Kokos in de buitenbak??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:10

Lange vezels idd :j .
Hij is nog niet helemaal zo zwaar als voorheen, maar het gaat wel hard die kant op.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:28

Dat had ik ook Mac, sommige plekken waren zwaar, die heb ik bijgevuld met 2pakken( niet eens alles gebruikt!) en hij is nu echt weer goed!
(20x60 baan)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:35

Fortuna, welke vezels heb jij, lang of kort? En waar gekocht?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:37

Lange vezel, gehaald bij Comos in Poeldijk !

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:40

Fortuna22 schreef:
Lange vezel, gehaald bij Comos in Poeldijk !

Ok dank je! Moeilijk hoor, na het lezen was ik behoorlijk enthousiast, maar je blijft dus wel bijvullen....

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:46

Ja, maar ik zie het meer als onderhoud van de bak.
Ik ben nog steeds blij met de kokos, een prima en goedkope oplossing voor mij!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:35

Mac schreef:
Hier dezelfde ervaring als maresie: iedere twee tot drie jaar zijn de vezels verdwenen en heb nu besloten ze niet meer aan te vullen.

Het resultaat was wel wat ik had gehoopt, maar ze vergaan te snel.

Er was bij ons nu haast geen kokos meer terug te vinden, en we hadden al een keer bijgevuld en dan word het toch een duur grapje want aan een paar pakken hebben wij dan niet genoeg.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:43

hier ook hetzelfde probleem, het is gewoon een ramp zo zwaar! heb nog ruim een halve baal liggen en ben al een poos aan het twijfelen of ik het ga verdelen over de bak of dat ik iets anders ga proberen
had vd week even de paarden in de bak gezet, helemaal omgeploegd, dus gesleept maar ik blijf nu zelfs als ik er door loop wegzakken :-(

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:46

minibinkie schreef:
hier ook hetzelfde probleem, het is gewoon een ramp zo zwaar! heb nog ruim een halve baal liggen en ben al een poos aan het twijfelen of ik het ga verdelen over de bak of dat ik iets anders ga proberen
had vd week even de paarden in de bak gezet, helemaal omgeploegd, dus gesleept maar ik blijf nu zelfs als ik er door loop wegzakken :-(

Daarom heb ik nu gekozen voor tapijtvezels, dit moet het zelfde effect geven maar dit verteerd niet, dus afwachten maar

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:56

ben wel heel benieuwd hoe de tapijtvezels blijven, zijn dat die zwarte stukken of heb ik nu iets anders in gedachten?
moet er wel bij zeggen dat mijn bak op zandgrond ligt en dat de grond (bovenlaag) destijds is weggehaald en verder is aangevuld met zand, ben er bang voor dat de kokos weg zakt en dat dat met tapijtvezels of andere producten ook gaat gebeuren...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:58

Bij mij mogen ze niet in de bak los, dat scheelt uiteraard wel een hoop.
Ik wilde een natuurlijke bodem houden maar wel een goede, voor mij werkt het wel... Ligt natuurlijk ook aan het zand en de belasting en besproeiing
van de bodem.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:01

Hier liggen nu ook cocosvezels in de bak bij de vereniging, resultaat: niemand rijdt meer in de betreffende bak, maar iedereen vertrekt naar de andere bak waar houtsnippers in liggen. Wat een bende zeg dat spul.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:16

De resultaten zijn best wisselend valt mij op... Misschien ligt het ook aan de zandsoort?

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:28

minibinkie schreef:
ben wel heel benieuwd hoe de tapijtvezels blijven, zijn dat die zwarte stukken of heb ik nu iets anders in gedachten?
moet er wel bij zeggen dat mijn bak op zandgrond ligt en dat de grond (bovenlaag) destijds is weggehaald en verder is aangevuld met zand, ben er bang voor dat de kokos weg zakt en dat dat met tapijtvezels of andere producten ook gaat gebeuren...

Tapijtvezels zien er uit als allemaal kleine draadjes
we hebben de bak ook laten laseren zodat hij vlak is en overal even veel zand ligt
Maar ook net als kokos moet je de bak goed nathouden

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:25

Op het NK Paints op een manege in Nieuwegein lag dat spul in de inrijbak. Dat viel me helaas erg tegen, want ik was van plan het te gaan kopen. De bak was erg hard en vooral plakkerig, terwijl ik liever iets zou wegzakken en een wat lossere structuur zou krijgen. Dat dempt beter, voor mijn gevoel en mijn paard moet zijn benen beter optillen.

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:50

hallo,

ik volg even mee ben op zoek naar een nieuwe bodem voor onze bak.
het is nog niet zo makkelijk om wat te kiezen.
onze bak is nu erg zwaar en paarden moet er veel moeite voor doen om er door heen te komen.
iemand ervaring met veen grond en kokos.

het blijft lastig om te kiezen en door te pakken.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:38

we hebben nu een aantal maanden kokosvezel in de rijbak. hiervoor was onze rijbak erg zwaar en als het had geregend modderig en zakte je weg.
nu is de bak prima te rijden, helemaal niet zwaar meer en zelfs als de rijbak erg nat is (plassen enz) kan je blijven rijden. paarden zakken niet meer weg en de structuur van de bodem blijft goed!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:11

Nicolet90 schreef:
we hebben nu een aantal maanden kokosvezel in de rijbak. hiervoor was onze rijbak erg zwaar en als het had geregend modderig en zakte je weg.
nu is de bak prima te rijden, helemaal niet zwaar meer en zelfs als de rijbak erg nat is (plassen enz) kan je blijven rijden. paarden zakken niet meer weg en de structuur van de bodem blijft goed!

Mijn bak was ook super te rijden toen het kokos er door zat, maar het nadeel is toch dat het kokos oplost en je het snel weer moet bij vullen, wat toch wel een kosten plaatje word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:40

Heb nog zat over, we gaan drainage leggen en gebruiken dat er ook voor, war we over hebben laar ik wel weten, is al uitgeplozen....

Heb ooit5 pakken besteld, maar toch voor sorgdrager gegaan....ik hoorde nl dat het onder gewerkt raakt en gaat rotten en enorm kan gaan stinken..

Mijn bezems rotten ook na een jaar weg merk ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:04

Kom dit topic nu weer tegen, destijds erg zitten twijfelen maar toch voor de bekende Agterberg tapijtsnipper gegaan. Nog geen dag spijt van gehad!!!
Nu dus dubbel zo blij met mn keuze, nu ik lees dat de kokos dus toch vergaat en wisselende resultaten heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:30

Ik ook hoor, want als het er in ligt en je hebt een rottende zooi, meng je dar niet zo maar...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:19

Hier al 5 jaar kokos en deze week aangevuld met nieuw.
Hier geen stinkende bak alleen de kokos is gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:22

Toch zonde? Ik heb 650 euro betaald voor mijn kokos. Toch niet verwerkt...sorgdrager vlokken gehaald voor 750 euro ook 5 pakken en die zullen niet wegrotten. Dar hoef ik niet elk jaar weer op nieuw aan te vullen..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:34

Het stuk waar de bak op ligt pachten we van het waterschap en bij het aanvragen hebben ze de eis gestelt dat er alleen natuurlijke materialen mogen worden gebruikt.
Vlokken is dat niet.
Anders had ik misschien ook wel vlokken overwogen.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:12

russel schreef:
Ik ook hoor, want als het er in ligt en je hebt een rottende zooi, meng je dar niet zo maar...

Hier ook kokos bak gehad maar geen stank of rottende bak gehad ook alleen dat het oplost,