Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:46

@livion, toevallig op weidezaun.info maar al die merken daar ken ik niet haha.

@greendragon, go shet *\o/*

DA rekeningen zijn altijd pijnlijk :(:)
Helaas horen ze erbij.
Toen ik jaren geleden mn shet moest laten inslapen op de kliniek door een darmperforatie was ook net het zkh waar ik werkte failliet gegaan, heb 3 maanden geen salaris gehad (uiteraard daarna wel met terugwerkende kracht).
Dat was ook echt rot :7

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:15

Oh vanwege de regen die precies vanuit een verkeerde hoek kwam konden Fayah en Calice nergens droog staan. net snel de stallen watervrij gemaakt en dicht gegooid wat vlas er in en ze kunnen droog staan !

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:19

Fijn dat de shet drinkt Greendragon. Ben benieuwd wanneer je paard het door heeft. Bij mij drinkt de 2 jarige nog steeds alleen uit de speciekuip buiten (die was er eerder).

Leuke foto ClauH, kan je bij jou ook lekker buiten rijden of ben je aan de bak gebonden?

Lekker Brittjuh.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:28

ClauH, Wat fijn dat je gereden hebt!
Ook ik had zin om te rijden vandaag na alle rij berichten.
Leuke foto! Paardje kijkt ook mooi om. :D

Lynn, Beterschap voor je hond.

Greendragon, wat goed van de shet. Met het paard zal het ook wel goed komen.

Laatste dingetjes voorbereid voor we op vakantie gaan. De paarden worden verzorgd, de hond, de katten en mijn moeder komt ook elke dag voor de tuin en de post.
Dat zal vast wel goed komen denk ik. De verzorgmeisjes en hun moeder komen ook elke dag.
Vandaag door alle verhalen over wel of niet rijden in het topic, kreeg ook ik zin in nog even 'lol met de knol'.
Ik rij ook niet fanatiek, althans geen dressuur ofzo. Ik ben van het lol met de knol. Buitenritjes, maf doen, crossen vind ik ook leuk en wil dat graag met Nick gaan doen.
Waterbak kunnen we thuis oefenen.

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:29

Citaat:
Leuke foto ClauH, kan je bij jou ook lekker buiten rijden of ben je aan de bak gebonden

Helaas geen buiten rijden hier. Dus alleen in de bak. Als het goed is zijn we deze zomer klaar met de grote klussen. Dan kunnen we ook eens met de trailer op stap.

Strand van Oostvoorne of weekendje Boszicht :Y)

Wat een leuke foto Chasey!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:31

Ja die foto moest eigenlijk wel wat kleiner :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:36

greendragon schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Z weer met de hond naar de arts ivm zijn nagels, ze lijken gewoon los te zitten aan de bovenkant en hij ligt alleen nog maar de hele dag, zal wel pijnlijk zijn

wat een sneu! klinkt inderdaad heel pijnlijk.
DA rekeningen betaal ik en probeer er niet te veel over na te denken. het is een hoort-er-bij dingetje...

Paar weken geleden was mijn gratis-bij-de-pony, is-oud-en-gaat-vast-niet-lang-meer-mee dwerggeit ziek. Twee keer DA langs geweest, eerste keer drie injecties gehad, die niet aansloegen, en daarna nog een keer en dagelijks zelf spuiten 10 dagen lang... Ik heb het bedrag maar gedachteloos ingetikt en op ok gedrukt in mijn bankierapp.... En ik heb me bedacht hoe lief en leuk en braaf het diertje is en hoe goed ze in het afgelopen jaar is opgeknapt en bijgetrokken... :o

Ik zit nu alleen al op 500- in een 2 weken tijd. Eerst de honden, erna paard koliekverschijnselen en nu weer de hond en ik ben bang dat dat het nog veel verder op gaat lopen Ze gaan nu eerst uitsluiten dat het schimmel is, maar vermoeden het niet, als daar nilks uitkomt moeten wij terug en dan bloed onderzoeken en als daar niks uitkomt is het vermoedelijk https://www.mcvoordieren.nl/slo-symmetr ... odystrofie en dat is een autoimmuun ziekte |( Dan alle loszittende nagels onder roesje erafhalen en evt nog een teenkoot amputeren en onderzoeken

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:50

Pfff heftig Lynn.. :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:55

Jeetje die link is niet niks. Hopelijk is het gewoon gestrest door het vele likken.

