Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:39

Ik as voor een bedaf gegaan als ik niet ineens een 2e handse tegen gekomen was.. Nu"helaas"bruin anders was het ook zwart geworden

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 07:43

Ben hier ook nog steeds aan het balen van het slechte weer en die wind... Bij ons was het gister weer grotendeels droog, paarden hebben zelfs nog een paar uurtjes op de wei gestaan. Maar nu is het echt wel weer flink aan het plenzen. Dat is al de derde zondag op rij met zo’n slecht weer! Heb inmiddels wel eens zin in een lekkere buitenrit maar dat zit er nog steeds niet in helaas.

Gister een hele leuke clinic meegereden met Ulicia. Er werd meegekeken door een fysiotherapeut voor mens en eentje voor paard. Hele nuttige tips gehad maar vooral zo trots op Ulicia die echt zo braaf was. Het harde werken op de grond werpt echt z’n vruchten af. Zo’n heerlijk gevoel dat we nu zonder enige moeite zo op pad kunnen. Zonder enige extra hulp. Echt heel trots. En dat te bedenken dat het trailerladen tot een jaar geleden altijd vechten was.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:34

Wij hebben gisteren al verschrikkelijke hoeveelheden water gehad en er valt vandaag nog veel meer bij. Vraag me af of het ooit nog droog gaat worden...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 09:38

Hier hetzelfde. Ik wordt er gewoon Blegh van. Nergens meer zin in. Vrijdag even buiten wat gedaan toen het droog was en daar wordt ik dan wel weer blij van. Gisteren even op de wei.
Zelfs beide paarden zijn afgestompt van de bak.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:49

Nou he, wat een dieptepunt vandaag. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:04

Hier hetzelfde. Dan maar binnen aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:08

Blughh ben er ook echt zo klaar mee

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:54

Hier hadden we gisteren nog redelijk weer. Heel veel wind, maar niet al te veel regen. Tijdens de buien gewoon even naar binnen en daar wat doen, daarna weer naar buiten. Maar nu is er sinds gisteravond al 10 mm gevallen en voorlopig is het nog niet droog. Daar gaan mijn plannen om het land te bemesten...

Wat een mooie stallen komen er voorbij! Utopia, zoiets als wat jij in gedachten hebt wil ik ook graag ooit nog eens als ik ooit ergens paarden met poten kan houden :')

Wat betreft wintec, ik heb vroeger toen ik nog een fjord had ook een wintec cair gehad, de 500 dressuur. Paste heel goed op haar, ik vond het ook een heel fijn licht zadel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:57

Gisteren de mini's gewassen... want Kaatje heeft lekker luis meegebracht! *\o/* Daarna binnen gehouden en onder de warmtelamp, maar na een hele nacht gewoon nog steeds niet droog... buiten gaat 't niet veel beter worden.. echt bizar dit... :n

Ik wil ook weer gewoon lekker normaal kunnen rijden... |( Beetje regen houd me niet tegen, maar die klotewind er de hele tijd bij... bos in lijkt me toch niet zo'n strak plan..

En die arme mensen die maanden aan hun carnavalswagens hebben gewerkt... :(:)

Paarden met poten?! Hahahaha _O- Dankjewel :D Ben benieuwd!! Aankomende week onze handtekening onder de offerte zetten en dan gaan ze in productie :):)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:58

Hier is het "gewoon" nat, gelukkig.

Gisteren de optocht bijna door de paddock gehad, Diva was dapper :oo
Wel bijna in mijn broekzak kruipen maar toch bij de straat blijven kijken en hooguit een paar passsen weg draven en dan vol tempo terug. Betere schriktraining krijg je echt niet :Y)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:00

Ja, vroeger brachten we de pony's naar een nieuw plekje, toen ging de klep van de trailer open en kwamen er Shetlanders uit. Een vriend van de boer stond erbij te kijken en moest keihard lachen: hé, dat zijn paarden zonder poten!
Dus die hebben we erin gehouden ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:05

Whaha nouja, lekker lief om te zeggen ook _O- Maar mooi dat jullie de uitspraak wel hebben geadopteerd :') :P

Mooi om te zien dat Diva zo dapper was! :D Hier geen optocht in de buurt van de paarden, wel de hele dag harde muziek, op de wind gedragen :P Maar harde muziek zijn ze wel gewend :')

Afbeelding

Staan ze hoor, met de lamp aan. Kaatje gaat er toch elke keer uit zichzelf onder staan.. terwijl Kevin al het hooi aan het zoeken is, wat ze zelf tussen het zaagsel hebben getrapt :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:34

Optocht hhier is gisteren doorgegaan, paarde keken niet op of om gelukkig. Nu met de wind orden er in de omgeving wel vrij veel optochten afgeblazen, veel te gevaarlijk.

Ik heb nu dagelijks water in mijn stal, in een hoek ( op met een iets lager punt) staat gewoon een flinke plas water hoeveelheid afhankelijk van hoeveel regen gevallen is, 10 tot 50 liter per dag) Ik heb geen idee van waar het in mijn stal komt maar ben nu al elke dag bijna de hele stal aan het leegtrekken. Er is geen waterleiding dus het is echt regenwater. Perceel loopt iets af en de stal staat op stoeptegels maar ik zie nergens een plek waar het binnen kan komen. of zal het toch ergens inregenen? Ik denk dat ik de eerstvolgende bui in de stal ga staan en dat ik hem zometeen helemaal leegtrek zodat ik ook de bodem kan zien

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:02

Hier ben ik ook bang dat mijn jongens straks spontaan kieuwen ontwikkelen..

