Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:28

AbbyBlues schreef:
Oeps. Vandaag voor het eerst gegaloppeerd. :oo Per ongeluk. En niet eens op mijn eigen paard. :roll:
Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik pas sinds oktober weer begonnen met rijden na 15 jaar zonder paarden. Het draven gaat me inmiddels redelijk goed af, maar galopperen durf(de) ik nog steeds niet. Dus als mijn man even een galopje wilde trekken dan hield ik Rachel in en dan wachtte hij aan het eind van de weg op me, of hij hield Stef in en galoppeerde achter me aan. Dat ging prima.
Vandaag was Rachel aan het vervelen met opstappen en ik was het zo beu dat ik mijn man heb laten rijden en ik op Stef. Hij zegt, 'ik trek even door met Rachel', wat hij dus altijd doet, en ik hield Stef in. Maar Stef laat zich dus niet inhouden. O:)
Dus ik heb gegaloppeerd. En het ging stiekem best lekker. :+

Ah, de volgende keer win jij een sprintje met je man :j

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:07

Wat goed Abby! Leuk!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:12

My little pony loves me....

Afbeelding

Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:45

Monmaster, leuke foto! Godzijdank een hoopje mest op de achtergrond (dacht al bijna dat die van jou dat gewoon niet deden
Abbey lekker galopje
Ik was gisteren gaan uit rijden terwijl mijn man ging fietsen met de kids. Kom ik volle galop over een pad gereden komen de kids ineen keer de bocht omgerens. Fjordje vond mijn kids in het veld toch best eng, dus.....een sliding stop gemaakt. Pats, in een keer stop

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:47

Hmm ik hen nu lint in de wei en koord in de paddock ;koord is net vervangen) nu de wei nog. Dat donkere apul van callagher ziet er wel echt mooi uit. Denk dat ik dat maar neem twijfel nu alleen tussen lint of koord...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:58

Volgens Gallagher zelf is alleen de turbostar geschikt voor permanente omheining. De powerline voor semi permanent. Ik heb nu dus de eerste. Dus we gaan zo maar eens aan de slag. ;-) brrrr even weer wennen aan de kou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:25

Maak er allemaal een fijne dag van, ik zal van de koude geen last hebben in mijn warme bedje. Als ik kan slapen tenminste. Bacardi staat al een dag of 3 veel binnen en eet niet zo goed. Toen ik daarnet van mijn nachtdienst thuis kwam, zag ik geel snot in zijn neus hangen aan de kant waar hij geopereerd is, zucht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:28

kvulden schreef:
brrrr even weer wennen aan de kou.

Vind het wel even lekker, stallen een grote beurt gegeven en niets eens aan het zweten :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:30

Ik vind t ook wel even lekker fris. Maar we gasn straks kamperen. Dan mag t wel even iets warmer. Nu snel alles klasr maken voor vertrek. Man nog even snel hooi halen, ik de paarden dien en boodschappen. Dan nog inpakken. Wordt geen vlot vertrek

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:44

Ja zoefie, bij mij poepen ze ook en beste hopen... Dit was vanmorgen vroeg, volgens mij voor zevenen nog!
Dan moet ik eerst ff koffie drinken... Ikja komt dan ( ook al heeft ze eten) altijd ff auwenelen en knuffelen.

Het ergste vind ik altijd als ik net alles heb opgeruimd, de eerste al weer zijn hoop neerlegt.
Ze zijn bij ons al druk aan het straten en herrie maken.... Ik ga zo maar weg... Ff rijden.

Doordat mijn hond al erg wakker was om 5:45... Is nu alles gedaan.... T heeft ook zijn voordelen.... Kan ik eens gaan bedenken wat ik vanmiddag ga doen..... Ik denk maar eens naar de stad. Moet een nieuw batterijtje voor mijn horloge... Ik ben zo stuurloos zonder tijd.

Fabster kampeerse.... Met al je familie( of vrienden) wordt het vanzelf wel warm....
Sandra slaapse.... :z Ik heb vroeger ook nachtdiensten gelopen... Weet hoe slopend dat is...en sterkte met Bacardi.

Verder iedereen succes met lintjes en draadjes... Komt vanzelf goed.... Als er maar flink prik op staat!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:00

Monmaster schreef:
.. Ik ben zo stuurloos zonder tijd.

Ik heb jaren gedacht niet zonder horloge te kunnen leven en had een fetish wat die dingen betrof. Ik ben er cold-turkey mee gestopt en heb nu alleen de tijd op mijn telefoon en beeldscherm staan én ik kan er mee leven :D
Het went echt om niet meer naar je pols te kijken.

Als ik aan het uitmesten ben komt er regelmatig een paard zijn kont tegen de kruiwagen parkeren (of draait naar mij toe) en dan kan ik het opvangen. Vers van de pers... zullen we maar zeggen :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:06

Tijd _O- ik moet nog op m'n telefoon kijken welke dag het is _O-

Aan de ene kant heel lekker hoor dat je geen vast ritme hebt, maar af en toe :x de dagen vliegen voorbij en het enige moment dat ik denk oh is het weer zo ver, is als iedereen op Facebook begint over weekend :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:20

Hoe maken jullie een T splitsing in het schrikdraad? Er komt schrikdraad rond om. En ik zou graag op meerdere punten af en toe een draadje willen kunnen zetten. Zo dat ik bv de bak in tweeën of drieën kan splitsen. Ik kan geen standaard oplossing vinden. Hoe doen jullie dat?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:28

Ik heb een tijd geen horloge gehad, vond het verschrikkelijk en kon er ook niet aan wennen.
Hier nog teveel dingen op tijd.
Klanten, kinderen die naar school moeten of de bus halen, winkels die tussen de middag dicht zijn :(