Rekeningen van de DA, praat me er niet van heb ze net allemaal ingelost. Alles achter elkaar is niet grappig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:02

Jemig Lynn... ik ga voor je duimen dat het geen SLO is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:05

Ik had er nog nooit van gehoord maar hij voldoet aan het lopoide ( rastype herderachtige) zijn nagels zien er net zo uit als op de foto en het verloop tot nu toe ook. Alleen vervelend dat je eerst alles uit moet sluiten en dus dure onderzoeken voor je het zeker weet en dan grote kans op levenslang medicatie

Ik denk dat de uitgebroken vloer nog even zo blijft liggen ipv een nieuwe vloer, betonlook is toch in of niet, industriele look

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:50

Ook nog nooit van gehoord.
Ziet er niet fijn uit zeg :n
Hopelijk is het toch wat anders....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:18

Zou vervelend zijn als het idd dat zou zijn Lynn, arme hond!

Ik rij zo'n twee keer per week en probeer dan nog één keer iets longeer-achtigs te doen (enkele lijn, dubbele longe of dubbele lange lijnen) en één keer wandelen. Met mijn ruin dan. Mijn merrie is met actief pensioen, zij wandelt en gaat soms naast de step of fiets, of een stukje naast mijn ruin. Afgelopen weken heb ik heel weinig gedaan ivm de warmte. In de winter ben ik wat minder fanatiek ivm daglicht (we hebben geen verlichting bij de bak) en bodem van de bak (gras, dus snel glad).

Vandaag mijn ruin en Shet van stalgenootje even op de trailer gezet om ergens een rondje bos te doen, incl. voor mij een snoekduik de braamstruik in want oh help, er lag een omgevallen berkenboom (en die zijn natuurlijk wit, dus flink contrast met de omgeving). Dus mooie krassen op mijn arm en buik, en twee blaren van glijdende teugels in m'n (uiteraard rechter) hand. Gelukkig heb ik stalgenoten en kunnen we het mesten samen doen, want het harkje van de mestboy is momenteel niet mijn vriend.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:23

Auch, dat klinkt pijnlijk! Grappenmakers zijn het ook, schrikken van een berk. Die van mij sprong in het begin over stop-strepen en haaientanden :')

De regen tikt zo lekker op het dak <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:29

Omgevallen berk :') Ja die zijn ook levens gevaarlijk natuurlijk!

Regen??? Hier nog steeds niks, gisteren een buitje. Daarna niet meer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:47

Hij heeft iets met omgevallen en omgezaagde bomen, dat heurt gewoon niet. Bomen moeten rechtop staan :roll:
Ik denk dat het te maken heeft met contrasten tussen licht en donker; hij ziet bijv de berk sterk afsteken tegen een donkerdere ondergrond, of juist bij zo'n kluit een donker gat. Bij gezaagde bomen is het zaagvlak altijd lichter dan de bast van de boom. En soms is het gewoon een clown :+

Haaientanden moet je overheen :j die bijten als je niet stopt om voorrang te verlenen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:00

Pff, gaat echt hard.

Lynn_Nikita, je kan misschien ook bij ej passen en ze dan bij agradi bestellen. Ik heb el jaren elke 1,5jr nieuwe ariat's en weet zoveel mensen die er bij zweren. Normaal 160 en nu 103 scheelt echt veel, dus had nu eindelijk weer nieuwe.

Greendragon, fijn dat ie drinkt. Mijn NF heeft soms een graasmasker om, dus wij vulden een ibc vat met water, sws om ze leidingwater te geven naast het grondwater ( wat niet uit mag ) Toen zag ik hem met masker gewoon in de grondbak met bal drinken, ook goed. Was blij dat ik wist dat hij altijd kon drinken.

Nieuwe drinkbakken kunnen weleens een dingetje zijn. Wij kwamen hier en staat zo ene groene bak op de grond met bal en werkt met een vlottersysteem. Hadden ze nog nooit gezien, dus ik laat het zien....niks. Mijn man laat het de shet zien....nog niks. We gaan weg, staan bij hekje en shet kijkt ernaar. Komt bij hekje staan, kijkt ons aan, loopt nog eens terug naar de drinkbak en kijkt ons weer aan. Ik zeg tegen mn man; of je het nog een keer wil voordoen. Dus dat deed mn man en daarna dronken ze ervan. Shetjes zijn zooooo slim ( en leuk, lief etc )

Ik heb al even weinig gereden, maar is meer een combi van dingen. Ik reed normaal wel veel. Nu staan ze op 5km en doen we alles zelf. Maar de bak is slecht, naar het bos is het een rot stukje, mijn gezondheid speelt erg mee en mijn man maakt al even veel uren.
We hebben nu wel een sleep en hopen de bak snel wat netter te hebben om weer wat meer/serieuzer te rijden.

