Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:37

Zo weer een paar boel euro armer. Morgen het nieuwe schrikdraad bevestigen. Wat voor isolatoren hebben jullie? Er kwam een mooi verhaal isolatoren met rubbers ertussen. (Kun je die rubbers trouwens ook los kopen?) Maar toen zag ik ook isolatoren zonder rubbers en toen klopte zijn verhaal niet meer. Mijn oude hoekisolatoren hebben dat wel. Niet allemaal meer dus die ga ik ook vervangen, maar volgens mij hebben de gewone paal isolatoren van mij geen rubber en heeft dat daar ook nooit op gezeten. Hoe hebben jullie dat? En wat hebben jullie als doorgang?

Het is trouwens de bruine geworden.
Vandaag ook de shet geschoren. Had eigenlijk willen wachten. Maar ze stond op te schuren. Blij dat ik het toch gedaan heb. Er zaten behoorlijk wat kale broei plekken onder de vacht. Ook belachelijk gewoon zo dik als de vacht nog was. Het is geen schoonheidssalon prijs, maar ze was er blij mee. Rende steeds een rondje en stond steeds te hinniken. Zo lief. Maar vannacht maar even op stal het word koud. Ik hoop dat de plekken gauw opknappen. Man lief morgen tot en met maandag op pad. Heb ik mooi tijd om alles bij de paarden in orde te maken.

Mijn dochter van bijna 7 en zoon van bijna 10 opgegeven bij de manege. Binnenkort een proeflesje. Ben erg benieuwd. Ze willen er klaar voor zijn als er met Rosie gereden mag worden haha.

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:52

Dat oranje rubber bedoel je? Dat hebben wij wel overal.
Wij hebben gewoon lint als doorgang. Aan beide kanten handgrepen. Dus kan het ooen doen als doorgang maar ook helemaal losmaken zodat het open blijft.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:04

Rubber. Heb je er een foto van?

Hier idd gewoon lint met handvat eraan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:04

Die rubbers in een isolator hadden ze op een pensionstal waar ik had gestaan. Na een jaartje zijn ze uitgedroogd, vallen ze er tussenuit en is het hele idee van rubber om te klemmen dus weg. Wij hebben ronde isolatoren (met rond gat) voor alle palen; bij de doorgangen zit een lintklem.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:06

Rubber geleid niet maar plastic ook niet dus wij hebben gewoon de goedkope isolatoren voor ons draad. Zelfs knopen ipv verbindingsstukjes :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:08

Hilary schreef:
Die rubbers in een isolator hadden ze op een pensionstal waar ik had gestaan. Na een jaartje zijn ze uitgedroogd, vallen ze er tussenuit en is het hele idee van rubber om te klemmen dus weg. Wij hebben ronde isolatoren (met rond gat) voor alle palen; bij de doorgangen zit een lintklem.

Ik heb al 5 jaar klemisolatoren en die zijn perfect! Met rubber.
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:10

Oh die heb ik ook. Bij het begin en het einde en tussendoor ook een aantal. Verder de gewone.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:11

Op die stal hadden ze andere. Zullen ook wel goedkope flutrubbers geweest zijn (zonder context is dit een hele rare zin :Y)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:14

Hilary schreef:
Op die stal hadden ze andere. Zullen ook wel goedkope flutrubbers geweest zijn (zonder context is dit een hele rare zin :Y)

%) :)) :))

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:14

Anke schreef:
Oh die heb ik ook. Bij het begin en het einde en tussendoor ook een aantal. Verder de gewone.

ik ook hoor. Niet op iedere paal, daar zijn ze te duur voor.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:15

Afbeelding

Ik heb dezelfde als antheman( isolatoren) alles van gallagher...

Zo ff goed doorgewaaid hier... Best windje....
Mijn pensiongast had ook een Christie BB gekocht... Die vond het maar niks... Dus die gaat weer retour... Consquentie was veel stappen... Omdat draven voor haar ongemakkelijk werd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:16

Antheman, die van jou heb ik idd wel goede ervaringen mee. Ik heb even een plaatje gezocht naar de niet werkende, maar die kan ik niet vinden, dus ze zullen wel vervangen / verbeterd zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:21

Hilary schreef:
Antheman, die van jou heb ik idd wel goede ervaringen mee. Ik heb even een plaatje gezocht naar de niet werkende, maar die kan ik niet vinden, dus ze zullen wel vervangen / verbeterd zijn.