Hier ook frisjes en net nu de kalkoen gisteren 2 kuikentjes heeft uitgebroed, arme kleine kuikentjes.
Het zijn ook nog 2 gele, vrees dat die niet lang leven want die vallen veels teveel op.
Heb op de boswei expres alle struiken en brandnetel-bosjes laten staan zodat ze weg kunnen kruipen.
Stomme is dat bij gevaar de kuikens wegduiken en moeder aanvalt, maarja een beetje slim roofdier vind dan de kuikens.
Heb de afgelopen jaren al van alles geprobeerd, van opsluiten, speciale rennen, tot eieren bij een kip leggen zodat ze die als moeder zien maar overleven ho maar.
Je kunt een hen die gewend is 30 are bos te hebben ook niet opsluiten in een ren en de kuikens overleven weer niet zonder hen, beestjes zijn zo dom dat ze de ouders nodig hebben tot bijna een jaar.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:29

Gewoon vastknopen aan het bestaande draad. Zeker als het maar tijdelijk is. Wij hebben wel koord dus dat is makkelijker werken dan lint.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:47

Knopen dat wil ik nou juist niet. Helemaal omdat daar het lint slechter van wordt.

Nog een vraagje. Hoe hoog hebben jullie de bovenste lijn?
Bij mij loopt de grond een beetje schuin. En de lijn loopt van 110 naar nu aan de straatkant 125 (de grond is daar opgehoogt dus staat nu wat lager.

De palen aan de straatkant moet ik opnieuw zetten en dus kunnen die zo wat hoger. Ik moet palen zetten aan de kant van de bomen. Heb nog palen van totaal 160/165 liggen. Overheen springen is daar geen optie. Aan de tuin kan loopt het dus nu op van 110 naar 125. Wat vinden jullie?

Marinka heeft een schofthoogte van 163 en staat hier al 16 jaar achter. Rosie gaat de 160 misschien halen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:19

Wij hebben daar ook gewoon speciale connectoren van gallagher voor. Heb foto's voor je gemaakt maar bokt wil ze niet uploaden. Als je me je nummer pbt dan app ik ze naar je.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:34

kvulden schreef:
Hoe maken jullie een T splitsing in het schrikdraad? Er komt schrikdraad rond om. En ik zou graag op meerdere punten af en toe een draadje willen kunnen zetten. Zo dat ik bv de bak in tweeën of drieën kan splitsen. Ik kan geen standaard oplossing vinden. Hoe doen jullie dat?

Bij koord probeer ik het er in te vlechten, maar dat kan niet bij elk koord.
Andere optie is een eerder genoemde draadklem maar kan ook met een simpel boutje met moertje en 2 ringetjes. Boel aandraaien en het zit vast (wel zorgen voor contact).

Je hebt ook speciale klemmen voor lint, maar vaak als er het woord "speciaal" aan hangt (of een afbeelding van/het woord paard) is het vaak meteen een stuk duurder.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:47

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:25

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:20

Ja maar als ik die doe dan heb ik geen doorlopen de draad. Ik gebruik die ook wel op sommige punten, maar ik wil dat de draad gewoon doorloopt, want ik wil er meerdere en dan heb ik straks alleen draad van paal naar paal lopen met handgrepen. ;-) Sure_lee had een goede oplossing hiervoor. Dat ga ik proberen. Ik ben nu nog aan het worstelen met de hoogte. Voor de straatkant heb ik palen van 250 het kan zijn dat we de grond nog een beetje gaan ophogen met geel zand ter zijne tijd. weet niet goed welke hoogte ik aan moet houden. Ik lees bij Gallagher 135/110/65. Maar ja als ik dan ophoog zeg 15/20 cm komt die dan weer niet te laag. Ga niet nog weer alles eruit halen. Wat vinden jullie van 150? Of zouden jullie zo wie zo 150 doen en dan nu wel 160. Ik heb nu aan onze huis kant 120. Pffff ik weet het niet meer. Iemand die me verder kan helpen. Mijn merrie die gaat er echt niet over die gaat nog niet over een touwtje dat op de grond ligt. Het gaat puur om de muiter Rosie haha

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Surelee ik heb een aantal foto's gemaakt mbt de vragen die je hebt. Als het schuin afloopt, ga je dus niet op gelijke lengte palen zitten, maar op optisch recht. Ik heb ook een stukje dubbel lint, zowel binnen als buiten gespannen... Mocht je zoals je zegt wat bang zijn vw de weg.... Is dat een optie.

Ik heb voor mijn IJslander alles op 1.30, dat zou ik met een paard minimaal aanhouden... Toen ik paarden had 1.75, was het 1.50 hoog

Ha mijn horloge doet het weer.
Mijn pony liep vandaag (gisteren ook trouwens), .. Super

Afbeelding
Dus mochten ze al ff op het land... Eigenlijk niet.. Maar goed!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:35

Ik denk dat het voor mij bedoeld is. Ja de palen komen inderdaad optisch recht. Maar ik weet niet goed welke hoogte ik aan moet houden. En zoals jij de T splitsing hebt kan inderdaad, maar dan zit het draad er permanent aan. Ik bedoel de ene keer op die paal en de andere keer op een andere paal na gelang de ruimte die ik nodig heb.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:37

Als ik al eens iets afzet, doe ik dat met een los draadje... Weerzijds poortgreep erop... Die je dan ten allen tijden kan inzetten.

Tja... Dus voor kvulden

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:25

Hihi verwarrend hé al die mensen... bokt wil nu wel uploaden. Dus zal nog even een van de foto's plaatsen die ik via de app heb gestuurd. Zo heb je altijd stoom op je stukken.
Afbeelding