Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:28

vind ik ook een goede tip monmaster. Zie ook handige isolatoren voorbij komen. Top dit topic!

Mooi dat bruine lint. Ik was/ben van plan voor koord te gaan, ook dat bruine van Gallagher. Nu nog bedenken waar ik het ga kopen. Denk dat ik toch voor koord ga maar dat lint vind ik ook erg mooi.

Mag nu toch ook bemesten. Beetje laat. Maar beter dan niet lijkt me. Is ook hard nodig. Moet met kunstmest. En ik moet/mag dus ook kalken. Eerst kalken en dan na 6 weken (ofzo?) bemesten? Het wordt kunstmest, maakt het nog uit welke ik neem? Geen HB paarden en hele, hele arme zure grond. Met veel onkruid (met name boterbloem/zuring) en inmiddels weinig gras..

Dat ziet er mooi uit sure lee! Hele nette omheining.

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:37

Zapje, pavo heeft een kunstmest gemaakt speciaal voor paardenweides . Geeft over langere tijd voeding voor de bodem dan andere kunstmest maar de voor paarden ongezonde groeispurt van het gras wordt voorkomen. Beweren ze althans. We hebben het er hier in oktober opgegooid en het gras staat nu tot aan mijn knieën. Paarden klagen niet :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:43

Hey Natalie, je bent jarig! Gefeliciteerd!

Wij zijn eindelijk onderweg naar Drenthe.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:44

Gefeliciteerd Nathalie!! Y)(^)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:53

Nathalie...gefeliciteerd!! *\o/* :)F Y)(^)

En mest speciaal voor de paardeweide...merkloos verhouding 15-15-15 ..stuk goedkoper dan Pavo ;)

Pavo fieldcare E16,- 20kg
merkloos E10,- 20kg (prijzen zijn ongeveer afhankelijk waar je ze haalt)

Nog even over de isolatoren Kirsten...

Net even met vriendlief over gehad,electra lekt alleen weg bij metaal of koolstof.Hebben de doorslagspanning bekeken...van
polycarbonaat is dit 27kV/mm (waar de isolatoren van zijn gemaakt)
Rubber 25 kV/mm nu weten we natuurlijk niet welk soort rubber er is gebruikt,dus kan zijn dat de doorslagspanning hoger is.
Porselijn is 35....dus als je gaat bekijken wat het beste is...porselijn,als je kijkt naar je portemonee...gewoon lekker de "gewone"isolatoren. Als het rubber verweert is dan isoleert het ook niet meer en moet het vervangen worden,bij gewone isolatoren heb je hier veel minder last van en bespaart het dus een hoop geld.Ze zijn goedkoper in aanschaf en gaan ook nog eens langer mee en of ze daarwerkelijk veel beter isoleren....tsja.Mooi verhaal...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:22

Van weideonderhoud heb ik geen verstand, elektra wat meer maar specifieke draad etc dan ook weer niet :P

Overigens leuk zo'n graasmasker :')
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:27

Hihi...ik las grasmaaier...dacht al...een is defect _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:30

Tinky12 schreef:
Hihi...ik las grasmaaier...dacht al...een is defect _O-

Haha zoiets, het mooie is dat ze hem dus zo had hangen maar niet verder af doet. Joost mag weten hoe lang ze al zo heeft lopen grazen want ze is om 10 uur de wei op gezet :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:32

Ze wil vast graag zo one-ear hoofdstel hebben...hoe moet ze anders om vragen :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:34

Natalie,gefeliciteerd,brrrr.wat is het koud,en wat voelt het koud aan met die wind erbij. geef mij het
weer van van de week maar. veel beter. de paarden staan lekker in de wei. werkt zon graasmaker wat?mijn oudje mag wel wat dikker, de tinker groeit niet zo snel, maar de shet groeit de pan uit. en komt niet goed als ik haar zo laat lopen. in de paddock zetten is ook geen optie want dan staat ze alleen. en dat is ook sneu, dus zat ook aan zon masker te denken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:37

OleJon schreef:
Natalie,gefeliciteerd,brrrr.wat is het koud,en wat voelt het koud aan met die wind erbij. geef mij het
weer van van de week maar. veel beter. de paarden staan lekker in de wei. werkt zon graasmaker wat?mijn oudje mag wel wat dikker, de tinker groeit niet zo snel, maar de shet groeit de pan uit. en komt niet goed als ik haar zo laat lopen. in de paddock zetten is ook geen optie want dan staat ze alleen. en dat is ook sneu, dus zat ook aan zon masker te denken.

Die van mij at eerst met hele grashalmen tegelijk en kan nu maar een paar sprieten pakken dus bij haar zal het zeker wat gaan doen als ze hem om houd.
Bij korter gras weet ik het niet zo maar het is beter te proberen dan toe te zien hoe ze ontploffen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:42

Die kleine van mij komt zonder graasmasker het gras niet meer op. En ik ga ook voor grote een XL variant bestellen in de hoop dat ze dan langer het gras op kunnen, want die zie ik ook gelijk weer voller worden met een paar uurtjes gras. Ze schranst nu in die paar uurtjes net zo veel als met masker in een hele dag.

Ik was blij met dit koudere weer, maar ik ga niet zo lekker: klappertanden, misselijk en aan de race... Kom nergens aan toe, kan mij zelfs niet concentreren op werk, terwijl het stervensdruk is, ben effe zielugh! %)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:44

Ik ben vandaag ook extreem moe, normaal ben ik altijd al wel moe maar vandaag is het afschuwelijk. Om nog maar niet te spreken over mijn gewrichtspijn. Misschien ook wel wat met de kou te maken -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:01

Wij zijn ook al zo moe.

