Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:21

Mooi duidelijk... op de 2e foto lijkt het zand naar rechts te zijn verplaatst ??

Ik vond vanochtend ook weer een platte uitgedroogde muis in het hooi :r

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:13

De paarden zijn hier net beide behandeld.
Begonnen met Tess. Volgens hem een heel gevoelig paard, die zich snel verloren voelt en dat alles om haar heen als heel veel voelt en het daardoor erg spannend vindt.
Spanning kan ze moeilijk kwijt en ze slaat t allemaal op.
Tijdens de behandeling was ze deels boos, deels erg ontspannen, maar inmiddels zijn we 3 kwartier verder en staat ze nog te smakken en te kauwen.
Hij gaf aan dat ze erg verzuurd was in haar lijf en veel blokkades heeft en dat eigenlijk alles daardoor best wel moeizaam gaat.
Ze is losgemaakt in haar lijf. Volgens hem heeft t paard echt wel problemen, maar maakt ze er zelf ook graag nog wel wat extra drama van. :D

Daarna Diekke laten doen. Hij zei meteen... daar moet je niks bij afdwingen, dan wordt het een lastige! Herkenbaar, want een aantal potentiële bijrijdsters konden er helemaal niets mee.
Ze zat erg vast in het bekkengebied , waarschijnlijk door trauma van veulenen.
En ze had een ontzettend vol hoofd en sluit zich daarom snel af.

Voerbeleid is besproken en was prima. Hij gaf aan dat hij zag dat de verzorging erg goed was en dat hij ziet we er veel aan doen om de paarden blij en gezond te hebben. Ook in de omgang zag hij geen enkel probleem.

Was echt wel raar, tijdens de behandeling van de paarden werd mijn linkerarm loeizwaar en werd ik een beetje licht in mn hoofd. Voelde dus echt wel dat er wat gebeurde zeg maar.

Nou ben benieuwd of ik wat ga merken aan de paarden. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:29

Ben benieuwd Boemel! Wie/wat voor behandelaar had je erbij?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:31

wel fijn dat je daar zo'n goed gevoel bij had, ik heb laatst iemand laten komen voor mijn 2 jarige die haar ogen niet helemaal gelijk heeft staan, maar merkte wel dat ik met mijn boerenverstand toch een beetje afhaak. Het is denk ik niet voor iedereen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:35

manzano schreef:

Crystal vision.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:38

fokfanaat schreef:
wel fijn dat je daar zo'n goed gevoel bij had, ik heb laatst iemand laten komen voor mijn 2 jarige die haar ogen niet helemaal gelijk heeft staan, maar merkte wel dat ik met mijn boerenverstand toch een beetje afhaak. Het is denk ik niet voor iedereen.

Goed gevoel? Ja, hij is een prettig persoon en de paarden werden erg ontspannen, maar of het echt werkt is afwachten natuurlijk.

Met Tess schiet ik in het reguliere circuit niet zo veel op, dus dan ga je wat anders proberen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:44

boemel schreef:
Was echt wel raar, tijdens de behandeling van de paarden werd mijn linkerarm loeizwaar en werd ik een beetje licht in mn hoofd. Voelde dus echt wel dat er wat gebeurde zeg maar.
Ik hoop dat het dat was en niet iets anders waarbij je deze symptomen ook kunt ervaren...
Mocht je het binnenkort nog eens ervaren dan zou ik de dokter even bellen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:49

Ah nee, het voelde niet verontrustend hoor. Toen ik wat verder van mn paard af ging staan was t ook weer over.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:50

nou ja, je hebt iig het idee dat er wat gebeurd toch!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:51

OK :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:07

We krijgen trouwens kittens. 4 weken nog schat ik in. Ik ben echt benieuwd hoeveel en welke kleurtjes. Wachten duurt lang :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:16

Klinkt mooi Boemel.
Hopelijk werkt het voor je paarden :j

Ahh kittens, lief.

Ik heb vanmiddag ook ff een rondje gehobbeld. Erg genoten :j

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:47

Interessant Boemel, ben benieuwd wat je de komende tijd merkt. Kan lang doorwerken.

Leuk kittens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:57

Kittens zijn idd leuk, heb ook ooit wel eens een nestje gehad. Mijn toen nog skai eetkamerstoelen hebben die kleine nageltjes niet echt overleefd :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:46

boemel schreef:
manzano schreef:

Crystal vision.

