag laten zien hoe het er bij ons uitziet.
[...]Ik vind het geweldig dat ze ervan eten, maar op deze manier wordt het ook een zootje. Komende weken aankijken hoe lang ze ervan blijven eten, op en bepaald moment vinden ze toch dat al het lekkers er tussenuit is en blijft de rest normaal gezien liggen.
Ir111 schreef:Ook de jonge aanplant niet Malenka, en je moestuin ook niet? De hagen krijgen bij mij niet veel maar in tijden van droogte (zoals in augustus) toch wel wat. Anders legt de boel het loodje. Later, als de planten groter zijn moeten ze zonder extra water kunnen. In de moestuin krijgen de dorstige gewassen ook wel water, tomaten bv.