Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladyharma

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:27

WAUW!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:57

Op onze 'time-being' stal ( waar ik overigens echt héérlijk sta! ) hebben we 'prive inloopzadelkasten' :D

Achter je box heb je een ruimte die net zo breed als de box is ( 3.60m ) en 1.20 diep ongeveer.
Niemand kan dus bij je spullen en je kan alles lekker zelf naar wens indelen en het meest ideale,
alles binnen handbereik! Echt een uitvinding!

Vanuit de box gezien
Afbeelding

...
Afbeelding

Dekenrek + voertonnen + mestmateriaal
Afbeelding

Halsters + standaard om dekjes te drogen
Afbeelding

Kast
Afbeelding

Kastindeling
Afbeelding

Het is niet super mooi allemaal maar wel super praktisch! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:00

Ideaal, zeg! Ik heb mijn paarden aan huis, maar stond ik op een pensionstal, dan zou dat toch wel ultiem zijn. :D

Veulen84, wat een prachtige kast! Mocht je er nog een willen maken... <<)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:01

Wauw ideaal!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:05

Ja het is echt heel fijn, hiervoor had ik op een andere stal m'n eigen kast.
Deze was ook wel ontzettend handig hoor, denk dat ik deze ook weer ga maken voor
thuis straks. Paard(jes) komen ook aan huis te staan! :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:38

Humphry: mooie 'kast' maar geen zadel? (allee bedoel met zoveel dekjes) of zie ik fout op de foto's?

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:50

Humphry WAUW!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:59

Mickyl schreef:
Wow! Mooi gemaakt zeg! Wat zijn die vakjes aan de linkerkant precies?
Mag ik vragen waar je die zadelsteunen vandaan hebt? Want ik heb begrepen dat zo'n stang beter voor je zadel is dan zo'n brede steun, dus wrs ga ik die van mij vervangen door zo'n smalle steun :-)

De vakjes links zijn vakken voor flessen, potjes, me bandages enzo. Heb veel van dat spul. En zo staat het stevig, als in de deur van je koelkast zeg maar.

Deze zadelsteunen verkoop ik zelf. Dit model is inklapbaar en heeft een omgekeerde V steun waardoor het zadel wel stabiel ligt. Maar je kan buissteunen overal wel kopen.

JustOneBite schreef:
Woah super gave kast! Precies de maten die ik wilde hebben Haha. Helaas is mijne kleiner geworden maar gelukkig ook super in gebruik. Mag k vragen wat die je totaal gekost heeft?

Totaal ongeveer rond de 125/130 euro. Ik moet alleen nog een hangslot.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 02:02

@veulen84, super gedaan zeg, petje af!!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:29

chalinka schreef:
Humphry: mooie 'kast' maar geen zadel? (allee bedoel met zoveel dekjes) of zie ik fout op de foto's?

In de kast van de inloopkast staan mijn laarzen voor de zadels dus zodoende dat je het niet goed ziet.
In de grote houten kast hangen de zadels boven de blauwe poetskist :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:59

Humphry schreef:
Op onze 'time-being' stal ( waar ik overigens echt héérlijk sta! ) hebben we 'prive inloopzadelkasten' :D

Achter je box heb je een ruimte die net zo breed als de box is ( 3.60m ) en 1.20 diep ongeveer.
Niemand kan dus bij je spullen en je kan alles lekker zelf naar wens indelen en het meest ideale,

Vanuit de box gezien
[ Afbeelding ]

...
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kast
[ Afbeelding ]

Kastindeling
[ Afbeelding ]

Dit ziet er wel mooi en lekker ruim uit, maar als ze inbreken.... Er is niets op slot of wel?!

Veulen, jouw kast is echt heel mooi! Knap dat je die zo zelf helemaal hebt gemaakt! _/-\o_

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:04

Mickyl schreef:
Wow! Mooi gemaakt zeg! Wat zijn die vakjes aan de linkerkant precies?
Mag ik vragen waar je die zadelsteunen vandaan hebt? Want ik heb begrepen dat zo'n stang beter voor je zadel is dan zo'n brede steun, dus wrs ga ik die van mij vervangen door zo'n smalle steun :-)

Is dat zo? Heb juist van die bredere zadelsteunen gekocht, omdat ik dacht dat een zadel daar beter op zou liggen...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:35

Dat van die zadelsteunen klopt inderdaad. De kussens rusten op de stangen waardoor de vulling ingedrukt cq verschoven wordt. Het beste is een zadelsteun waarbij de kussens vrij liggen.

