Mijn paard heeft besloten dat ze toch niet van de dorst wil sterven. Of ze het van de shet heeft afgekeken weet ik niet, maar ze drinkt nu ook uit het waterbakje. De shet kan met en zonder graasmasker drinken. Dus ik heb net de watertonnen schoon gemaakt en die gaan lekker naar zolder. Yeah!

Nu nog bedenken wat ik met het ligbad ga doen. Die staat buiten onder de regenpijp voor drinkwater en vult zich met water van het dak van de paardenstal... Dat principe ging de laatste twee maanden niet op natuurlijk

Ik ben geneigd het bad te verwijderen en er tzt een ibc vat onder te zetten om water te verzamelen voor bijv de planten. Ik heb liever dat ze schoon water drinken en heel betrouwbaar is deze oplossing niet.
Fijne vakantie Chasey. En ondanks dat het vijverproject dit jaar niet helemaal naar wens is gelopen heb je er nog wel lol van zo... Lekker nog een seizoen aankijken en volgend voorjaar een nieuw plan maken.
Ik heb in het gazon ook een hardnekkig struikje wat overal uitlopers heeft. Het groeit ook snel en heeft een houtachtige stengel en wortel. Komt overal op en als je niet oplet staat er zo een klein bosje. Je trekt het er niet zomaar uit, dus ik gebruik daar een onkruidsteker voor. Hoef ik niet zo te bukken en is minder pijnlijk voor mijn handen. Werkt stukken sneller. Misschien dat dit ook helpt bij de mini-eikjes? En anders toch een keertje spuiten... Moet je wel de paarden een tijdje niet los laten in de bak.
Het zou vandaag zo warm worden toch? Niets van te merken. Het waait, is bewolkt en voelt bijna herfstig aan. Ik loop weer in lange broek, sokken en een shirt met lange mouwen en vanochtend zelfs met een jasje... Wat een verschil. Moet wel zeggen dat het prettiger werkt buiten, maar het zomergevoel is ook meteen verdwenen.
Met de buitjes van de afgelopen dagen is er ook ineens een groene waas over mijn gazon getrokken. Zelfs het weiland heeft een boost gekregen!