Ze lopen hier lekker blooy. De 1 stalkt mij en sprint af en toe weg voor een bok. De ander staat steeds in een hoekje te steigeren. Dat is haar ding als ze drachtig is.
@lorette: apart gedrag dat steigeren Iedereen lekker buiten bezig.
Ik heb maar eens een zadel gezocht en een heerlijk ritje gedaan. Ze was wat kijkerig, maar érg braaf. De laatste keer dat ik er op gezeten heb was 16/12 !
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
ik wil eigenlijk ook graag rijden, maar er is niemand thuis en de laatste keer dat ik er op heb gezeten is ook december ergens geweest. En een echt bevestigde combi zijn we ook niet...ben zo in dubio
"Bij twijfel niet inhalen", geldt ook voor paardrijden, zeker als je naar buiten gaat.
Hier was het filefietsen, druk met wandelaars en mtb'ers en het grote pad om de hei op te komen was finaal aan gort gereden door de militairen mede dankzij de sneeuw/vorst.
De shet bleef zich schuren met zijn mega vacht en is nu kaal op zijn hoofd en benen na.. ook gaat die as donderdag naar zijn nieuwe huis, in bruikleen.
Geen ervaring met Robinia hout
Vanmorgen les gehad, 2 weken niks gedaan en hij was braaf Ook heeft dochter met haar nieuwe pony haar eerste les gehad ik heb nog zeker geen spijt van de aankoop!
Wij hebben geen robinia palen hier, verder ook geen ervaring mee.
Hier net zelf wakker (nachtdienst) en de paarden nog maar zonder deken gezet. Maar het is hier niet zo warm als ze beloofd hadden Is een graadje of 13-14 met nog wel wat wind. De 18 graden heb ik in elk geval nog niet gevonden.
Hier ook ruim 16 graden, maar op de wei zat een fris windje dus lekker toch mijn jas, sjaal en snowboots nog aan. De bakomheining is eindelijk klaar op wat details (poort) na. Dat ga ik morgen doen met mijn man. 6 november begonnen en nu eindelijk 'klaar'. Wat een bevalling zo'n omheining.
Mijn dames hadden wel het voorjaar in hun bol, steeds rennen en zot lopen doen op hun paddock .
Het was wel weer rete druk in de polder en aan de zeedijk. Waar komen al die mensen vandaan??
Geen ervaring met robinia, maar zelfde gehoord - eenmaal geschild en gedroogd ook voor paarden bruikbaar. Het is net iets duurder dan kastanje, dus zelf kies ik vooralsnog voor kastanje.
Hier ook merrie naakt gehad, lekker zandbad genomen. Beide met zweet mes onder handen genomen en dekbedje haar verwijderd. Shet had het niet uitzonderlijk warm en gezien het toch ook wel weer koud wordt verder niets mee gedaan. Zal m morgen zijn manen ff opsteken, dat koelt ook wat af
Lotte_Wessel
Geplaatst: 20-02-21 19:38
Heerlijk he dat zonnetje! Mijn bijna 2 jarige en mijn oudje van 18 stonden sinds gisteren zonder deken, en mijn jaarling nu ook. Zelfs vanavond de verwachting dat het niet onder 9 graden komt dus heerlijk! Ze stonden echt uitgebreid te zonnebaden vandaag.
En vanavond allen nabij de schuilstal. Het is ook heerlijk lang licht! Voelt echt als voorjaar!
Zelfs de vogeltje denken dat het voorjaar is, de hele dag hoor ik ze buien al kwetteren, dat was vorige wee niet zo
Ipsilonka
Geplaatst: 20-02-21 20:20
Lynn_Nikita schreef:
Zelfs de vogeltje denken dat het voorjaar is, de hele dag hoor ik ze buien al kwetteren, dat was vorige wee niet zo
Vanmorgen met wakker worden zei ik tegen mijn man hoor de vogels! En het is niet mijn telefoon (wekker is mereltjes gezang) Heerlijk geluid vind ik het!
Solleke_Noah
Geplaatst: 20-02-21 20:23
Heerlijk he, terug het geluid van de vogeltjes en de zon scheen vandaag
DubbelFun
Geplaatst: 20-02-21 20:40
En morgen nog zo'n dag
Ik zag dat Peppy weer vieze achterbeentjes had, dus ik vrees dat ik zijn piep alweer met schoonmaken. Voor mijn gevoel is dat pas een paar maanden geleden ?
Edit: net even opgezocht... 2/11; dat is toch best wel snel... of is dat normaal bij ruinen ??
Hilary
Geplaatst: 20-02-21 20:45
Wisselt per ruin. Ik moet bij mijn ruin ook vrij regelmatig even een doekje erlangs halen (eigenlijk alleen begin koker), in herfst/winter wat vaker dan in de zomer, heb ik het idee.
Vriendin van me heeft alleen maar ruinen en maakt nooit schoon. Paarden hebben ook geen vieze benen oid.
De smegma zit gewoon in klonters tegen zijn buik aan en binnen in de koker is het ook behoorlijk 'smurrie'. De piep zelf is nog wel schoon (a.i. geen vellen). Laatst heb ik het met vochtige snoetendoekjes schoongemaakt (zou 99% water zijn), maar 2 dagen later had ie wel een iets dikke koker, wat na 3 a 4 dagen wel weer weggetrokken is. Dus die wil ik nu niet meer gebruiken. Die ene procent 'niet-water' deed het niet zo goed blijkbaar.
En dat voor een shet die je niet normaal kunt aaien, maar dit blijkbaar totaal niet erg vind (zolang zijn hoofd in een bak brokken zit...)
Maartje_M
Geplaatst: 20-02-21 20:50
Ik maak bij mijn ruin ook nooit schoon en die is ook nooit vies
Hier al een week weer vrolijke vogeltjes. Zo gezellig! Vandaag de tuin vast weer een beetje op orde gebracht. We hebben zo veel tuin... ben er altijd veel tijd mee kwijt
Ik maak ook nooit schoon en er valt ook niet echt iets schoon te maken.
Jade
Geplaatst: 20-02-21 20:54
DubbelFun schreef:
En dat voor een shet die je niet normaal kunt aaien, maar dit blijkbaar totaal niet erg vind (zolang zijn hoofd in een bak brokken zit...)
Omgekeerde issue hier, stalker shet, maar niet aan zn piemeltje komen! ik hou eigenlijk niet bij hoe vaak z’n beentjes vies worden, maar is lastig schoonmaken. Hier wel bellen erbij