russel schreef:Aslo, als je gaat mengen met vlas? Dan klontert het misschien niet zo? Bij de shet heb ik alleen aan de zijkant korrels liggen, daar doet hij plassen, de rest van de stal is vlas met wat stro en dat werkt prima, zijn hoefjes zitten niet vol. Scheelt al weer 1 paard.
Heb dat bij de merrie uitgeprobeerd maar vond het niet prettig, cq zie de voordelen ervan niet. Ik ben destijds op de korrels overgestapt omdat mn onze ruin zo'n viespeuk op stal is. Nogmaals bij hem bevalt het op zich beter dan op vlas, alleen die hoeven dus. Probleem is ook een beetje het leveren, men kan niet duidelijk een 'tijd' aangeven (pas op het laatste moment ivm combinatieritten) en dan een pallet vol. Vlas kan ik net zo vaak laten bezorgen (binnen 2 dagen) en net zoveel afnemen als ik wil/kwijt kan. Voeg daar het huidige prijsverschil aan toe, tja dan ga ik toch maar weer voor vlas. Heb onze shet hengst ook op korrels gehad. Merkte vwb tijdsbestek meegaan bodem geen verschil met vlas. Van vlas heb ik bij hem 1 baal per maand nodig, op de korrels moest ik met 2 zakken beginnen en na een maand kon ik nagenoeg alles eruit halen en 1 zak bijstrooien. Vooralsnog ligt dan het verbruik 1 zak meer tov vlas. Ook valt het me op dat als de korrels er te lang in liggen de (droge) plakken gaan schimmelen. Op de mesthoop zie ik dit ook.