Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Het is veiliger om de hoeken af te schuinen
melizz13 schreef:als ze gras eet doet ze dat 's middags niet alleen 's ochtends en 's avonds
fojoe schreef:DubbelDun schreef:Het is veiliger om de hoeken af te schuinen
ik had het moeten weten
melizz13 schreef:als ze gras eet doet ze dat 's middags niet alleen 's ochtends en 's avonds
ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt![]()
ik neem aan dat je paard de hele dag op de weide staat, weet alleen niet wat dit te maken heeft met mijn idee...
als de grote put en de boom favoriete plaatsen zijn, kan je zorgen dat ze daar via een omweg naartoe moet.
(een plattegrondje zou nuttig zijn)
gras staat overal, dus daarmee kan je geen extra beweging uitlokken.
staat ze alleen?
DubbelDun schreef:@melizz13 : begrijp ik goed dat je haar alleen meer beweging wilt geven en niet zozeer dat ze niet de hele dag op de wei zou mogen ??
DubbelDun schreef:Hier een ideetje:
Het zwarte is de dichte omheining, het bruine de hekken. Dit kunnen ook simpel stroomdraadjes zijn natuurlijk
Je hebt één waterplek in de wei (de put) en in waterplek in de PP.
De zalmkleurige strepen zijn balken/boomstronken oid waar ze aktief de benen voor moet optillen.
Het lila zijn grote hooinetten omdat ik ervan uit ga dat ze niet 24/7 op de wei zal staan en dus op een bepaald moment de PP-gang kaalgegeten heeft en zeker 's winters bijgevoerd zal moeten worden.
Het gele is een zandplek om te rollen en het andere afgesloten stuk een grinddoorgang omdat verschillende soorten ondergrond beter is voor de hoeven.
Op deze manier kun je toch nog meerdere paarden op het stuk hebben staan zonder dat ze echt bij elkaar staan als je dat niet wilt.
Het lijkt mij iig een super plek om paarden te hebben staan
melizz13 schreef:ik heb nog een idee voor mijn eigen wei