Ik heb helaas ook zo'n brede zadelsteun maar ik heb er een stevig dekje + een bontje op liggen en ik heb nooit afdrukken in mijn kussens gelukkig.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:43

Wauw veulen84, wat een droomkast! Dat linker gedeelte voor potjes/flessen is ook super leuk bedacht, valt ook mooi weg achter die plank. Moet je die voerbakken onderin eerst nog naar voren trekken voordat je ze kan openen?

Iemand enig idee of die voerbakken nog te koop zijn bij ikea?

Ik ben ook nog op zoek naar een idee om dekjes op te hangen, kast is 60x60 dus de meeste broekenhangers passen niet..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:45

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:00

elinebakker schreef:
Wauw veulen84, wat een droomkast! Dat linker gedeelte voor potjes/flessen is ook super leuk bedacht, valt ook mooi weg achter die plank. Moet je die voerbakken onderin eerst nog naar voren trekken voordat je ze kan openen?

Iemand enig idee of die voerbakken nog te koop zijn bij ikea?

Ik ben ook nog op zoek naar een idee om dekjes op te hangen, kast is 60x60 dus de meeste broekenhangers passen niet..

Nee, de bakken kunnen zo open. Die tussen plank is 10 cm korter. Ze kunnen niet helemaal omhoog, maar ver genoeg om te scheppen.

Die voerbakken heb ik vorige week gekocht. Toen waren ze er nog.

Overigens heb ik voor de dekjes een kleding haak gesloopt. Zaten grote knijpers aan. Die heb ik aan de deur geschroefd.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:42

ElfiL92 schreef:
Humphry schreef:

Vanuit de box gezien
[ Afbeelding ]

...
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kast
[ Afbeelding ]

Kastindeling
[ Afbeelding ]

Dit ziet er wel mooi en lekker ruim uit, maar als ze inbreken.... Er is niets op slot of wel?!

Veulen, jouw kast is echt heel mooi! Knap dat je die zo zelf helemaal hebt gemaakt! _/-\o_

Mijn kast zelf zit sowieso op slot, en de gehele ruimte kan je ook afsluiten dmv een slot
[url]
http://thumbs.dreamstime.com/z/unlocked ... 769529.jpg[/url]

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:58

Aaah oke! Dat had ik verkeerd gezien dan!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:20

Ik ben weer druk bezig met mn kamers,.

Kamer 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu kamer 2, is nog een zooitje, daar komt dus die grote kast, en dan heb ik die oude bruine kast ook nog tot mn beschikking.
Maar aan deze kamer begin ik pas na mn examens :)
Afbeelding

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:18

Dames! Ik moet binnenkort inperken van een inloopzadelkast(1x4meter en 2,5hoog) naar een klein aluminiumkastje(60x60x150). Hebben jullie nog tips voor het opbergen van spullen in die kast? :=

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:31

Oei das lastig, een maatje groter is niet mogelijk, ik heb nu een kast van 75x75x180 en daar past alles krap aan in.kast zit bomvol. Kan me inbeelden dat het bijna niet haalbaar is? Veel thuis bewaren misschien?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:34

Nouja, ik heb hier een kast van 60x60x150 staan en ik vind het zo zonde een ander aan te schaffen.. Nu heb ik gelukkig geen dekjes e.d. Maar al het nodige moet er toch wel in..

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:22

Oké, ja ik heb geen idee. Ik heb ook geen verzameling dekjes, wel een verzameling touwhalsters Haha. Maar al het nodige zit erin, en een beetje meer maar het is echt proppen. Dus ik wens je veel succes, ik zou zeggen denk er goed over na hoe het goed in te delen, en hou het netjes/geordend dat is belangrijk met z'n kleine ruimte en redelijk wat spullen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:33

:') Precies.. wel lastig hoor, zeker omdat ik nu alles royaal uit kon stallen in mijn inloopzadelkast.. Wordt even behappen..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:37

elinebakker schreef:
Te vroeg gevraagd.. Opbergbakken zijn nog leverbaar :) En een broekenhanger gevonden die zou moeten passen (uittrekbaar!) maar wel erg duur:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10257368/

Deze heb ik in mijn kast en het is echt een ideaal ding!!! Samen met deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20262487/
Ik heb nog geen foto van het totaal, terwijl ik de kast nu al wel eventjes in gebruik heb. Mijn vriend is namelijk bezig met de zadelsteun en pas als die af is en erin zit is hij écht compleet en komt er een foto. :D

Maar ik vind die uittrekbare dingen echt super handig! Mijn zadelsteun word ook uitdraaibaar. :)
Ik kan op die manier met relatief weinig ruimte toch heel makkelijk bij mijn spullen! Ben overigens nog aan het nadenken of ik mijn laarzen en kistjes niet ook uittrekbaar kan maken. :o