Ah grappig.... Dat vermoedde ik al. Ben benieuwd naar vervolg.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:46

DubbelFun schreef:
Kittens zijn idd leuk, heb ook ooit wel eens een nestje gehad. Mijn toen nog skai eetkamerstoelen hebben die kleine nageltjes niet echt overleefd :D

Ha ha en daarom blijven deze mooi in de stal :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:00

Ben benieuwd boemel!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:42

Boemel hopen dat het helpt! maakt niet uit wat als er maar iets is wat helpt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:57

Dat vind ik ook. En vond het wel frappant dat hij zonder onderzoek bij beide paarden de probleemgebieden wist aan te geven, waarvan ik wist dat de paardenfysio ze ook aan behandeld heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:42

Vraagje mbt rijbakomheining: hebben jullie qua bovenkant de horizontale palen gelijk aan de vertikale latten latten of steken de palen er iets boven uit ??

Qua veiligheid neig ik naar gelijk, maar esthetisch zie je meer dat ze er iets bovenuit steken.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:50

Wat bijzonder! Vind het aan de ene kant altijd lastig te geloven, maar aan de andere kant hoor ik zo veel goede verhalen dat het wel moet werken. Jammer genoeg zitten ze 3 uur rijden bij mij vandaan.

Ik heb alles netjes meegelezen, maar geenn puf gehad te reageren.

Vorige week dinsdag is de iriscopie bij tess gedaan, en het goede nieuws was dat het nog niet vast zit aan het hoornvlies, maar het plakt er wel aan af en toe. Heel veel tips gehad hoe ik kan zorgen dat het dus los blijft, en goed in de gaten houden. Als het wel vast komt te zitten en het hoornvlies beschadigd raakt is het einde oefening voor het oog

Verder wat kruiden gehaald om haar lever en nieren te ondersteunen, dat kwam ook uit het onderzoek.

Gisteren heb ik het eerste deel van mijn mini track weer neergezet, vandaag of volgende week het 2de gedeelte. Ben benieuwd hoe ze het vinden

Edit; foto's doen het niet

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:57

DubbelFun schreef:
Vraagje mbt rijbakomheining: hebben jullie qua bovenkant de horizontale palen gelijk aan de vertikale latten latten of steken de palen er iets boven uit ??

Qua veiligheid neig ik naar gelijk, maar esthetisch zie je meer dat ze er iets bovenuit steken.

Afbeelding

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:08

Nou wat een verademing zeg! De nieuwe hoefsmid, was gewoon keurig op tijd vanochtend, zelfs een paar minuten eerder (heeft deze neuroot erg graag... :D ).

Aardige gozer, rustig en kalm voor Wilma, die zich werkelijk waar voorbeeldig gedroeg en zei uit zichzelf dat hij de andere pony als het eigen paard was nog niet zou doen, dus die heeft hij overgeslagen. Kijk daar hou ik van... Die mag dus graag terugkomen.

Crystal Vision heb ik vorig jaar ook 1x bij Woods gehad trouwens. Was voor mij toen ook echt een soort laatste ding wat ik nog wilde proberen voor Woods. Het heeft voor Woods helaas niets gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:20

@neetoch: fijn dat deze smid bevalt en dat paarden zich dan ook nog voorbeeldig gedragen is een extra bonus :)

@boemel: thanks... voorlopig zijn we nog niet zover. Ik ben dus bij de buren bezig om de planken aan de bakheining vast te zetten.

@jackie: ook positief nieuws over de 'druifjes' dus. Ik ben wel benieuwd wat je voor tips hebt meegekregen om ze los te houden.

Nu even eten en bijkomen en dan weer door aan de omheining. Enb nu niet vergeten om een flesje water mee te nemen 8-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:29

Wat spannend met het oog Jacky, ik hoop op een goede afloop!

Balen Neetoch! Snap dat je anders gehoopt had.

Ik heb de dames zojuist beide rustig gereden.

Tess: liet zich in 1x pakken. Stond niet als een strak standbeeld met poetsen, maar stond ontspannen met hoofd laag.
Met zadelen wel wat strak.

Onder het zadel veel minder spanning dan normaal, vrijwel direct briesen en hoofd laag. Ze voelde wel wat wiebel en ze had licht spanning van de buurjongen die met de hoge drukspuit bezig was, maar ze voelde losser en het leek minder een "ding" allemaal.
En ze is ineens duidelijk hengstig, terwijl ze dat normaal nagenoeg niet laat zien.

Diekke was attenter, die kan zo in dr eigen wereldje zitten. Onder het zadel zoveel losser in dr lijf. Kon gewoon fatsoenlijk doorzitten. :o

Dus, ja hoop eigenlijk wel dat dit gewoon doorzet.

Deze week ook nog hoefsmid en wormonderzoek en ben weer eur 300 lichter :(