Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amalarab schreef:Newallure, het is puur administratief. Ik krijg dan geen mest op mijn land. (Zou het gras te vet van worden voor onze sobere pony’s)
Tja morgen de buurboer maar eens bellen, pff wat een gedoe levert bezit op.
Jessol schreef:Hier is het goed aan het gieten. Fijn voor het gras maar ik zie terug een beetje op tegen de modder, de werken zijn nog niet gebeurd.![]()
Ik zie dat er in de buurt een leverancier zit van graszaadhooi, dit is hier niet altijd gemakkelijk te vinden en ik wil het graag eens proberen voor mijn dikkerd. Maar hij heeft balen van 1,80X1,20X80. Ik heb dus enkel ervaring met kleine baaltjes en het is misschien een hele domme vraag, maar hoe leggen jullie zoiets op zijn plaats? Of komen de leveranciers dit zelf leveren en op zijn plaats leggen?
BarbaLala schreef:Jessol schreef:Hier is het goed aan het gieten. Fijn voor het gras maar ik zie terug een beetje op tegen de modder, de werken zijn nog niet gebeurd.![]()
Ik zie dat er in de buurt een leverancier zit van graszaadhooi, dit is hier niet altijd gemakkelijk te vinden en ik wil het graag eens proberen voor mijn dikkerd. Maar hij heeft balen van 1,80X1,20X80. Ik heb dus enkel ervaring met kleine baaltjes en het is misschien een hele domme vraag, maar hoe leggen jullie zoiets op zijn plaats? Of komen de leveranciers dit zelf leveren en op zijn plaats leggen?
Dat zijn balen van hoeveel kg?
Ik zou even overleggen met de leverancier. Weet ook niet hoe toegankelijk je opslag is voor materieel?
Hier deden we balen van 350 kg handmatig met 4 of 5 man waaronder de leverancier en zijn hulpje. Aanhanger vlak naast de opslag en gaan, was wel flink aanpoten en stapelen is er dan niet bij![]()
Heb nu balen van 100 kg die doen we met 2-3 man, dat is wel prima te stapelen.
En jaaaa het regent hier ook, een klein beetje
DubbelDun schreef:@Pattypaard: laten je buren de mestput niet aanpassen dan ??
Hoe wordt de mest dan straks opgehaald; machinaal legen of met het handje overscheppen ??
Jessol schreef:Hier is het goed aan het gieten. Fijn voor het gras maar ik zie terug een beetje op tegen de modder, de werken zijn nog niet gebeurd.![]()