Lusitana schreef:ALLES dat we doen met paarden doen we voor onzelf, laten we elkaar geen mietje noemen.
Ik noem niemand iets, ik pas wel op
.
Lusitana schreef:Daarnaast is het een kwestie van oorzaak en gevolg. Paard is geschoren en moet dus een deken, andere paarden vreten die deken bv af, dus kan hij niet met andere paarden buiten bv.
Paard heeft ijzers omdat er kalkoenen in moeten en glibbert eerder uit, dus een zandpaddock is beter dan een grasweide bv.
Het scheren doe je voor jezelf evenals de kalkoenen
.
Lusitana schreef:Paard moet enorme prestaties leveren en de voedselopname moet gecontroleerd en gericht op explosieve krachten en dus krijgt het vier keer op een dag krachtvoer en wellicht speciaal ruwvoer (lucerne bv).
Ik wil daarmee niet zeggen dat een sportpaard niet buiten gehouden kan worden, want dat kan prima.
Enorme prestaties doe je ook voor jezelf en niet voor het paard
. En ja ook mijn paarden wordt intensief gereden en uitgebracht. En tóch staan ze buiten.
Excuus, ben ernstig kippig geloof ik. Heb het dikgedrukte stukje niet eens gezien
.
Lusitana schreef:Maar ik heb begrip voor mensen die tig paarden moeten doen in een paar uur tijd, dat die geen zin hebben om ze een voor een uit de wei te moeten halen, wassen, drogen etc voordat ze aan de training kunnen beginnen of ze op de wagen kunnen zetten om op wedstrijd te gaan...
Ik dus niet, ik vind het egoïstisch dat je je paard niet voorziet in zijn basisbehoeften voor je eigen gerief
. En als dat nou 3 wedstrijden per jaar zijn, soit. En dat je je paard de nacht vóór een wedstrijd binnenzet, ook soit maar dat je gewoon willens en wetens je paard structureel één van de belangrijkstebasisbehoeften ontzegt voor je eigen gerief vind ik not done.
Laatst bijgewerkt door Sees op 15-11-13 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt