Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Ik kruip even op mijn stokpaard: mestonderzoek op zand is niet betrouwbaar. Zand komt er soms helemaal niet uit, soms in golven. De enige betrouwbare methode is een röntgenfoto, dat moet op de kliniek omdat mobiele röntgen niet sterk genoeg is.
*zet stokpaard weer in de hoek
Belker schreef:Ik strooi hier de as van de houtkachel op de wei. Dit zit ook vol met mineralen en wordt makkelijk opgenomen. Het is een rotklus, vaak gooien we het op een hoop en zet ik de bladblazer er op.
boemel schreef:Ik blijf ook braaf de zandkuur geven hoor, ongeacht wat die test zegt.
Heb geen reden hier te denken dat zand een issue is. Je hebt volledig gelijk dat RX de enige echt goede manier is om zand uit te sluiten, maar zonder klachten ga ik geen foto's laten maken
monsera schreef:Belker schreef:Ik strooi hier de as van de houtkachel op de wei. Dit zit ook vol met mineralen en wordt makkelijk opgenomen. Het is een rotklus, vaak gooien we het op een hoop en zet ik de bladblazer er op.
Interessant wij hebben ook een houtkachel.
Hoe vaak doe je dit dan? Alleen in het voorjaar?
En die je verder nog iets?
Hilary schreef:Ik kruip even op mijn stokpaard: mestonderzoek op zand is niet betrouwbaar. Zand komt er soms helemaal niet uit, soms in golven. De enige betrouwbare methode is een röntgenfoto, dat moet op de kliniek omdat mobiele röntgen niet sterk genoeg is.
*zet stokpaard weer in de hoek