Gisteren was het hier nog te doen. Nog even een kwartier op het erf gehobbeld met het jonkie als handpaard.
Hopelijk vanmiddag droog hier, kunnen we weer poep vissen :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:18

Optocht hier was ook gisteren inderdaad, die is ook gewoon doorgegaan! Vandaag zouden er in de buurt nog meer zijn, ben benieuwd of die doorgaan...

Hahahaha poep vissen idd _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:28

xXutopiaXx schreef:
Optocht hier was ook gisteren inderdaad, die is ook gewoon doorgegaan! Vandaag zouden er in de buurt nog meer zijn, ben benieuwd of die doorgaan...

Nope, rijsbergen niet in elk geval die hebben afgezegd. Etten-Leur ook ;)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:59

Echt bizar zoveel regen als er gevallen is tot nu toe. De sloten heb ik nog nooit zo hoog zien staan. Ook water in de paddocks waar normaal nooit een plasje staat. Komt ook met bakken naar beneden en wat een wind. Brr.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:03

Toch zitten er een aantal hier niet gek ver bij elkaar vandaan als ik zo steeds lees :+ Leuk!

Hier vanacht 20 mm geregend. Gatsie. Ik zei gister ook al hier thuis, ik ben nu wle klaar ben de wind. En regen. Wat een bende. Maargoed. Ik lees vooral veel mee, dus kruip weer onder mijn steen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:08

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:

Nope, rijsbergen niet in elk geval die hebben afgezegd. Etten-Leur ook ;)

Was ik al bang voor ja... zonde..

Hier ook flink water, waar eerst gewoon prima grond was.. Dit stuk is van het najaar nog helemaal open getrokken, gefreesd én gespit. En in deze hoek loopt ie nooit, dus is ook niet al aangestampt..

Afbeelding

Op het nieuwe gras blijft gelukkig een hele sloot staan.. voorlopig wel genoeg water in de grond denk ik ^)

Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:13

Dan mag ik nog niet al te hard klagen, hier wel het hele weekend al veel wind, maar de regen valt eigenlijk goed mee. Nu ook la de hele ochtend droog. Vanmiddag geven ze wel een buitje af. Had het wel aangedurfd om een ritje te maken, ware het niet dat knolliebollie op rust staat.
Hier zijn gisteren de optochten doorgegaan, alleen de hoge wagens zijn binnen gebleven. Vandaag ben ik benieuw of het gaat doorgaan. Het waait toch een stuk harder dan gisteren.

@ SSdesign, dat klinkt echt als een super interessante clinic! Zoiets zou ik ook graag nog eens doen. Ik heb nu eind maart ingeschreven voor een clinic waarbij je sochtends eerst theorie + zitles op een simulator krijgt en dan smiddags met je eigenpaard, ben ik ook heel benieuwd naar.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:40

Fangio schreef:
@ SSdesign, dat klinkt echt als een super interessante clinic! Zoiets zou ik ook graag nog eens doen. Ik heb nu eind maart ingeschreven voor een clinic waarbij je sochtends eerst theorie + zitles op een simulator krijgt en dan smiddags met je eigenpaard, ben ik ook heel benieuwd naar.

Gaaf! Dat klinkt ook goed. Ik weet dat deze clinic weer wordt gegeven in maart en in oktober, vlakbij Uden. Mocht je interesse hebben kan ik je doorverwijzen :)

Zo hier is het ook echt niet normaal nat. Zelfs de sloten zijn overstroomd, terwijl er normaal niet een druppel in staat. UItgerekend vandaag zijn mijn regenlaarzen ook stuk gegaan :') Ik ben echt een online shopper maar vandaag ga ik toch eerst maar even naar de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:50

Zul je altijd zien op deze dagen.

Ik ga niet eens foto's maken, het is diep triest en niet leuk om doorheen te moeten ploeteren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:54

Ohh ja hoor, wat een timing... ^) dan idd maar ff langs een winkel rijden ja.. :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:11

Ik heb ook gisteren nieuwe regenlaarzen gekocht. Ik slofte nog steeds rond op mijn western boots, maar met de huidige hoeveelheden water heb ik al meerdere keren zeiknatte voeten gehad. Toen ik in de winkel regenlaarzen tegenkwam leek mij dat dus wel een goed plan!

Hier kwam gisteren eind van de middag één wagen voorbij, volgeladen met ladderzatte kerels en vergezeld van een enorme herrie (wat sommigen nog muziek durven noemen).
De pony's hadden echt ogen op stokjes, zo grappig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:12

Ach van't zomer roepen we weer , wat is het droog. Het grondwaterpeil is nog steeds niet op orden na die 2 droge zomers . Maar leuk is het niet dit weer.

Normaal gebruik ik 1 pak vlas in de 4/5 dagen. Nu om de 2 dagen. Ze staan gezellig de hele dag binnen te schuilen met zijn drieën hihi