Qua revalidatie dan heb je zelf minder stress en dan heb je er even wat afstand van. En ze heeft een aquatrainer en dat werkt vaak heel goed om paarden een andere houding aan te leren en lichaam goed te gebruiken
boemel
Geplaatst: 01-08-23 08:57
Tess accepteert het op stal staan waarschijnlijk niet eens. Ik geloof er voor haar blessure niet in, bovendien zit er inmiddels artrose in de hals, die gaat niet weg door een aquatrainer.
Ze is behoorlijk eenkennig, stalhouders hebben altijd al problemen gehad haar überhaupt een halster op te krijgen. Ik ga dat gesleep niet aan met haar.
Vanmorgen scheen de zon, joehoe Geen plasje meer te herkennen op het hele terrein. Maar een paar buitjes voorspeld voor vandaag Paarden hebben alle 3 goed geslapen en de rust is wedergekeerd. De insectenkiller blijft even uit
Laatst bijgewerkt door boemel op 01-08-23 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt
DubbelFun
Geplaatst: 01-08-23 09:17
Hier nog wel wat plassen in de paddock en het zand is zompig, maar er komt ook een klein zonnetje door. Aquatraining zou wat voor Boon zijn Die loopt nog niet eens door een plas
@boemel: mensen hebben ook nooit een 100% gelijk gezicht als je de 2 helften vergelijkt. Zou mij dus niet zo verbazen als dat bij dieren ook zo kan zijn.
Homeopathie is idd heel apart, ik heb ook wel eens iemand aan het werk gezien bij een paard. Heeft wel goed geholpen toen.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 01-08-23 12:33
De eerste droge dag, wel nog wat wind maar geen regen meer Wij gaan zo sleeën in een indoor skihal, benieuwd hoe dat gaat Hoop erna nog te kunnen rijden. Hoefsmid komt deze week maar hij spreekt nooit een dag af ik krijg dan gewoon een apje, vind ik o lastig en vervelend, controle freak tot en met dus ik twijfel of ik bij hem blijf ondanks de merrie met dr hoefproblemen die hij kent.
Ook zou ik een telefoontje krijgen als ik mijn voordroog op kon halen en ik had dat deze ochtend verwacht dus eigenlijk daarop mijn plannen afgestemd maar ik heb nog geen telefoon gekregen, Ik kan daar zo onrustig van worden. Ik heb nog hooi maar ik wil gewoon weten hoe ik alles in kan plannen ipv zo plotseling een telefoontje te krijgen
Oh LN super irritant! Zou ik ook niet tegen kunnen hoor.. vooral omdat je ook andere dingen in je leven hebt.
Veel plezier met sleeën in elk geval
Hier droogt t gelukkig ook wat op. Kaat doet het boven verwachting goed met dr blote voeten in de nattigheid
MarloesHJ
Geplaatst: 01-08-23 13:03
@LN begrijpelijk maar ik zou daar echt niet mee kunnen. Hooi bel ik vaak een dag (of twee) van tevoren en dan probeer ik op zijn minst een dagdeel helder te krijgen. En dan de dag zelf bel ik ook nog altijd even. Hoefsmid spreekt elke keer weer af voor over 7 weken dus dat vind ik echt ideaal. Staat dat tenminste vast
Hier halen we hooi zelf en dat gaan we morgen weer doen. Hoefsmid is idd gelijk een afspraak voor de volgende keer. Kan zijn dat in de week dag of tijdstip nog aangepast wordt maar meestal is het wat we afspreken.
Hoefsmid zit op een uur afstand en heeft slechts 2 andere klanten in de buurt dus dat probeert hij te combineren, van te voren vastleggen gaat niet. Ik ga hem wel eerder vragen want nu waren het 12 weken en de pony staat er nog perfect op maar de ruin slijt zijn ijzers heel erg dus 1 net eraf gehaald die zat los en was wel heel erg dun geworden
Hooi net nog gehaald, is via een familielid en normaal gaat dat wat beter maar hij had het ook druk vandaar de vage afspraken, maar vind ik maar lastig.
boemel
Geplaatst: 02-08-23 18:48
Luna is gevonden .... dood Ze lag doorweekt in de achtertuin van een villa.
We zijn daar nog aan de deur geweest, maar mochten niet in de tuin. Ik had mijn nummer achter gelaten en ben gebeld. We mochten kiezen... of ophalen of hij ging haar begraven. Ik houd Luna liever in gedachten zoals ze was, dus ik heb gevraagd haar te begraven. Mouse was haar grote vriend. 3 maanden na elkaar zijn ze gegaan.
Wat een regen jongens.. ben er helemaal klaar mee… vanmiddag wordt de merrie gekeurd en bij goedkeuring wordt ze gebracht. Schaam me gewoon voor de natte bende
Maar goed hoop dat ze wordt ggk want vind het zo’n leuk en lief dier!
Succes vandaag Marjan. En ik denk dat het nu overal een natte bende is. Hier de luxe stal bij de oprit staat ook alles blank.
MarloesHJ
Geplaatst: 03-08-23 09:00
@Boemel veel sterkte maar het is denk ik wel fijn om te weten wat er met Luna nu is gebeurd. @MarjanB hopelijk gaat alles goed met de keuring en ben je vanmiddag een mooie merrie rijker!
Hier lag die grote van mij vanochtend in stal nog te slapen en ik denk dat ie het stormachtige regenweer hoorde en dacht bekijk het maar. Op zich valt het nog wel mee hoe nat het is want de keileem is nog steeds heel erg hard. Alleen al het tarwe staat naast ons ook nog op het land en dat begint steeds zwarter te worden. De loonwerker had hoop dat achter twee weken het misschien beter zou worden maar die twee weken zijn eigenlijk al voorbij...
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Hier is gisteren in een kwartier tijd 20 mm gevallen. In het dorp ook diverse straten blank. En daarna ook nog veel gevallen. Dus hier is het nu ook echt nat. Maar goed voor de natuur zullen we maar zeggen.
Dank jullie! De nieuwe gaat eerst even apart zodat ze ook aan het concept schuilstal en 24/7 buiten kan wennen. Daarna introduceer ik kaat. Kaat krijgt de komende dagen gewoon even een dekentje op en Amy en zij kunnen dan even twee nachten niet in de stal. Maar goed daar komen ze vast wel overheen.
@boemel: triest, maar je weet nu wat. Sterkte !! @marjan: spannend zowel voor de nieuwe aanwinst als voor jou.
Ik had ze net buiten gevoerd zonder dekens want het was droog. Ik ben nog niet klaar met hooi geven of het regende, dus alsnog de dekens om gedaan. Er staan nu wel een paar stevige plassen, maar nog genoeg ruimte om omheen te lopen. Ik vang tegenwoordig regenwater van het staldak op. Dat schijnen ze lekker te vinden, alleen staan er nu wat veel bakken met water