[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wilgenboog moet nog netjes bij geknipt. Maar het wordt steeds meer een waar paradijsje. :j

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:51

Wooh mooi hierboven met dat zand :j, daar droom ik alleen nog van haha, geld is op :$. Hopelijk in het najaar weer wat centjes, hoeveel heb je per kuub betaalt als dik vragen mag? En hoe ik ligt het hier? Gewoon bovenop gelegd of eerst afgegraven?

Hier na 1,5 dag al een groot deel van de palen af, ze staan nog niet allemaal gelijk en vast maar het is een goed begin alvast :D. Ik ben echt helemaal blij, nu nog wachten op de schaapjes die alles gaan kaal eten hopelijk en dan draad en de paardjes erop.

Afbeelding
120 zitten erin, nog 30 te gaan morgen :')

Onze redder in nood, dat ding was zooo de 100 euro waard _O-

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:52

Flynnieman schreef:
Wooh mooi hierboven met dat zand :j, daar droom ik alleen nog van haha, geld is op :$. Hopelijk in het najaar weer wat centjes, hoeveel heb je per kuub betaalt als ik vragen mag? En hoe ik ligt het hier? Gewoon bovenop gelegd of eerst afgegraven?

Hier na 1,5 dag al een groot deel van de palen af, ze staan nog niet allemaal gelijk en vast maar het is een goed begin alvast :D. Ik ben echt helemaal blij, nu nog wachten op de schaapjes die alles gaan kaal eten hopelijk en dan draad en de paardjes erop.

[ [url=m/dftH0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
120 zitten erin, nog 30 te gaan morgen :')

Onze redder in nood, dat ding was zooo de 100 euro waard _O-

[ [url=m/Y7DVNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was dacht ik €1650 voor 120 kuub losgestort. We hebben zelf een shoveltje gehuurd om het uit te rijden. In de vorige zomer is een groot deel gekeerd. Nu is het er zo over heen gegaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:18

Ik zie dat wij niet de enigen zijn die aan het klussen zijn geweest dit weekend! Mooie dingen weer.

Wij zijn begonnen aan onze takkenril. Is een stuk van 40mtr, de eerste 10 staan. We zijn echt superblij met hoe het eruit komt te zien zeg! Echt nog veel toffer dan we van te voren bedachten.

Zo begonnen we vanmorgen:
Afbeelding

Mijn leuke pony bemoeid zich zoals gewoonlijk met alles wat we doen. :D
Afbeelding

En hier het resultaat!
Afbeelding

Gelukkig gaan onze buren binnenkort snoeien dus dan kunnen we weer een stuk verder.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:23

Hier is ook weer hard gewerkt. De takkenril is voor nu klaar (geen takken meer ;-) ) en de paarden zijn net voor het allereerst op de track gegaan. Weliswaar een klein stukje, want onze track is van gras, dus we doen voorlopig aan strookbegrazing.
Afbeelding

Afbeelding

Horsier

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:59

Wauw Ir111 40 meter wat een werk, en een hoop takken! Wel mooi als het straks af is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:28

Leuk hoor, die takken rillen! Ziet er goed uit.

Ik ben vandaag aan het zaaien geweest, beetje tussen en naast de veekering die we laatst geplant hebben langs de track. Ben echt heel benieuwd hoe het er uit komt te zien deze zomer, vorig jaar had ik een heuvel ook dik gezaaid maar met een bijen mengsel en dat zag er echt super gaaf uit. Ik hoop dat dit paarden kruidenmengsel ook lekker zijn best gaat doen. Later ga k het ook nog bij zaaien in de wei.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:49

Ik heb vanavond de phacelia gezaaid. En wat kamille en korenbloemen. We gaan zien wat er op gaat komen.

Ir111 wat een werk, maar wat mooi .

Tine, ook goed bezig, fijn dat ze rustig op de track mogen. Ik heb ze ook in een week steeds langer op de grastrack gelaten. Nu staat er niet veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:09

Wat een werk hebben jullie verricht allemaal zeg. Hier ook druk geweest. Afbeelding

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:09

Wow wat een prachtige werken komen er voorbij!!! Super gaaf, en zo mooi al die zand-tracks!

Wij hebben gister onze track door het bos af gemaakt en vandaag mochten de paarden voor het eerst er op *\o/*

Ik heb alleen maar screenshots uit filmpjes, dus helaas niet echt goede kwaliteit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:19

Wat leuk, blije paarden!!

@robijntje, is dat een wilgenkoepel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:27

Dat wordt het hopelijk ooit ja :+

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:11

Wat wordt ik blij van alle buitenleven-foto’s, lekker weer en iedereen is lekker bezig!
Wij kunnen niet wachten tot we de sleutel krijgen en aan de slag kunnen buiten.

Die takkenrillen: trekken jullie paarden de takken er niet uit? Laten ze het met rust?

En om de hoeveel meter hebben jullie de palen van de omheining/paalafstand?

Wij gaan met koord van Gallagher werken. Gallagher zegt dat de paalafstand 8 a 10 meter kan, maar dit kan ik mij absoluut niet voorstellen!?
Laatst bijgewerkt door Wieke op 07-03-21 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:14

Wij hebben in principe alles op 5 meter staan. Één doorgang op 7 meter, dat is ook prima. Maar ons stuk was zo het mooiste op te delen; longeerbak is 15x15, dus elke 5 meter een paal en dan kom je goed uit, zelfde bij de rijbak van 20x45. We wilden het wel zo netjes mogelijk houden, dus niet steeds wisselende afstanden.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:17

De paarden trekken bij ons de takkenril uit elkaar dus bij ons zit er een draadje voor. Palen hebben wij 4 meter uit elkaar, achteraf gezien had 4.5 of 5 denk ik ook wel gekund. Wij gebruiken overigens koord.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:18

Wieke schreef:
Die takkenrillen: trekken jullie paarden de takken er niet uit? Laten ze het met rust?

Geen idee. Mijn ervaring is dat als er genoeg te doen is en er vooral véél van alles is (dus heel veel wilgentakken) dat de schade dan wel meevalt. Maar misschien tref ik morgenochtend een ravage aan, dat kan ook. :D

Wieke schreef:
Wij gaan met koord van Gallagher werken. Gallagher zegt dat d’r paalafstand 8 a 10 meter kan, maar dit kan ik mij absoluut niet voorstellen!?

Volgens mij om de 5 meter (ook Gallagher koord)? Is door een bedrijf gedaan bij ons met veel ervaring. Zij raadde deze afstand aan. Ziet er ok uit, niet te ver maar ook niet te dichtbij.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:18

Ik heb ze op 4 meter staan. Gallagher advies is leuk voor brave grote paarden, maar bij gemiddelde pony's, shetten binnen en andere dieren buiten houden wil je echt een stuk meer palen om de boel goed strak te houden. Al hangt er hier ook gaas achter ivm de schapen en dan wil je zeker kortere afstanden anders wiebelt je gaas.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:25

Hier staan ze op 6 meter. Bij de binnenomheining staan ze op de rechte stukken op 6 meter en in de bochten op 3 meter

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:30

Hier staan ze meen ik op 7 meter met koord. Ze staan er nu al 3 jaar en toevallig zeiden we vandaag nog tegen elkaar dat het zo fijn staat en dat we er nog nooit wat aan hebben moeten doen

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:35

Wat heerlijk om zoveel terugkoppelingen en ervaringen te lezen! Ik ben zo bang het fout te doen, omdat ik geen ervaring heb met zelf omheining plaatsen. En het moet in 1x goed natuurlijk :D

Dankjulliewel!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:36

Is het nog niet te vroeg om te zaaien? Ik dacht altijd dat je dat pas in april/mei kon doen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:38

Wieke,Ik had mijn palen eerst op 7 meter staan met lint.
Dit ging met harde wind behoorlijk klapperen.
Later heb ik nieuwe palen gezet op 5 meter met koord.
Al denk ik dat je zeker met koord wel een grotere afstand kan aanhouden.
10 meter lijkt mij persoonlijk erg ver.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:44

Ingrid_92 schreef:
Is het nog niet te vroeg om te zaaien? Ik dacht altijd dat je dat pas in april/mei kon doen?

Ik heb vorig jaar ook in februari gezaaid, en volgens de verpakking in april.

Spul van februari is fantastisch opgekomen, dat van april bijna niet. Ik zag vandaag ook al heel erg veel jong duizendblad dus ik denk dat ik goed op tijd gezaaid heb.

Foto van wat ik vorig jaar februari gezaaid heb

Afbeelding

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:07

O wauw! Prachtig zeg. Dan ga ik hier toch ook alvast wat zaaien.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:19

10 meter tussen palen doe ik alleen als ik een draadje zet om het al afgegraasde stuk wei af te sluiten. We werken met strookbegrazing en als het afgegeten stuk groot genoeg is, zet ik een track uit waarover ze naar het nieuwe strookje (plus een afgegraasd stuk) moeten lopen. De afgegraasde kant is dan niet zo interessant om naar uit te breken, dus daar gebruik ik een stuk lint voor wat aan elkaar geknoopte eindjes zijn, met prikpaaltjes die nog net functioneren. Staat niet eens stroom op meestal. En mochten ze wel uitbreken (of is het dan inbreken?), is het ook geen ramp.