DubbelDun schreef:Van JKK moet je de hele penwortel er uit halen anders vermeerdert hij weer door.
Overigens voor mensen die JKK er met de blote handen uittrekken... er is bewezen dat de alkaloïden in de plant kankerverwekkend zijn.
Volgens mijn hoefsmid kanje zelf lever problemen krijgen er door. Ik trek het altijd met blote handen uit
.Als ik door de wei loop en er 1 zie staan kan ik dat niet laten.Net dat als ik prascent met blote handen voer mag ook eigenlijk niet.
Maar ik ben zo'n blote handen mens ,begin trouw met handschoenen aan en dan moeten ze ineens uit.
Ik kan alleen maar mijn ervaring vertellen van degene die ik in het linkje deelde. Die zijn vrij solide, afbreken van de punten gebeurd hier eigenlijk nooit, maar afhankelijk van hoe je ze gebruikt trekken ze wel krom op termijn. Maar ik heb dan ook een shetlander die het leuk vind ze eruit te trekken/duwen zodra de stroom eraf is. Ik gebruik ze ook om een "grondwerk" stukje af te zetten, en daar staat dan geen stroom op. Tegenwoordig gooi ik de shetlander dan in de andere weide of aan de wokkel in de voortuin, maar in het begin zag ik mijn afzetting wel is ineens weglopen als ik even niet aan het opletten was.
.
ga hier is induiken..... dat zou de boer dubbel nee 3 dubbel geld opleveren... land op papier, wat we betalen en mest voor zijn land
vraag me af of we de boer niet te veel spekken