En die van "mij" zijn goed verkrijgbaar, ook handig :D

Ik hoop dit jaar eens geen isolatoren en poortgrepen te hoeven kopen. Ik moet wel de helft vd wei gaan omheinen, en wil nog wel investeren in Ako lint, de duurste is goed spul. Ik kan hergebruiken, maar wil t dunnere lint vervangen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:25

Wij hebben 3 van deze op iedere paal:
Afbeelding

En deze bij de poorten:

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:33

Die klem isolatoren zijn ideaal op hoeken.. Kun je strak op spannen.
Ik vind die rondjes nog altijd het fijnst. Maar ik heb geen breed lint. Vangt veel wind en rekt uit.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:40

Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt wanneer het uit gaat rekken dan. Wij zitten op een open vlakte met vaak super veel wind. Maar er is nog niks uit gerekt hoor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:43

ik zit in de polder en hier waait t dus altijd. Geen uitgerekt lint hoor.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:45

Ja ik dacht ook dat plastic ook niet geleid, maar in de winkel zeiden ze van wel een beetje. Ik heb die voor de hoekpalen ook. Heb nu een paar nieuwe gehaald. Sommigen hadden de sluiting kapot. Er zitten inderdaad rubbers in, maar bij de meesten zijn die ook verdwenen. Bij Gallagher zeiden ze dat als de rubbers eruit zijn of stuk ze kunnen lekken. Ze kunnen stuk zijn zonder dat je dat ziet. Maar ik meet het maar en als er voldoende stroom op zit, prima. Ik heb niet een heel sterk apparaat erachter, maar ook niet heel veel draad en tot nu heeft hij het 16 prima gedaan. Ik denk dat het draad gewoon zijn beste tijd heeft gehad. Morgen het nieuwe erop en eens goed nameten.

Ik heb ook nog nooit uitgerekt lint gehad. Zou deze ook goed tegen moeten kunnen en verder alle weersomstandigheden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:50

Je moet behoorlijk wat geven eer het ongezond is en als je dat voor elkaar krijgt is het knap want geen paard eet zoveel knoflook ineens.

Wat mij in de loop der jaren opgevallen is , is dat vliegen niet graag eitjes leggen in mest van paarden die een beetje knoflook krijgen.
Het werkt dus heel anders vliegenwerend als de meeste mensen denken.
Een paard moet wel behoorlijk gaan zweten eer hij knoflookachtig gaan stinken en dat gebeurd dus nooit op de wei, stal, paddock.

Ik durf niet te zeggen dat het bloed anders smaakt en paarden daarom minder snel gestoken worden of minder lang, ook dan zul je dus behoorlijk wat moeten geven.

Ik heb het er met mijn DA over gehad en die zij ook dat bij kleine beetjes het echt geen kwaad kan.
Hier voer ik het van april/mei tot september dus maar een paar maanden.
Laatst bijgewerkt door spatter op 13-05-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:56

Ik las het toevallig in Ross', vandaag. Overal waar "te" voor staat....
Eucalyptus schijnt ook goed tegen vliegen te helpen en citroenazijn....

Als je lint direct goed spant... Is er niet veel aan de hand... Aan het begin en einde van het weideseizoen ff alles nalopen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:00

Mijn merrie eet geen knoflook. Ik was er ooit van overtuigd dat ze dat moest krijgen, maar ze at 't mooi niet. Andere kruiden eet ze selectief, dus ze zal het zelf wel weten. Bloedzuiverend doet ze goed haar best met de brandnetels (andere paardjes ook trouwens).

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:02

Om de bak heb ik lint. Dat zit nu 4 jr maar is al geruime tijd niet zo mooi strak meer. Moet er wel bij zeggen dat het geen merk lint is

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:31

Oeps. Vandaag voor het eerst gegaloppeerd. :oo Per ongeluk. En niet eens op mijn eigen paard. :roll:
Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik pas sinds oktober weer begonnen met rijden na 15 jaar zonder paarden. Het draven gaat me inmiddels redelijk goed af, maar galopperen durf(de) ik nog steeds niet. Dus als mijn man even een galopje wilde trekken dan hield ik Rachel in en dan wachtte hij aan het eind van de weg op me, of hij hield Stef in en galoppeerde achter me aan. Dat ging prima.
Vandaag was Rachel aan het vervelen met opstappen en ik was het zo beu dat ik mijn man heb laten rijden en ik op Stef. Hij zegt, 'ik trek even door met Rachel', wat hij dus altijd doet, en ik hield Stef in. Maar Stef laat zich dus niet inhouden. O:)
Dus ik heb gegaloppeerd. En het ging stiekem best lekker. :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:53

U go girl!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:40

Ahh super zeg! :D
Fijn gevoel is dat he!