Het graasmasker leek heel leuk hier, maar viel tegen. In het begin ging het inderdaad sprietje voor sprietje. Maar ze werd er snel heel handig in en gingen er hele bossen door dat gat naar binnen :roll: . Bovendien werd ze ook heel handig in dat ding slopen en af doen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:01

Nathalie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag... Een fijne dag!

Nou mijn horloge doet het weer... 8 euries....
Vlak voor ik weg ga, trek ik mijn rits stuk van mijn net drie maanden oude Ariat stalschoenen... Ik dacht oké, maar even mee naar de schoenmaker.... Mijn man zei, ben je gek... We gaan er mee terug! Nah... Krijg ik toch nieuwe!! Dank u wel meneer Ooteman.

Tinky wat weet jij toch veel van allerlei technische dingen... Ik ben echt stil en onder de indruk...
Fabster suc6 in Drenthe.

Lijkt me heel vervelend als je steeds moe bent, en je niet kunt doen wat je moet doen.
ojajoh... Beterschap en azmay... Bij jou hadden ze toch onderzoek gedaan... Weet je al wat?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:42

Azmay...extreme weersomslag is vaak een aanslag op een ziek lichaam,hier ook niet fijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:29

Nathalie gefeliciteerd met je verjaardag!

Hoe gaat het met diegene met het ongeluk laats ( sorry ik ben echt een ramp met namen)

Gisteren en vandaag op autojacht gegaan helemaal gaar van het autozitten.

Vandaag gekeken voor een santa fe leuke auto, helaas die 2 waar ik naar ben gaan kijken niet geschikt ( 1 overal lak eraf de andere had maar 78.000 km gelopen maar blijkbaar aantal keren muur en paaltjes geraakt en in een hagelbui gestaan, wat een deuken en krassen had die zeg) maar waarschijnlijk komt er wel zo 1. Jullie nog tips of opties? ik wil trailer trekken niet te duur in wegenbelasting niet meer dan rond 100.000/125000 km gelopen jaar tal beginnend vanaf 2002
Had ook veel Terios tekoop gezien maar die is te locht, mag wel 1350 trekken maar heet niet veel pk, durg ik niet aan.
Raf 4, meeste wat te koop staat 1.8 ltr en mag maar 1000kg trekken (heel weinig, viel mij vies tegen)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:58

Lief dat je het vraagt Monmaster maar ik heb pas net de verwijzing gehad dus ik ben nog wel twee weken zoet voordat ik uberhaupt een afspraak kan maken -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:11

Nathalie gefeliciteerd Y)(^)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:34

Gefeliciteerd Nathalie!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:44

Nathalie, gefeliciteerd! Y)(^)

Lynn_Nikita, wat voor gewicht moet de auto kunnen trekken? Is een Nissan X-trail niks?

kvulden, die poortgreepankers die Dubbeldun op het eerste plaatje liet zien hebben wij ook. We hebben ze op start-eind-punten (draadsectie start aan ene uiteindje, andere draadsectie eindigt aan het andere uiteindje, soms geknoopt maar meestal met een poortgreep). De isolator zit dan horizontaal (oogje links, oogje rechts). Op een aantal punten hebben we ze als punt om een T-splitsing te kúnnen maken, maar zit er dus niet standaard. Daar zit de isolator verticaal, dus oogje boven, oogje onder. De vaste draad laat je door het oogje lopen (evt. een keertje eromheen slaan). Het andere oogje heb je dan vrij om een tijdelijk draadje aan te maken.
Ik kan morgen wel een fotootje maken als dat helpt :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:31

Hilary ik geloof dat ik snap wat je bedoeld. Dat is ook een oplossing de isolator rechtop, maar ik heb lint van 4 cm en dat wil ik graag recht houden. En door een oog moet je het toch wat kreuken. Ik heb hem inderdaad wel op een paar plekken waar ik een doorgang heb. Aan beide kanten een handgreep. Ik denk tot nu dat die van Sure_lee de mooiste oplossing is. Misschien wel wat duurder.

De palen aan de straat zijn opnieuw gezet. Was een 'fijne' klus. Veel wortels. Maar ze staan. Nu nog een stuk of 6 palen langs de singel met bomen. Zal ook niet zo makkelijk gaan ben ik bang. Maar als het lukt staat het er weer strak bij. Ook een grote lekkage gevonden, waardoor er nu al veel meer stroom op staat. De grondkabel heeft blijkbaar een beschadiging. Die is niet echt nodig, maar ga hem nog wel vervangen.

Nu moe en voldaan op de bank. Morgen weer verder.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:36

Lint van 4 cm kreuken is inderdaad zonde :j Dan is de optie van Sure_Lee de beste, denk ik. Misschien niet op elke paal doen, maar om en om, of eentje wel twee niet ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:41

[quote="Hilary"]Nathalie, gefeliciteerd! Y)(^)

Lynn_Nikita, wat voor gewicht moet de auto kunnen trekken? Is een Nissan X-trail niks?

Rond de 1300 kg, niet heel veel, budget is ook beperkt helaas. rond de 6000- max
quote]

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:58

aaahhh hier ook al zo moe....:-(
dus weinig nuttigs te melden.
Nathalie, proficiat *\o/*