Er hangt hier een Gallagher apparaat, maar hij doet het niet of slecht. We hebben al veel gerepareerd, maar de eigenaren snappen niet alles, dus we laten het maar even zo. Dus nergens stroom erop, maar aan 3 kanten hekwerk, 1 kant planken met bouwgaas en de rest is dicht met lint en bosjes.

Alleen het weitje ligt in het midden van pad en paddock, dus daar hebben we ons eigen apparaat van ako met batterij opgezet en dat werkt voor dat stuk goed genoeg.

Had me vandaag echt gehaast, want er zou regen komen, maar er kwam amper wat. Precies toen ik zat te eten, 3 spetters terwijl was nog buiten hing, dus ik alles naar binnen, waarna het de hele middag nog mooi was.
Vanavond nog met de hondjes gelopen, maar wordt al vroeg donker en daar word ik altijd even wat kribbig van. Spetterde heel even en er stond flinke wind, maar was prima lopen. Nu een flinke bui, dus ben benieuwd.

Morgen hooi halen. Vandaag geinformeerd en er is nog genoeg, dus mooi.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:26

@Lynn, wat sneu! Hopen dat dat het niet is :(:)

@Hilary, au dat klinkt pijnlijk!

@ClauHS, he het strand van Oostvoorne! Woon jij daar vlakbij??

@Chasey, leuke foto :D

Hier ook het gekletter van regen op het dak :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 01:53

Wow lynn dat is heftig :oo hopelijk komt er iets anders uit.

Heerlijke foto chasey, Straalt het plezier vanaf. :D

Owwww stomme berk ook Hilary. :')

Pfff wakker :roll: ....de wekker gaat over iets meer dan een uur. Vakantie in Denemarken zit er op. Eindelijk naar huis richting de honden, katten, pony’s en bed zonder kuil ih midden. :))

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 06:24

Wat vervelend zeg. Ook die rekening.

Paard op de foto zegt: let's go riding!
Dat nodigt toch wel uit.

Zonder kids is ff rijden zo makkelijk(er).

Gisteravond lessen en behandelingen gegeven.
Nu klaarmaken om de hele dag te gaan jureren.

Een paard van 26...weer helemaal happy na de behandeling.
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:02

Ik heb zowaar plassen in mijn wei staan! Nooit gedacht dat ik daar nog eens blij mee zou gaan zijn. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:16

Iedereen is nu blij met regen, over 2 weken wil iedereen weer zon hahaha
Anke , wat vor soort behandelingen geef je?

Auw hillary, leuk zo`n grapjas, beterschap. Mijne heeft iets tegen bankjes, die horen ook niet in een bos of aan een zandpaadje te staan

Ik heb oa ariats en mountain horse op mijn lijstje staan, denk alleen dat dat nog even on hold blijft ivm de hond, kan niet alles tegelijk helaas. 8 Jammer dat de sint niks meer voor mij uit Spanje meeneemt anders zette ik het op een lijstje

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:26

Gave foto Chasey! Staat weer aardig wat water in zeker?

Jemig Lynn wat heftig.

Gisteren is mijn paard naar haar nieuwe baasje gegaan. Mijn 2 jarige mist haar en staat af en toe heel hard te hinniken. Ze zal over paar dagen wel meer naar de 3 jarige ruin gaan trekken hoop ik. Wel sneu nu, maar heeft tijd nodig.
Binnenkort zelf op zoek naar een ander paard, bij voorkeur merrie. Moet in ieder geval looplust hebben. Mijn vorige paard 5 jaar geprobeerd maar te flegmatiek voor mij. Met buiten rijden super, maar wil toch ook een paar keer per week in de bak kunnen rijden en dat was niet haar ding. Nu staat ze vlakbij het bos dus voor haar super.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:32

Rover 5 jaar geprobeerd is wel lang, fijn dat je een nieuw plekje voor haar gevonden hebt. Wat zoek je nu voor iets?

Lynn ik ben voorlopig nog steeds blij met de regen. Je ziet de wei groen worden waar je bij staat.
Jammer dat Sint jou huisje over slaat...

Lekker je laarzen aan en stampen in de plassen Flew :P

Einde vakantie, altijd jammer maar fijn om weer naar de beestjes te gaan, goede reis naar huis Sky.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:36

Haha nee juist niet, erg laag! Geen regen gehad gisteren.

De 26 jarige ziet er tevreden uit!

Goede reis skymarian!

Hilary, Nick vond dat soort contrast vershillen toen ik hem net had ook dood eng. Een zwarte of bruine hond, geen probleem. MAar een witte???
En die afgezaagde bomen herken ik. Nick had hetzelfde.
Gewoon een paar afgezaagde bomen in de wei gegooid :’)
Niet eng meer.

Nou ik sta stijf van de stress en spanning. We gaan!!!